Milva: chinínový šampón a kondicionér na vypadávanie vlasov


Ročne vraj zomrie na maláriu jeden až tri milióny ľudí a nebyť chinínu, výťažku z kôry chininovníka, mohlo ich byť podstatne viac. Chinín, dlho jediný liek proti malárii, však môže zachrániť i vaše vlasy pred vypadávaním. Obsahujú ho produkty bulharskej značky Milva, ktoré som vyskúšala aj ja.

Za obľúbenosť chinínu môže nielen účinok, ale my - dospeláci - najmä milujeme jeho horkú chuť. Vyskúšali ste ho všetci. Že kde? Už ste pili (kvalitný) tonik a rôzne horkasté alkoholické nápoje? Tak tam ste ho okoštovali. Ale dnešná recenzia pochopiteľne nebude o jeho chuti. Tentokrát ho opäť "ochutnali" moje vlasy.

Kozmetika Milva s chinínom


Dnes spomínaná značka patrí k najviac vychýreným značkám na internete. Práve kvôli tomu, ako pomáha proti vypadávaniu vlasov. Ale moje vlasy mali aj tak vždy svoj vlastný život. Raz mi z nich "snežili" lupiny, inokedy boli mastné, alebo mi ich doničili moje vlasové farebné experimenty a melír u kaderníčky. Vypadávanie bol ich najmenší problém. Keď mi ale v zime začalo na kefe ostávať čoraz viac vlasov, nadišiel čas skúsiť niečo nové. Do toho mi akurát padla vhod spolupráca s obchodom Bioruža, kde mi núkali produkty na výber. Nebolo čo váhať. Vyhrala to kozmetika Milva. Veľmi som tým prehnaným superlatívam neverila, ale chinín je záruka. 


Ak si na mojom lifestylovom blogu prečítate článok Nepriateľ krásnych vlasov číslo 2: Vypadávanie, bude vám jasné, prečo pochvalné ódy blogeriek vždy beriem s istou rezervou. A prečo sa vždy divím, keď vidím niekde kladnú recenziu po mesiaci testovania. Tomu sa fakt veriť nedá. Za mesiac vám každý takýto i podobný produkt (s prepáčením) spraví veľké prd. Že ako vznikli tie úžasné fotky parádnych vlasov? Stačí vyššia vlhkosť vzduchu, ktorá jemné vlasy pred fotením trošku zvlní a hneď vyzerajú raz tak hustejšie. Môžu ale vlasy objektívne zhustnúť alebo aspoň prestať vypadávať? Môžu. Výsledok však budete poznať po dvoch, možno skôr po troch mesiacoch používania. Keď nebudú v prechodnej alebo pokojovej fáze a začnú zasa rásť. Alebo aj neskôr. A môže k tomu pomôcť určite aj Milva. Preto som ju chcela skúsiť.

Šampón Chinín od značky Milva



Po výbornej skúsenosti s chinínovým šampónom Klorane je chinínový šampón Milva mojim už druhým produktom s obsahom chinínu. Hlavnou ingredienciou je chinínový hydrochlorid dihydrát (QUININE HCL DIHYDRATE). O extrakte z kôry chininovníka som už písala. Chinín nemá nejaké extra regeneračné schopnosti, skôr naopak. Dokáže pokožku i vlasy vysušiť. Podporuje však mechanizmy zodpovedné za ich rast. Ak sa podáva dlhodobo, naozaj by ste mohli za tie dva tri mesiace navštíviť kaderníka. Bude sa čudovať, ako rýchlo vám podrástli vlasy. Mali by ste však rozhodne prikúpiť aj niečo hydratačné na pomoc. Okrem dihydrátu chinínu je tu už iba zopár peničov, upravovačov pH (kyselina citrónová) a hustoty (napríkad propylén glykol - PEG), stopa červeného farbiva a konzervanty. 

Z konzervantov ale zrovna nie som nadšená, pretože sú izotiazolínové a na tie vždy frflem. Látky ako METHYLISOTHIAZOLINONE a METHYLCHLOROISOTHIAZOLINONE sa spájajú s alergickými reakciami. Stalo sa tak zrejme v dôsledku nadužívania, dlho boli do kozmetiky pridávané veľkom. Preto ich EÚ zakázala používať v prípravkoch, ktoré sa z tela či vlasov nezmývajú a musím pred nimi varovať najmä alergikov. Kto je alergický, nemal by používať šampón ani kondicionér. Mne ale našťastie tieto látky nič nerobia a ešte mám i mastné vlasy, preto so šampónom nemám najmenší problém. 


Milva a kondicionér po šampóne Chinín


Šampón je redší gélový, kondicionér po šampóne Chinín zasa tuhší - zhruba ako telové mlieko. Aj má byť z čoho. Priznám sa, že kondicionér Milva sa mi zložením páči oveľa viac. Teda až na tie konzervačné látky... Ale keby aspoň časť z týchto pokladov pridal výrobca do šampónu, vôbec neprotestujem. Kondicionér obsahuje napríklad protizápalový extrakt z nechtíka lekárskeho (CALENDULA OFFICINALIS) i púpavy (TARAXACUM OFFICINALIS). Extrakty zmiernia dopad peničov a chinínu na pokožku, ktorá môže po umytí a vysušení vlasov pociťovať určitý diskomfort. Ja som preto počúvla radu pána Coneva a naozaj vlasom i pokožke zakaždým dopriala nejaký bonus v podobe kondicionéra alebo masky. Nepotrebujem predsa pokožku nasilu vysušovať. Aj som mu veľmi vďačná, že mi tento druhý produkt odporučil, pretože si výborne poradil s mojimi rozlietanými vlasmi. Predtým mi nielen vo veľkom vypadávali ale aj dosť elektrizovali, čo mi vadilo. Lenže bežné kondicionéry neboli pre mňa vhodné. Problém síce vyriešili, ale vlasy zaťažovali ich a bolo ich treba častejšie umývať. Kondicionér Milva vlasy nezaťažuje a jednoznačne ho musím zaradiť k mojim obľúbencom. Aj sa celkom ľahko zmýva. Žiadne plytvanie vodou a pracné vymývanie.


Kondicionér po šampóne Chinín nie je úplne obyčajný. Neobsahuje chinín a ani žiadne silikóny, ale v ňom namiesto nich nájdete ingrediencie podporujúce hydratáciu. Konkrétne olej zo sladkej mandle (PRUNUS AMYGDALUS DULCIS OIL), glycerín (GLYCERIN), extrakt z bambusu (BAMBUSA ARUNDICEA EXTRACT) a mrkvy (DAUCUS  CAROTA), ďalej slnečnicový olej (HELIANTHUS ANNUUS SEED OIL) a vlákninu inulín, ktorá sa získava z koreňa čakanky a tiež vraj prispieva k lepšej hydratácii. 

Výsledný efekt používania chinínových produktov Milva


Z dôvodov objektivity nebudem na blog dávať fotky svojich rozpustených vlasov. Nič by ste z toho nemali. Pre vašu lepšiu predstavu o efekte opíšem, čo bolo predtým a čo teraz. To je myslím relevantnejší dôkaz toho, že chinín funguje.

Aby som svoje vlasy nevytrhávala ešte viac, používam rôzne vychytávky. Dnes už vlasy nezopnem inak než gumičkou Invisibobble. Naobjednávala som si ich v rozličných farbách a teším sa, že mi pekne udržia chvost bez toho, aby sa z vlasov zošmykovali alebo ich nedajboh ťahali. Nevytrhne, nezanecháva odtlačené miesta. Viete si však predstaviť ten skľúčujúci pocit, keď gumičku takejto veľkosti omotáte okolo vlasov trikrát, len aby mala čo chytiť? 


Príčinou vypadávania vlasov bol u mňa stres. S priateľom sme zažívali zlé časy. Boli sme chorí, priateľ mal aj úraz, zomrel nám dobrý kamarát a všetko sa to vystupňovalo smrťou priateľovho otca. Všetko sme zvládli a s Milvou to zvládli aj moje vlasy. Dnes už gumičku nepotrebujem naťahovať ako traky. Stačí mi chvost omotať dvakrát a gumička drží. Mám po 5 mesiacoch používania minimálne o štvrtinu hrubšie vlasy.

Ešte iný dôkaz poskytuje kefa Tangle Teezer, ktorá vlasy rozčeše bez doničenia, kmásania a bolesti. Vždy som ju používala, pretože má ohybné štetiny. Aj keď si do postele ľahnem s vlhkými vlasmi po umytí a ráno sa zobudím ako Majster "N", stále ich v pohode učešem a nebudem pri tom jačať. Ešte pred pol rokom ale kefa aj tak zberala veľa povypadávaných vlasov. Prvý obrázok ukazuje, aká guča to bola.

vypadávanie vlasov - množsvo vypadnutých vlasov pri česaní kedysi a dnes
Uznajte, takéto množstvo vypadnutých vlasov po jednom česaní určite nie je v poriadku. Dnes si dovolím tvrdiť, že je všetko v norme. Pri dlhých vlasoch je jedna polievková lyžica vypadnutých vláskov denne úplne OK.

Čo som nezaznamenala, je zmiernenie tvorby mazu. Chinín vlasy vysušuje, ale aj tak sa mi ďalej mastili a stále sa mastia. Ako prišli teplé mesiace, je to ešte horšie. Za to ale môže šport. Viac sa spotím, preto i tie úbohé vlasy vyzerajú nepekne. K tomu mi však možno pomôžu nové produkty, ktoré tento týždeň začínam používať. Uvidíme, ako pokožka zareaguje. S výsledkom sa prihlásim.

Kto mi bude tvrdiť, že mu po mesiaci používania chinínových výrobkov prestali vypadávať vlasy, alebo mu výrazne zhustli, tomu veriť nebudem. Nie je to reálne. Tak ako u iných produktov, tak aj u šampónu Chinín od Milvy som si proste musela prikúpiť balenie a pokračovať v používaní po dlhšiu dobu. Keby ste ho chceli i Vy, navštívte podstránku značky Milva v obchode Bioruža, odkiaľ ho mám aj ja. A začnite pristupovať k vypadávaniu vlasov komplexne. K riešeniu problému samozrejme patrí i dobrá životospráva. Napríklad dostatok čerstvej zeleniny, ovocia, čo už teraz v lete naozaj nie je problém, dobrý pitný režim, kvalitný spánok a iné benefity pre telo. Ale určite súhlasím, že šampón i kondicionér Milva vlasom pomáha a stoja za vyskúšanie.
ZDIEĽAJTE:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes