Artdeco: ako som si vyskladala vlastnú paletku


Vedeli ste, že existujú revolučné boxy, vďaka ktorým si poskladáte multi-paletky podľa svojho gusta? Ja som jeden taký dostala na Elnino.sk zadarmo. K nákupu kozmetiky Artdeco, ktorou som si svoj nový boxík rovno naplnila.

Hlavnou misiou Helmuta Baurechta, ktorý v roku 1985 založil nemeckú značku Artdeco, bolo dať ženám kozmetiku, s ktorou budú spokojné v každom ohľade. Nebola to jednoduchá úloha, pretože čo žena, to iná osobnosť a iný štýl. Jedna chce všetko perleťové, iná matné... A všetko chceme mať po ruke. Každá z nás je svojim spôsobom umelkyňa a tak ako maliarky, ani my si na tú istú prácu neberieme vždy tých istých pomocníkov. Nikto vás nedonúti maľovať akvarely vodovými farbami, ak sú vám bližšie tempery. 

Ja som taký kozmetický chameleón. Raz som za prirodzenosť a v pohode si vystačím s trojicou zemitých odtieňov, lícenkou, riasenkou a pigmentovaným balzamom na pery. Inokedy zatúžim byť viac vidieť a chcem výrazné líčenie. Zvlášť teraz, keď máme v rodine smútok (viac som o tom prezradila v článku o obetiach tejto doby) a stále nosím čierne veci, mením nálady z hodiny na hodinu. Vonku idem nalíčená jemne, stretnem našu partiu, niekam ma zavlečú, posedíme a už sa mi žiada prerábať líčenie na výraznejšie, lebo úprimne - večerná hodina i čierna farba odevu si to tak trošku pýta. Nie každá paletka však vyhovie mojim aktuálnym potrebám a nebudem len kvôli tomu vláčiť so sebou ešte viac kozmetiky, alebo sa nútiť do farieb, na ktoré nemám chuť. 



Neviem ako vám, ale mne sa zdá, že má moja kozmetická taštička toho už akurát dosť. Jedna paletka v nej ešte nájde miesto, ale určite nemá význam pridávať ešte ďalšie škatuľky s tieňmi a lícenkou. Preto som sa tentokrát rozhodla pre "refill-systém" od Artdeco. Plniteľný box, ktorý si môžem štýlovo celý naplniť a prispôsobiť podľa seba. 

Luxusná kozmetika Artdeco

Mám mnohé paletky, kde je spotrebovaná tak polovica alebo dve tretiny produktov. Zvyšok používam málo alebo vôbec, lebo sú tam napríklad matné tiene, ktoré ja až tak nemusím. Výnimkou žiaľ nie sú ani tie drahé kúsky. A čo teraz? Spotrebujem, čo sa mi páči a ostatné nechám tak, čo je škoda. Preto si myslím, že to má Artdeco vymyslené lepšie. Do dizajnového magnetického boxu Artdeco Beauty Box Quadrat Emilio De La Morena, ktorý je momentálne ako darček k nákupu, vmestím mozaikovým systémom čokoľvek od Artdeco a vyberiem si sama.


Dekoratívna kozmetika Artdeco je kvalitná. Aj u nej cítiť, že ide o high-end značku. Výhrady mám azda jedine voči farebnej ponuke obchodu. Mohla by byť širšia. Keby mali na Elnino aj iné fialové a modré odtiene a viac farieb líceniek (Artdeco ich vyrába desiatky), hneď ich kúpim. To je ale skôr chyba e-shopu, ktorý podľa mojej mienky skladové zásoby jednotlivých kúskov úplne zbytočne drží na minimách a málo objednáva. Zato má však dobré ceny i super akcie. Magnetický box (v bežnej predajnej cene 14 - 15 EUR) ma nestál nič. Kúpila som iba náplň a už tým ušetrila viac ako 6 EUR oproti cenám v bežných obchodoch.

Tento systém ma zaujal okamžite. Kozmetickú náplň dostať kúpiť ako samostatné kusy vo farbách a efektoch, na aké máte chuť a náladu. Môžete si zadovážiť lícenky, matné, perleťové či metalické tiene, korektory, ... čo len chcete. Všetky kúsky majú na zadnej strane magnet, ktorým sa prichytia o dno magnetického boxu, Až vás niektorý kúsok omrzí alebo sa minie, vyberiete magnetickú mištičku von a vložíte novú. A to nevyužité môžete pricapiť na zárubňu dverí ako ja 😏 Alebo si niektorý tienik môžete hodiť do kabelky len tak... aj bez boxu. Ak produkty otvárate šetrne, kryty na nich by mali dobre držať a nemali by sa len tak otvoriť.


Všetky kúsky majú na transparentnom plastovom kryte napísaný názov aj číslo odtieňa. Kryt však prirodzene pri vkladaní do boxu idú preč. Aby sme sa vždy vedeli zorientovať v tom, čo doma máme a čo sme minuli, alebo len vybrali z boxu von, opačné magnetické strany mištičiek sú opatrené nálepkou s číslom.



Prvé číslo označuje edíciu (číslo "30" má edícia perleťových očných tieňov Pearl") a za bodkou je číslo odtieňa, čiže číslom 30.11 je označený očný tieň z edície Artdeco Pearl v odtieni 11 Pearly Summer Beige. Takže vždy viete, ktorý kryt ku ktorému kúsku patrí.


Artdeco Beauty Box Quadrat Emilio De La Morena a náplň


Existuje viacero veľkostí boxov. Bývajú boxy na trio produktov i väčšie. Ich viečko je buď klasické čierne, alebo sú z nejakej limitky a majú určitý dizajn. Presne ako aj ten môj. Magnetický box Artdeco Beauty Box Quadrat Emilio De La Morena je typ boxu "quadrat", kde sa oficiálne (podľa nápovedy na obale) vmestí:
  • 1 lícenka, 3 očné tiene, 1 štetec na lícenku
  • alebo 6 očných tieňov a 2 aplikátory
Magnetka s lícenkou Blusher (5g) má veľkosť 3 bežných očných tieňov (0,8g) a bežné tiene majú tvar obdĺžníka, takže odporúčanie sedí. Štetec / dva aplikátory zaberú miesto dvom obdĺžníkovým tieňom uloženým nad sebou. 



Aplikátor by sa k štetcu už teoreticky vmestiť nemal, nie je tam extra široký priestor, ale ešte ho tam vtesnáte. Ako vidieť, mne sa to darí a boxy ide naplniť rôzne. 

Do boxu Artdeco Beauty Box Quadrat Emilio De La Morena a každého boxu typu "Quadratdáte v podstate čokoľvek od Artdeco. Aj kamufláž Camouflage Cream - korektor. Ten ja osobne doma nemám, lebo v mojej farbe ho obchod nemal. Ak si však jeden kúpite, zaberie miesto vo veľkosti dvoch bežných obdĺžníkových očných tieňov (0,8g) uložených vedľa seba. Potom pozor, očné tiene existujú aj štvorcové (1,5g), ktoré tiež veľkosťou zaberú priestor dvoch obdĺžníkových očných tieňov - ako kamufláž.

Tu som pre vašu lepšiu predstavu nakreslila niekoľko iných kombinácií. Očné tiene sú označené písmenom "O", korektory Camouflage písmenom "K" a lícenky písmenom "L".


Vidíte, možností uloženia náplne v boxoch quadrat je viac než dosť. A toto rozhodne nie sú všetky. Stačí si to vypočítať a môžete plniť. Tak sa teda poďme pozrieť, ako si ten svoj plním ja a ako som s kozmetikou spokojná.


Test produktov Artdeco


Vopred sa ospravedlňujem, že som musela niektoré fotografie produktov upraviť v grafickom programe. Fotka totiž nikdy nezachytí reálny odtieň a preto som sa snažila pridať potrebné podtóny počítačovo, aby sa farby zobrazené na vašich monitoroch čo najviac priblížili k realite. Lícenka Artdeco Blusher v odtieni 35 Oriental Red Blush je vintage ružová farba blížiaca sa broskyňovej. Ani vyslovene teplá, ale ani studená. Pigmentácia v jednej vrstve mi príde jemnučká (vidieť na fotke), ale pri viacerých vrstvách sa sýtosť stupňuje. Lícenka mohla farbiť aj výraznejšie, to uznávam, ale výborne drží na líčkach a z Artdeco je to momentálne môj druhý najobľúbenejší produkt. Štetec som si kupovala zbytočne. Pre svoju malú veľkosť maľovanie s ním nie je bohviečo... no v prípade núdze bude dobrý aj taký.

Očné tiene mám dvoch druhov. Až 5 z nich pochádza z edície Artdeco Pearl a viečkám dáva perleťový vzhľad / efekt. Sú to odtiene 11 Pearly Summer Beige, 86 Pearly Smokey Lilac, 18 Pearly Light Misty Wood, 74 Pearly Grey Blue a 82 Pearly Smokey Blue Violet

Posledný očný tieň 211 Elegant Beige je z už momentálne vypredaného radu Artdeco Duochrome.


Obsah mištičiek nemusím dolovať s námahou. Tiene aj pri jemnom dotyku štetcom či aplikátorom pigmentujú veľmi dobre, čo som zachytila aj na fotkách. 

Ako prvé vidíte na fotke kombo pre jemné líčenie na každý deň. Sú to opäť veľmi neutrálne farby, aké mám rada, lebo pasujú každej žene. Béžový odtieň číslo 11 je veľmi blízky môjmu tónu pleti, preto ho používam ako podklad. Alebo keď idem do fitka a nechcem vyzerať ako nalíčená. Aj samotný vie pekne prekryť farebnú nerovnorodosť očných viečok. Vonkajšie kútiky očí tieňujem nahnedo číslom 18 a do záhybov viečok dávam najčastejšie tieň číslo 211. Z béžového tieňa Duochrome č. 211 som ale mierne sklamaná. Rad Duochrome sľuboval farebné odlesky a mne sa farba tieňa z každého uhla vidí rovnaká, respektíve sú tam minimálne rozdiely.


Do záhybov rovnako využívam aj orgovánový odtieň číslo 86, s ktorým som naopak veľmi spokojná. Páči sa mi jeho tlmená lila farba a hlavne metalický efekt, pre ktorý ani líčenia s tmavými farbami nepôsobia príliš temne, smutne a nezmenšujú mi oči. Niekedy ním doplním aj trio spomínané vyššie.


Milo ma prekvapil aj odtieň 74. Objednávala som ho s obavou, že na očiach možno nevynikne jeho modrý podtón, no obavy boli zbytočné. Naozaj neostáva šedý, ale ide do modrošeda a nie je ani príliš ligotavý. O čosi menej potešil odtieň 82. Ten veru mohol pigmentovať i lepšie. Ale aj tak je presne tým, čo som hľadala. Chcela som niečo medzi fialkovou modrou a levanduľovou modrou. Nemalo to byť ani modré ani fialové. A konečne mi ho nejaká značka poskytla, preto mu jemnejšie farbenie odpúšťam. Trio 86-74-82 sa okamžite stalo mojim obľúbeným.

Niektoré z produktov mi poslala vedúca na blogerské testovanie za účelom napísania recenzie, za čo jej i obchodu Elnino.sk ďakujem. Ostatné produkty som prikúpila ja.  V článku chýba ešte jeden kúsok kúpený za moje vlastné peniaze. Ten však nespadá do kategórie náplne boxov a rozhodne si pre svoju zaujímavosť zaslúži svoju vlastnú recenziu. 

Dekoratívna kozmetika Artdeco spomínaná v tomto článku definitívne vyriešila moju večnú dilemu - ako vpratať do kabelky všetko, čo mám rada a ušetriť priestor aj pre iné užitočné veci. I chrbtica mi za to ďakuje.

Čo vy a Artdeco? Už ste vyskúšali legendárnu bázu pod očné tiene, niektorý zo špeciálnych produktov na riešenie problémov v líčení, alebo niečo iné z tejto značky?
ZDIEĽAJTE:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes