BOURJOIS Paris: gélová manikúra s La Laque Gel


Moje nechty sú dosť nepodarené. Vzhľadovo nevyzerajú najhoršie, ale pri väčšom tlaku sa štiepia, čo mi automaticky skráti životnosť akéhokoľvek laku. Keď mám teda čas, pozerám si na internete recenzie dekoratívnej kozmetiky na nechty a hľadám svoj vysnívaný produkt. Nie som si však istá, či ním bude práve dvojfázový gélový lak La Laque Gel od Bourjois Paris.

Moja manikúra by mohla vyzerať úžasne, ak by som si nechala narásť ešte dlhšie nechty. Mám celkom dlhé prsty s dlhými nechtovými lôžkami a tvarom nechtov "squoval" (spojenie tvaru štvorca a oválu). Ja ale neustále ruky vystavujem nejakej záťaži a tak ostávam pri krátkych nechtoch celá šťastná, že ma ich tvar ani prirodzená dĺžka nenútia robiť kompromisy. Laky na nechty si kupujem prevažne v odtieňoch sýtej červenej, ružovej, modrej či smaragdovej. Nemusím sa vyhýbať ani manikúre v prírodných odtieňoch béžovej či ružovej, ktorá nechty opticky skracuje, lenže ja mám radšej pestrosť a živé farby. Teraz však ešte stále nosím smútočné oblečenie, ku ktorému sa hodí skôr neutrálna béžová. A tak som sa rozhodla pre gélovú manikúru od Bourjois. Zvolila som si ju aj preto, lebo ju testovala Petra-justbeauty, ktorá set s gélovým a krycím lakom chválila za super výdrž. A preto, lebo som od manikúry očakávala vyššiu pevnosť svojich vlastných nechtov.

Vždy som chcela vlastniť dokonalo krásne, pevné, gélové nechty, avšak nemám čas ani nervy behať po salónoch a vysedávať tam. A keď si predstavím, že takú gélovú manikúru treba chodiť potom dávať upravovať... ach jaj. To by som nedala, lebo ja dokážem sedieť jedine pri počítači, na WC alebo pri pive. Ja proste musím niečo robiť rukami, inak sa nudím. Keď lak, tak jedine rýchloschnúci, nech nemusím čakať. Ale od iných blogeriek som vedela, že gélovú manikúru možno urobiť aj doma. Bez UV-lampy, milióna fľaštičiek, s Bourjois

Nikdy predtým som na vlastných nechtoch neskúšala gélové laky, lebo som počula, že dlho tvrdnú. Ani si nezvyknem kupovať mliečne nude laky. Keď nejaké, tak jedine s pieskovým, metalickým alebo perleťovým efektom, nech nemusím dávať dve vrstvy.  Teraz mám však doma set odtieni 2 Chair Et Tendre, čo je úplne svetlá farba, ktorá sa musí lakovať na dvakrát. A ešte si aj žiada top coat. Vrstveniu sa teda nevyhnem. Majte preto so mnou prosím trpezlivosť a berte moje prípadné šomranie trošku s rezervou. Viete, čo pre mňa znamená venovať lakovaniu nechtov toľký čas? Je to veľká obeta.

Prvý a druhý pokus o lakovanie


Nebudem vám klamať, ale prvé skúšania dopadli katastrofálne. Lakom som nešetrila, ale jeho prvá vrstva bola aj tak pomerne priesvitná a na môj vkus strašne dlho schla. Priateľ ma sledoval a hovoril, že lak asi nemám nemám dobre rozmiešaný a mala by som ním viac potriasť. Avšak nemal pravdu. Ten lak taký taký priesvitný naozaj je. Dokonca aj v návode sa píše, že sa z farebného laku dávajú vrstvy dve. Hneď mi napadlo, že ak takto budú schnúť všetky, tak pánabeka. Veď sa zbláznim.

Jedna vrstva farebného laku La Laque Gel


Nepáčil sa mi tiež štetec. Ten je na môj vkus úzky a málo hustý. Občas z neho aj vyletí nejaké vlákno bokom a zašpiní okolie nechtov. Keď ním chcem pokryť povrch nechtov, potrebujem na to niekoľko ťahov, čo je pri svetlých lakoch (ako je i tento) vždy osudné. Neviem, či som nejako zvlášť nešikovná, ale aj pri najväčšej snahe o zachovanie trpezlivosti som ten druhý ťah nikdy  netrafila presne na hranicu toho prvého. Hraničné čiary pri koreni nechtov neboli dokonalo rovné. Niekde lak nedosiahol koniec, inde ho presiahol. Ale nevadí. Dala som mu čas a nejakým zázrakom 5 minút nerobila nič, nech lak vyschne. Však mám doma také korekčné pero, ktorým sa budú dať nedokonalosti opraviť...

Pri druhej vrstve mi napadlo, že nabudúce obetujem niektorý zo starších lakov Rimmel London a použijem jeho štetec. Značka Rimmel má štetce široké, husté a vlákna sú jemné. Nie ako toto ohreblo, s ktorým mi šlo lakovanie ako v lete na saniach. Presnosť už bola chválabohu vyššia, viac som sa snažia, ale jednoliatosť farby stále nič moc. Necht miestami aj tak presvital. Na viac vrstiev som už ale nemala nervy. 

Dve vrstvy farebného laku
Všetko kvôli tvrdnutiu laku. Čakám 2 minúty,  3 minúty, 5 minút a lak sa javil ešte nevytvrdnutý. Po ďalších 5 už začínam byť poriadne nervózna. 10 minút na nejaký lak? To je priveľa. Ja som zvyknutá čakať nanajvýš 5 minút. Prišlo mi na um, že by som si mohla pozrieť niečo v telke, tak beriem do ruky ovládač od televízora a na malíčku ostal šrám. Nuž som ho voľky nevoľky odlakovala a pekne od začiatku. Jedna vrstva, dve vrstvy, ďalších 10 minút čakania... Moje nervy!

A teraz prichádza na rad Top Coat. Nech by vám pri lakovaní napadlo čokoľvek, nepokúšajte sa o žiadne domáce činnosti. Bežné krycie laky sú riedke a fungujú tak, že ich nanesiete na už vytvrdnutý lak a ony bleskovo zatvrdnú. Teda aspoň tie, čo mám ja, sú rýchle. Gélový top coat BOURJOIS Paris La Laque Gel Top Coat je hustejší, gélový. Farebný lak pod sebou akoby rozleptal a zmenil  na tekutý. Keď tak nad tým takto pri písaní recenzie spätne premýšľam, vidí sa mi to celkom logické. Gélová manikúra obsahuje unikátnu technológiu, ktorá musí zaistiť prepojenie farebného a vrchného laku. Keby bol lak pod krycím lakom tuhý, ťažko by sa spojili a vytvorili jednoliaty gélový povrch. 

Ja som s tým však pochopiteľne nerátala, lebo šlo o moju prvú skúsenosť s lakmi tohto druhu. Keďže som už samotným štetcom s krycím lakom pritlačila o čosi viac, poškodila som si celú farebnú vrstvu. Ešte som sa to pokúsila napraviť, ale márna snaha. Pekne som musela vziať odlakovač, odstrániť farbu a necht prelakovať ešte raz.

Ani teraz to s čakaním nebola žiadna sláva. Petra a aj iné blogerky písali, že na vytvrdnutie stačí laku 5 minút. Ale mne sa stále nezdal tvrdý. To je presne také, ako keď natrú lavičku v parku. Javí sa suchá, pri dotyku nezašpiní ruky, ale aj tak si na ňu radšej ešte deň dva nesadnete. Lebo ten povrch je taký pružný a neviete, či mu môžete veriť. Rovnako tento. Nebol lepkavý, ale jemný dotyk bruškom prsta prezradil, že ešte nie je bezpečné sa vzdialiť od gauča. Nie pre mňa - nebohú pilnú. Už sa poznám. Zasa čosi chytím do paprče a bude zle... Priateľ sa iba usmieval, keď videl moju nervozitu. Ako sedím v obývačke s rukami na stole a prstami od seba sťa žaba. 



Po 15 minútach si hovorím, že to už snáď musí byť OK. Však som dala kryciemu laku trojnásobok času. Teda chytím kľučku, pohrabem v kabelke, odhrniem z čela vlasy, napravím si golier a bolo... moja gélová manikúra získala "dizajn" s efektom vrásnenia (vidíte na prostredníku). 😂Nervy, beh do kúpeľne, chvat po odlakovači, hod klasického metalického laku do kabelky s tým, že si nechty nalakujem niekde vonku. Už som bola vážne napajedená. Toľké čakanie a výsledok na figu.

Od tej doby som sa na duo lakov na nočnom stolíku pozerala s nevôľou. Aj som mala chuť ich skúšať. Farba je krásna a trvácnosť vraj úžasná. Lenže doma mám kopec lakov, ktoré mi vydržia aspoň týždeň, stačí mi z nich jedna vrstva, dve minúty čakania a tu mám dávať tri (dve farebné + 1 krycia). Mám viac ako 30 minút dávať pozor, aby som nechytila nejaký pohárik, nezdvihla spadnutý papier, nevzala ceruzku zo stola? 

OK, možno som mala dať tenšiu vrstvu laku a radšej ho naniesť trikrát a až potom top coat, ale i tak... U mňa je venovať toľko času a snahy lakovaniu nechtov v byte, kde mám toľko inej roboty, absolútne nemysliteľné. 


Ale vyriešila som aj tento problém. Ako ste mohli vidieť, bolo to pri pive. V krčme si pochopiteľne nechty lakovať nemôžem. Štamgasti by ma hneď odlifrovali. Terasa je však iný prípad. Posadila som sa na samý koniec, uistila, že vietor veje smerom odo mňa, objednala pivo a poďho lakovať nechty. Tentokrát sa to zaobišlo bez špeciálnych efektov s vrásnením a nadávania. 

Lak dostal času habadej. A farba fakt vydržala. Síce nie 15 dní, ako výrobca sľubuje, ale zvládla to 10 - 11 dní. Až na pár trhliniek na konci vyzerali nechty fajn.


Spevnenie nechtov som nevidela. Je pravda, že boli nechty na koncoch tvrdšie a pri tlaku sa menej ohýbali, čo bude zrejme dôvod, prečo lak vydržal v dobrom stave tak dlho. No ani gélová manikúra nezabránila nechtom na malíčku a palci, aby sa po šírke od kraja nadštiepili.

Pár trikov, ako (ne)uľahčiť prácu s lakom La Laque Gel


Možno som jedna z najpohovejších a občas aj najlenivejších osôb, ale moje ruky sú moje ruky. Asi by mi ich bolo treba priviazať alebo priklincovať k stolu. Ale keď už viem, že na pive je mi šum a fuk, ako mám golier a zvládnem pár minút nehrabať v kabelke, prišlo aj na experimenty. Našla som si jeden trik a niektoré triky i postupy sa naopak ukázali ako hlúposť. Všetky svoje závery pozorovaní teraz zrhniem.

POZOR! Túto chybu nezopakujte. Aj keď si poškodíte lak na niektorom nechte a necht prelakujete, dajte aj tomu prelakovanému čas. Gélový lak musíte vždy nechať PORIADNE vytvrdnúť a až potom dávať krycí lak. Inak sa vám spravia bublinky. Viď detail č. 1.



Keď chcem ušetriť čas a nervy na zasýchanie laku, aplikujem ako prvú vrstvu nejaký perleťový lak v príbuznej farbe. Ako druhú vrstvu aplikujem gélový lak, nechám ho poriadne vytvrdnúť (aj 10 minút) a nakoniec dám top coat Bourjois.

POZOR! Nerobte to naopak. Nedávajte gélový farebný lak ako prvý, perleťový naň a na to celé top coat. Gélový lak sa bude chcieť prirodzene s nadlakom spojiť a tiež sa spravia bublinky. A ešte oveľa viditeľnejšie. Viď detail č. 2.

Podarilo sa vám poškodiť vrstvu krycieho laku a chcete manikúru spasiť perleťovým lakom, aby ste nemuseli necht odlakovať a lakovať nanovo? POZOR, to tiež nepôjde. Perleťový lak sa správa ako každý iný lak. Nech schne akokoľvek rýchlo, no za tú dobu aj tak naleptá vrstvy pod sebou, tie sa budú chcieť spojiť a opäť máte bublinky. Viď detail č. 2. 

Moji pomocníci pri lakovaní nechtov

Aby som napravila prípadné nerovnosti, osvedčila sa mi fixka Trend IT UP. Jej odlakovačom nasiaknutý hrot funguje ako zmizík a zmaže lak z pokožky i miest, kde už nemal byť. Vrelo odporúčam.

S iným podkladom po týždni
Najlepšiu výdrž získa gélová manikúra jedine s 2 - 3 vrstvami gélového laku a krycím lakom. Ja však rada používam ako podklad aj klasický perleťový lak, lebo ten môj má dobré krytie (oveľa lepšie než La Laque) a rýchlo schne. Efekt s perleťou v 1. vrstve  samozrejme nie je taký trvácny, no vydrží zhruba 6 - 7 dní, čo tiež nepovažujem za zlý výsledok. Môj lak je z edície  Miss Sporty Gel Shine a v odtieni 7233. 


Ďakujem obchodu Elnino.sk za poskytnutú možnosť otestovania setu. Celkovo však môžem povedať, že ma gélová manikúra s La Laque Gel od Bourjois až tak nenadchla. Vadí mi priesvitnosť laku aj v 2 vrstvách a čas potrebný na vytvrdnutie každej vrstvy. Možno iné odtiene budú sýtejšie a stačil by aj jeden, ale neviem, či sa mi chce niečo kupovať naslepo. Na druhej strane ale musím pochváliť výdrž. 

Ak máte viac trpezlivosti než ja a obsedíte na zadku, set si určite kúpte. Farbička je krásna. V e-shope je momentálne za zvýhodnenú cenu i set s lakom v prekrásnej čerešňovej farbe. Máte ho? Budem rada, keď sa ozvete s informáciou, ako lak farbí. Či aj z neho treba dve vrstvy. Pokiaľ netreba, rada si ho kúpim. 😉
ZDIEĽAJTE:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes