Balea: produkty pre krásne (a zdravo vyzerajúce) ruky


Kým človek žije sám, varí pre seba a upratuje iba po sebe, je mu celkom jedno, čím si umýva a natiera ruky. Akonáhle začnete svoj život s niekým zdieľať, všetko sa mení a ako ženy viete, o čom je reč. Perieme, varíme, upratujeme vo veľkom a ruky, tie si to odnesú najviac. A preto je v našej kúpeľni Balea.

Tekuté mydlá označené číslicami



Začnime tým, kde sa domáce práce na rukách podpisujú najväčšmi - pri umývaní rúk. Tam do ruky chytím kefu na WC, tam nakrájam mäso, tam umyjem zababrané umývadlo od zubnej pasty, tam odnesiem z cesty hračku, s ktorou sa hral jeden z našich psov... Ako (dúfam) normálny človek viem, že po každej takejto činnosti je potrebné umyť si ruky. Takýchto aktivít sa vám v rámci "popoludňajšej dennej zmeny gazdiniek" nazbiera viac než dosť. Ak s niekým bývate, často robíte aj 2 - 3 veci naraz, takže pri preskakovaní od jednej k druhej si umyjete ruky hoci i 20x. 

Kedysi som na mydlách chcela šetriť. Veď ani chlapi si nepotrpia na nejaké "voňačky". Je celkom jedno, čo im do tej mydelničky s pumpičkou nalejete. Neskôr som sa snažila kupovať mydlá s príjemnou, ale jemnou a pachy neutralizujúcou vôňou. Nakrájať drahému do práce knedlík s rukami voňavými od mydla naozaj nie je dobré. Ani si netúžim poškriabať nos rukami, ktoré páchnu po cibuli a mať ruky drapľavejšie než môj priateľ. Pre mydlo je teda dôležité, aby dobre čistilo a nevysušovalo. Čím viac doničené ruky budete mať, tým viac pachov sa v nich udrží. Videli ste však zloženie bežných mydiel? Nie je tam nič, čo by bolo plusom pre pokožku. Žiadny bylinný extrakt, žiadny vitamín a v tom lepšom prípade vidím aspoň glycerín. Ešte i tie "lepšie mydlá", ktoré sa majú o pokožku starať, sú v podstate obyčajné. Iba tam majú nejakú zvláčňujúcu zložku, ako napríklad stopu bambuckého masla, hodvábu, medu,..  To však stačí, ak si denne umyjete ruky 3 - 5x. Nie 20 - 30x. A dať za také niečo 3 eurá? Nech sa na mňa nikto nehnevá, ale nie.

Za mydlo Balea v tomto dizajnovom flakóne však tie tri eurá dám a s pokojom Lenina pri výstupe na Rysy. Nie preto, lebo sú krásne, hoci i ten obal určite zavážil, keď som v obchode kupovala nové mydlo. Vyzerá luxusne. Dôležitým faktom pre mňa je, že Balea má výborné tekuté mydlá. Niektoré lepšie, niektoré obyčajnejšie, no aj to najlacnejšie tekuté mydlo obsahuje ako bonus aspoň nejaké hodnotné látky. A konkrétne tieto tekuté mydlá sú naozaj božské. V ich základe je SLS, ale spolu s ním aj aloe vera gél (v hojnom množstve, nie stopa, ako u konkurencie, ktorá sa ním chváli) a glycerín, ktorý minimalizuje vysušujúci účinok. Sú i voňavé, ale nie nadmerne, že by ste nimi prevoňali potraviny, s ktorými budete manipulovať. 

Tekuté mydlo Balea No.12 je moje najobľúbenejšie. Obsahuje ovos (AVENA SATIVA KERNEL EXTRACT)  a rakytník (HIPPOPHAE RHAMNOIDES FRUIT EXTRACT), ktorý sa využíva práve v liečbe nadmernej suchosti a šupinatosti. Čo na obale nechvália a mali by, je extrakt z vŕbovej kôry (SALIX ALBA BARK EXTRACT) s protizápalovým a zmäkčujúcim účinkom na pokožku. Keď ti týmto mydlom umyjem pokožku, vôbec sa necítim nepríjemne. Dokonca po ňom niekedy siahnem aj ako po pracom prostriedku, keď potrebujem niečo narýchlo preprať. Viem, že moje ruky nebudú tak trpieť.

Tekuté mydlo No.16 obsahuje morušu a čučoriedky, ktoré podporujú pokožku v zadržiavaní vlhkosti a najbližšie sa chystám vyskúšať tekuté mydlo No.14 med a chmeľ. Už ho mám aj kúpené v zásobe. Číslo 14 nielen príjemne vonia a obsahuje spomínané dve zložky (hydratačné a upokojujúce), ale má aj bonus v podobe extraktu zo pšenice (TRITICUM VULGARE) - podobne ako ovos i pšenica bojuje proti vysýchaniu pokožky.


Starostlivosť o ruky


Nejdem teraz hovoriť, že je Balea najlepšia na svete. Sú aj účinnejšie prípravky na ruky. No ako som zistila, zloženie produktov starostlivosti o ruky naozaj nemá najhoršie zloženie. Dať zložky dokopy, vymyslieť kreatívny dizajn, zabezpečiť veľkovýrobu a odbyt... a udržať cenu nízko, to je dobrá machrovina. A mne sa teda prípravky Balea páčia vo všetkých smeroch. Vyzerajú dobre, voňajú dobre a najmä plnia svoj účel.

Po tom, ako prichádzali všetky značky s penami na všetko možné (peny na čistenie pleti, penové šampóny, penové sprchovacie gély, penové opaľováky...), bolo len otázkou času, kedy sa objaví pena na ruky. Heuréka. Balea prišla s gurmánsky voňajúcou penou na ruky Cake Pop a áno, vonia presne po mandľových koláčikoch. Len ako je už u penových vecí zvykom, na pozadí je i taká jemná syntetická stopa. Tá mi ale neprekáža. Prvé momenty, keď mám chuť ruky ovoniavať, cítim i tak hlavne tie mandle (iba parfumácia).

Nech vás však v pene nezaskočí obsah liehu. Lieh je nutnou pomocnou látkou. Pomáha pene dostať sa von, v správnej chvíli spľasnúť na pokožke a nechať iba účinné látky. Dopad liehu na pokožku minimalizuje opäť šťava / gél z aloe (ALOE BARBADENSIS LEAF JUICE). Pre takto koncipovaný základ nečakajte okamžitú hladkosť pokožky. Minútku či dve vám ostane mierne lepkavý pocit na prstoch, ktorý potom zmizne.

Pena ale nepatrí k tým najvýživnejším produktom na ruky a ja som to ani nečakala. Kúpila som ju ako pomocníka k počítaču a sladký zlepšovač nálady (namiesto sladkostí). Aj tá šľahačková konzistencia je vtipná, páči sa mi to. Aj efekt. Keď sa mi zdá, že už dlho píšem a prsty začínajú byť suchšie, pena obsahuje malý podiel bambuckého masla, pantenol a vitamín E, čo mi na jemnú hydratáciu pokožky bohate stačí. Pozor, od penových produktov ako takých vždy čakajte iba expresné hydratovanie a jemné ošetrenie pleti. Nie liečbu suchosti!



Krém na ruky s vôňou granátových jabĺk som dostala ako darček pri svojom nákupe v online obchode DM drogérie. Aby značka Balea neklamala zákazníkov, už v názve sú spomínané granátové jabĺčka iba ako parfumovaná zložka, čo je korektný prístup. Krém ich naozaj neobsahuje a vonia len chvíľočku. Vôňa ani veľmi nepripomína toto ovocie. Skôr sa mi chvíľku podobá na saponát a neskôr (asi po dvoch minútach) z pozadia vystupuje vôňa slnečnice. Cítiť ju tam úplne zreteľne. Ale krém by som kvôli tomuto nezatracovala. 



V kréme nájdeme glycerín, slnečnicový olej (ten tak voňal) a arganový olej, tzv. "tekuté zlato". Arganový olej bohatý na omega mastné kyseliny pomáha pokožke vytvárať ochrannú bariéru. V tejto koncentrácii nepostačuje na zjemnenie drsných rúk zničených manuálnou prácou, taktiež nebude dobrou liečbou suchosti, či na ochranu (nemá v sebe minerálny olej ani silikón). Keď mám zmáčané ruky či dlane drsné ako rašpľa, lepšie pomáha premasťujúci krém s ovsom Repairing Surgras od značky Mixa, alebo si natriem ruky Indulonou rakytníkovou a navlečiem bavlnené rukavičky. Ale na premazanie a hydratovanie pokožky rúk krém Balea s vôňou granátových jabĺk stačí. A je dokonca i ľahký. Vstrebáva sa pomalšie než pena, chvíľku (nejakých 5 minút) cítite na povrchu jemný glycerínovo-olejový film, ale dá sa to vydržať. Rozhodne teda neohŕňam nos nad týmto darčekom k nákupu a určite ho vďačne zužitkujem na bežné každodenné použitie i na cesty.
ZDIEĽAJTE:

4 komentáre :

  1. ja mám doma ten posledný krém na ruky, ale v malinovej vôni a milujem ho <3 za mňa super :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Baleu mám strašně ráda a pěnu na ruce si plánuji pořídit :).

    TheBlondieTale

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja som si kúpila mydlo na ruky, číslo 16 a vonia neskutočne ♥
    A krémik som dostala ako darček k nákupu, ešte som ho neskúšala, ale balenie je nádherné :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Tento komentár bol odstránený správcom blogu.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes