Nová šanca pre prepotené oblečenie a odolné zaprané fľaky


Na dovolenku by si človek najradšej zobral tie najkrajšie a zároveň najpohodlnejšie kúsky zo svojho šatníka. Veď všetci máme svoje obľúbené tričká, topy, šaty... Ale zákony schválnosti fungujú. Vezmete tričko do ruky a hľa. Prísnejšie skenovanie plochy, ktoré sa snaží predísť dovolenkovej blamáži, odrazu odhalilo všetky škvrny. Možno tam už boli a len ste ich ignorovali, lebo ich nebolo tak veľmi vidieť a tak či tak by vám bolo ľúto tričko vyhodiť. No viete čo? Nevyhadzujte nič. Mám pre vás riešenie s názvom Oxi Power od značky Denkmit, ktoré vám zachráni možno aj štvrtinu garderóby.



Už dlhšie sme nemali článok v rubrike Domácnosť, nuž dnes to napravím a prinášam tému, ktorá je práve v lete veľmi aktuálna. Sú ňou škvrny. Od potu, zmrzliny, ovocia, džúsov, opaľovacích krémov...


Viete, ja som ako taký syseľ. Všetko sa snažím zachrániť a nadčasové kúsky zo šatníka nevyhadzujem. Veď čo ak náhodou raz nájdem v sebe chuť nejaké šaty nosiť? Ja sa často obliekam podľa nálady. Jedno obdobie nosím šaty stále a potom ich nechcem zo dva či tri mesiace ani vidieť, lebo nemám na ne chuť. Alebo čo ak schudnem alebo naopak (nedajboh) priberiem? To je tiež u mňa bežná vec. Našťastie (alebo nanešťastie) pri svojej konfekčnej veľkosti na seba nezoženiem žiadny výstrelok moderný iba jednu sezónu. Kupujem len veci v neutrálnych farbách a z kvalitného materiálu, ktoré budem môcť nosiť aj o 5, 8, 10 rokov. Ak mi budú dobré. Môžem si ich teda s pokojným svedomím odkladať. Operiem, odložím a  vyriešené. Ale beda, keď nejaký kúsok po čase s chuťou vytiahnem, lebo už by som ho rada nosila a nedá sa. Fľaky vedia riadne naštvať. Zvlášť keď sú od potu alebo jedla a zaprané. Tie bývajú veľmi odolné. Ale odkedy som objavila pokrokové odstraňovače škvŕn z DM drogérie, už toľko nelamentujem. Viem, že spolu s nimi a žlčovým mydlom operiem všetko. Svoje milované oblečenie tak môžem nosiť dovtedy, kým sa na mne doslova nerozpadne. 😄

Táto recenzia nie je nijako sponzorovaná. K produktom som prišla náhodou a už dávnejšie. Bola som v obchode, chodila pomedzi regály a hľadala svoj tekutý prostriedok na pranie športového oblečenia. V tom čase ma vídavali vo fitku takmer každý deň a bolo mi ho treba, nech si môžem po cvičení preprať svoje veci. A popravde, niektoré tričká na cvičenie mi boli dobré už tak akurát na domáce nosenie k sporáku. Pod pazuchami mali fľaky od potu a dezodorantov. Asi takéto.


Už nešli ani vyprať. Ale s tým človek tak nejako ráta. Nebudem predsa stále môcť nosiť do fitka jedno tričko. Skôr či neskôr ho zničím... Ako som siahala po svoj prostriedok, zrak mi padol na zelené vedierko s nadpisom Oxi Power a tak som začala čítať:

"Odstraňovač škvŕn Denkmit Oxi Power s aktívnym kyslíkom je ideálny na predpieranie alebo na namáčanie textílií pri odolných fľakoch z ovocia, trávy, make-upu, kávy, červeného vína či výpeku." (text z obalu aj oficiálneho webu)

Hneď ma upútalo tvrdenie, že si prášok dokáže poradiť so škvrnami od ovocia a vína, lebo niečo také reálne neodstráni nič. Ani ten "preslávený" čistič v ružovom obale z TV reklamy. A ten stojí aj raz či dvakrát toľko. Neraz som si nadávala, aká som sprostá, že také hovadiny kupujem. S prepáčením za výraz. Ale fakt ma neraz naštvalo, že som vysolila toľké peniaze za niečo, čo nefungovalo ani nikdy fungovať nebude. Nie kým existuje dvojaká kvalita pre východný a západný trh. A nie som si istá, či aj tento Oxi Power prášok nestál viac než teraz. Jeho momentálna cena je IBA 2,99 €. Vtedy mohol byť aj o euro drahší. Ale reku kúpim a skúsim. Produktom Denkmit mám tendenciu veriť, lebo bývajú väčšinou dobré.

Použitie odstraňovačov škvŕn Oxi Power


Odstraňovače škvŕn Oxi Power zoženiete v troch variantoch.

Denkmit Oxi Power prášok na fľaky pre farebné textílie
Denkmit Oxi Power prášok na fľaky pre farebné textílie
Ja som si ako prvý kúpila prášok v zelenom vedierku s modrou nálepkou Denkmit Oxi Power prášok na fľaky (Oxi Power Multi-Flecken Entferner). Je určený na všetky vyprateľné, stálofarebné textílie (pokojne aj na oblečenie v pestrých farbách) a silno znečistené látky. Ak máte oblečenie špinavé a nie ste si istí, či sa dobre vyperie, stačí z neho pridať odmerku do hlavného prania. Pri veľmi odolných škvrnách (napríklad na pracovných odevoch, čo niekedy nosí drahý z roboty) je lepšie pridať odmerky dve.

Odmerka je priamo súčasťou balenia. Nájdete ju vo vedierku s práškom. Nech vás neprekvapí, že neobsahuje žiadne modré, zelené ani iné perly. Nepotrebuje to. Obsahuje činidlo na báze kyslíka a enzýmy (amyláza/lipáza/proteáza). Tie spolu s aktívnym kyslíkom pomáhajú rozkladať tuky, škroby i proteíny, z ktorých pozostávajú tie najodolnejšie škvrny.

Na exrémne odolné škvrny na tkaninách sa dá použiť pasta z prášku s troškou vody a ak textílie neobsahujú žiadne kovové detaily, odporúčam aj namáčanie. Stačia 4 litre vody, teplota akú oblečenie znesie, dve odmerky a môžete máčať. Farebné maximálne hodinu, čo nepúšťa farby zvládne aj niekoľko hodín (napr. 6 hodín). Pastu stačí nechať pôsobiť pol hodiny. Potom vec vyperiete ako obvykle.

Čo prášok dokáže? Keď som ho kúpila a prišla s ním domov, vytiahla som zo zásuvky svoje fľakaté utierky na riad, naliala vodu, nasypala prášok a všetko namáčala. Viem, že sa to nerobí, lebo utierky môžu byť aj mastné, ale len tak zo špásu som tam hodila aj svoje bývalé fitko-tričko. Že čo to spraví. Po pár hodinách vchádzam do kúpeľne, skepticky vyťahujem veci z vody a čo nevidím? Utierky sa zdajú byť akési krajšie a tričko nemá žiadne škvrny od potu. Ešte som všetko vyprala v práčke, zavesila, počkala, až to vyschne a naozaj. 

Takto fakt nevyzerá utierka zrelá na vyhodenie. Predtým bola zapratá, zažĺtnutá, bolo na nej kopec škvŕn, hlavne pri krajoch. Teraz vyzerá úplne normálne. Už len ožehliť. Ak sa mi bude v tomto teple chcieť. 😁


Na výbornú obstálo aj čistenie trička. Keby mi povedali, že fľaky od potu a dezodorantov niečím vyčistím, asi by som neverila. Ale tu je dôkaz. 


Béžové tričko z predošlej fotky som objavila iba nedávno. Aj naň použijem prášok Oxi Power (a fotku po vyčistení doplním), len momentálne nemám viac vecí na pranie, takže škvrny budú musieť ešte pár dní počkať. Na tejto ďalšej fotke vidíte moje bývalé tričko na cvičenie. X-krát prané šedé tričko malo pod pazuchami rovnaké tmavé škvrny. Krátke na ne bolo žlčové mydlo aj akékoľvek iné odstraňovače fľakov. Nešli odstrániť ničím a donútili ma tričko vyradiť. Mala som ho iba na domáce práce. Teraz si v ňom môžem pokojne vybehnúť aj do obchodu alebo von, keď idem venčiť naše psie slečny. Nemusím sa báť, že budem musieť zdvihnúť ruku alebo sa po niečo načiahnuť a niekto uvidí tie fľaky. Žiadne už nie sú.

Odstraňovač škŕn Oxi Power sme použili aj na čistenie gauča u brata môjho drahého. Nefotili sme, v skorú jar žiaľ na to v byte neboli dobré svetelné podmienky, ale na tie najodolnejšie fľaky stačilo pol litra vody s čajovou lyžičkou prášku. Tento roztok som naniesla handričkou, nechala pôsobiť, potom sme gauč klasicky vytepovali a prebytočnú vodu odsali špeciálnym vysávačom. Dodržiavala som dávkovanie uvedené na obale a efekt bol výborný. Gauč so zašpinenými opierkami rúk i časťou, kde sa človek opiera, vyzerá teraz ako nový. Ak by ste však mali gauč s poťahom z prírodnej látky, radšej dajte viac vody. Aspoň liter.

Na biele textílie biely prášok Oxi Power


Po skvelej skúsenosti s práškom na farebné textílie som si kúpila aj druhý variant - Denkmit Oxi Power prášok na fľaky na biele textílie (Oxi Power Power-Weiss). Mal byť hlavne na obrusy, košele, posteľné plachty, utierky a svetlé uteráky, lebo obsahuje aj optické zosvetľovače. Na farebnú bielizeň sa teda hodí menej. Plachty boli po vypratí o poznanie belšie. Musela som potom namáčať a vyprať všetky plachty, ktoré doma máme, lebo mi v štóse svietili medzi šedými plachtami dve biele. 😊

Denkmit Oxi Power prášok na fľaky na biele textílie
Denkmit Oxi Power prášok na fľaky na biele textílie
Pár dní na to prišla mama na návštevu a posťažovala sa, že nevie vyprať jeden biely cvernový pulóver po mojom nebohom otcovi. Vraj by ho rada nosila, ale pre fľaky ho bude musieť zrejme vyhodiť. A že je s tým už viac menej zmierená. Nebola som si istá, čo spraví Oxi Power s týmto materiálom, ale akurát som domíňala jedno zelené vedierko, nuž som jej tam odsypala z toho nového bieleho. Moja rada znela, aby radšej spravila roztok menej koncentrovaným a nemáčala pulóver dlho. Tak to skúsila. A spravila aj jeden silnejší roztok, kde namáčala svoje utierky a tiež k nim prihodila jednu košeľu na doma. Ako to dopadlo?

Košeľu už nosí do mesta a dokonca aj do kostola. Utierky mali už rozstrapkané okraje a mama zamýšľala niektoré vyhodiť. Keď ale vyťahovala utierky z práčky, nechcelo sa jej veriť vlastným očiam. Pár dní na to sme našli mamu, ako sa krčí za šijacím strojom a obšíva utierkam okraje. A pulóver? Ten celú neskorú zimu i skorú jar s láskou a spomínaním na otca nosila. Žiadne zažĺtnuté fľaky na ňom neostali. Dnes má doma obidve vedierka a o práškoch povedala všetkým svojim kamarátkam. Čistia si s ich pomocou a potom obšívajú a opravujú všetko, čo už chceli vyhodiť. I zažltnuté záclony dostali nový život. Keď som ich nedávno videla u tety, div mi oči nevypadli. Naše záclony sú tiež na rade.

Šikovný a menej koncentrovaný sprej Oxi Power


Škvrny na oblečení z jemnejších a citlivejších materiálov dobre vyčistí aj tretí variant so slabšou koncentráciou aktívneho kyslíka. Sprej pred praním Oxi Power od Denkmit možno použiť na vlnu, hodváb, čalúnenia i koberce. Skrátka všade, kde nechcete namáčať celý materiál ale iba škvrnu. Sprej vytvorí aktívnu penu a tá potom pekne odstráni všetky nečistoty. Pozor, aj sprej používajte iba na stálofarebný materiál. Nie na niečo, čo púšťa farbu. Inak budete mať fľaky. Sprej trošku vyťahuje farbu. Ale keď potrebujete rýchlo niečo oprať a nájdete odolnú škvrnu, ktorú nemáte čas namáčať, poslúži dobre.

Sprej pred praním Oxi Power od Denkmit
Sprej pred praním Oxi Power od Denkmit
Odstraňovače škvŕn nepoužívam stále. Nič sa predsa nemá preháňať. Keď sa mi ale nazbiera viac kusov nejakého problémového oblečenia, utierok, uterákov a podobných vecí a na všetkých svietia škvrny, siahnem na policu, kde mám vždy svoje dve vedierka i sprej. Vždy ich nakupujem do zásoby, pretože sa vskutku osvedčili. 


ZDIEĽAJTE:

1 komentár :

  1. Raz som počula že v reštauráciách po svadbách odstraňujú červené víno z obrusov tak, že sa prelieva cez fľak vriaca voda. Tento návod ma prekvapil. Ale zachránil mi už niekoľko vecí (ja som milovníkom červeného). Prvou bola moja milovaná ľanová sukňa, kompletne oliata (normálne som sa rozrevala), druhou ľanové šaty... a potom zopár ďalších vecí - dokonca aj z umelého vlákna ktoré som myslela že horúcu vodu neprežije... som to odstránila. Väčšinou stačila jedna varná kanvica, inokedy až dve, niekedy fľak mizne jak gáfor pred očami, niekedy treba pomaličky vyliať ešte jednu kanvicu a preprať. Fľak vždy vždy zmizol kompletne, bez akejkoľvek stopy. Inak úspešne používam zmienený Denk mit oxi power (v zelenej krabičke) - hlavne na tie podpazušné fľaky na bielych letných vecičkách. Vyskúšam aj ostatné.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes