Vichy: Dermablend korekčný fluidný make-up


Pigmentové škvrny na tvári sú vždy bojom, ktorý pripomína maratónsky beh. Tak rýchlo sa ich nezbavím. Kým sa mi boj podarí vyhrať, potrebujem kozmetickú kamufláž. To je dôvod, prečo som vyskúšala korekčný mejkap od značky Vichy. 

Tmavé pigmentové škvrny vznikajú v dôsledku nadmernej tvorby pigmentu a sú to v podstate miesta / plochy na pokožke, ktoré sú výrazne tmavšie než okolie. Je veľa rizikových faktorov,  ako sa k nim možno dopracovať a preto som túto tému rozobrala podrobnejšie na mojom druhom blogu NewBridget. Úplne najrizikovejšie je cielené opaľovanie sa a nepoužívanie adekvátnej ochrany. Videla som to u nejedného z našich pacientov, ktorí potom chodili vypytovať a skúšať raz za radom krémy na zosvetlenie. A ja naozaj nie som z tých, čo vodu kážu a víno pijú. Vždy som sa riadne chránila pred slnkom.

U mňa sú škvrny okolo nosa a brady výsledkom dlhodobého boja s akné a problémami so štítnou žľazou. Tipujem, že škvrna cez celé čelo vznikla aj kvôli ekzému. Však viete, ako som sa dlhodobo sťažovala na suché čelo, na ktoré mi nič nepomáhalo (až sérum od Frais Monde  zabralo). Som preto ďalšou ideálnou kandidátkou na skúšanie rôznych zosvetľujúcich prípravkov a najmä krycích, korekčných mejkapov. Tie teraz v chladných obdobiach vyťahujem častejšie než v lete a tak dozrel čas i na napísanie recenzie o mojom jednom z mojich posledne kupovaných krycích mejkapov. O mejkape Vichy Dermablend, ktorý som minule aj teraz kúpila v akcii v e-shope Dr. Max.





Dermablend vs. Dermablend 3D a Teint Ideal


Značka Vichy má vo svojom portfóliu niekoľko mejkapov. V minulosti ma najviac bavil ich fluidný mejkap Teint Ideal, ale dlho som žiadny z mejkapov Vichy nekúpila. Až po rokoch, keď som sa opäť na chvíľku dostala do lekárne k známej ako dočasná výpomoc. Mali tam rôzne testery a najviac ma nadchol Dermablend. Aby nedošlo k omylu, Dermablend mejkap má ešte svojho mladšieho brata, ktorým je Dermablend 3D korektor, no ten ma až tak neoslnil. Na môj vkus bol príliš tuhý, ťažšie zapracovateľný do pokožky a až príliš krycí. Klasický mejkap Dermablend sa mi konzistenciou vzdialene podobá na Teint Ideal. Obidva sa dobre a ľahko aplikujú ako hubkou a štetcom, tak i prstami, ale Dermablend lepšie kryje (vyššie stredné krytie) a má lepšiu výdrž. Aspoň u mňa.









Korekčný fluidný make-up Vichy Dermablend (v USA sa predáva pod názvom Dermafinish) možno dostať vo viacerých odtieňoch. Keď som ako čerstvá absolventka začínala pracovať v lekárni, boli z mejkapov Vichy iba dve farby - 25 a 35, z toho svetlejší mejkap mi sedel iba po opálení. Preto som sa im dlho vyhýbala. Medzičasom sa už objavil aj odtieň 15 Opal, ktorý sedí i majiteľkám svetlej béžovej pleti (Nude, Beige, True Ivory). Devy s veľmi svetlou porcelánovou pleťou (Porcelain, svetlé Ivory odtiene) potrebujú z mejkapu Dermablend odtieň 05 - najsvetlejší mejkap z portfólia pomenovaný ako Porcelain



Pre porovnanie pridávam foto môjho mejkaku v opálovom odtieni 15 a mejkapu Revlon Colorstay na zmiešanú pleť, ktorý bol v odtieni 150 Buff / Chamois pre mňa príliš svetlý a u Vichy by tiež viac zodpovedal porcelánovému odtieňu 05.


Obsahové ingrediencie korekčného mejkapu Vichy Dermablend


Čo vám budem hovoriť, s prírodou nemá Dermablend spoločné asi nič. Okrem termálnej vody z prameňa Vichy. Kto si teda zvykol na blahodarné pôsobenie prírodných emoliencií ako bambucké maslo, mandľový olej... a čaká ich u Vichy, ten sa nedočká. Dermablend neobsahuje ani len pridané vitamíny. Berte ho ako dekoratívku, nie ako výživu pre pleť. Je to zmes prevažne minerálneho pôvodu - má uhlovodíkový základ, aby dobre držal, k tomu nejaké silikóny. Nech mejkap aspoň trošku zadržiava v pleti vlhkosť, výrobca pridal glycerín a propylén glykol. Ak by nebola žiadna vlaha dodaná, pleť by ju z mejkapu konzumovala a tým by kamufláž rýchlo stratila svoju elasticitu i súdržnosť. Nepoviem však, že by vlahy tam bolo toľko, že bude mejkap hydratovať po dobu 24 hodín. Zaistí, aby sa tá, čo tam je, nevyparila, toť vše. Mejkap rozhodne nenahradí váš denný hydratačný krém.

Vlastnosti mejkapu Vichy Dermablend



Keď sa už rozhodnem aplikovať krycí mejkap na celú pleť, dávam si veľmi záležať na prirodzenom výsledku. Nechcem bez červených líčok a aj toho minimálneho opálenia, ktoré v lete získam, vyzerať pod nánosom pigmentov ako mŕtvola. No ani ako žena, ktorá už na prvý pohľad nosí mejkap. Načo by sa vojaci skrývali, keby o ich prítomnosti nepriateľ tušil a boli by čo i len trochu vidieť? Majú splynúť úplne. To sa ale mejkapu Vichy Dermablend nie celkom darí. 

Teraz mu nevyčítam to, že schová červeň na líčkach. Keď máte zakryť červený nos, potom skryje i tú ostatnú červeň. Jasné, s takým efektom musíte u krycieho mejkapu rátať. Na vyčarenie "zdravého" looku vám nutne treba lícenku a bronzer. Tu ide o to, že Vichy Dermablend je mejkap typu krém > púder. Minerálne zloženie dáva pleti ani tak nie lesklý hodvábny, ale skôr matný vzhľad. Hodváb sa jemne leskne, ale vrstva mejkapu Dermablend nie. Tým síce perfektne zakamufluje farebne nerovnomerné plochy, ale nechá vyniknúť "každého vojaka pod plachtou", teda každú nerovnosť. Máte vrásky, šupinky na pleti a vystupujúce nedokonalosti ako akné v štádiu hojenia, kde už vznikla chrasta? Ak predtým povrch nezarovnáte nejakým super podkladom, všetko bude vidieť. Myslite na to a použite krém. Špeciálne na suchú pleť treba niečo výživnejšie, než som dala ja, aby u vás fráza "frajer napúdrovaný" nenadobudla vyšší rozmer. Na slnku totiž môžete vyzerať i takto. Mohla by som ísť hrať matnú verziu Edwarda Cullena z Twilight ságy. Môj mejkap nie je o nič menej nápadný a prirodzenejší než ten jeho, hoci on sa ligoce.

Ak ale potrebujete zakryť iba fľaky, tetovania, začervenanie pleti a poslúchnete moju radu s podkladovým krémom, smelo doňho. Čo sa týka krycej schopnosti, dá sa práve pre ten púdrový finiš vrstviť. Môžete ním docieliť krytie rôznej úrovne od stredného krytia až po kompletné zakrytie. Čím tmavšia - svetlejšia je farebná nedokonalosť, tým viac mejkapu použijete. Jednoduchá vec. Ja mám na fotke nižšie jednu vrstvu, pričom na svoj nádchou poznačený nos bolo treba dve. Aj moja pleť má žiaľ "horšie dni", kedy bez krytia nedám ani ranu. Ale na to si vystačím s mejkapom. Nebolo mi treba ani korektor a púder.



Pochváliť ho musím aj za výdrž. Drží a podľa mňa veľmi dobre. Pokiaľ sa veľa nepotíte, prežije bez ujmy celú pracovnú dobu a aj nejaké dve hodinky navyše. Mastnejšia pleť počas tejto doby potrebuje aspoň raz, maximálne dvakrát prepúdrovať. 

16 hodín tento krásavec s vami isto nedá. Rátajte s nanajvýš desiatimi hodinami, počas ktorých sa začína prirodzene vytrácať. Najskôr na miestach najviac zaťažených vonkajšími vplyvmi (dotykom vreckovky, rúk, hmle, dažďu...). Potom už postupne zlieza aj z čela, líc a brady. 




Nie však nejako výrazne. Ako ste mohli zaregistrovať na fotke, aj po 8 hodinách nosenia stále vidieť súvislú vrstvu mejkapu. Červeň na nose už začína presvitať, kde tu vidieť i šupinku, stále to však vôbec nie je zlé. A toto sú fotky z mája, kedy už začínalo byť vonku teplo.

Pár slov na záver


Ja som produkt musela po zhotovení fotografií na čas odložiť. Nemá význam v lete recenzovať mejkap, ktorý by ste aj tak nenosili, lebo by bol zbytočne ťažký. Potom prišla jeseň, minula som ho, zasa kúpila a do leta zabudla, že som vám ho chcela predstaviť. 😀Teraz ale teplá poľavili a opäť prichádza jeho chvíľa, tak si korekčný fluidný make-up Vichy Dermablend užije svoju zaslúženú slávu konečne i na blogu. 

Mladým devám s akné však odkazujem, aby nemali od mejkapu Dermablend prehnané očakávania. Vyrážky vám bude vidieť, ale iba zblízka, čo zasa nie je taká katastrofa. Keď budete chcieť dôslednejšiu maskovaciu techniku, môžete skúsiť môj osvedčený Make-up Cover od Dermacolu. Jeho hustá pastová konzistencia sa do pokožky zapracuje ťažšie a ešte väčšia výzva je nájsť dokonalo pasujúci odtieň, ale oplatí sa skúšať, lebo vyrážky maskuje zatiaľ najlepšie zo všetkých. Len ho vážne nekupujte naslepo.
ZDIEĽAJTE:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes