Marvis: zubná pasta Jasmin Mint


Ja mám vždy také "šťastie", že keď sa mi niečo zapáči, produkt náhle zmizne z trhu. A tak skúšanie i recenzovanie odkladám, nech vám nie je ľúto, že ho nemôžete nikde zohnať. Presne to bol prípad i tejto jazmínovej zubnej pasty značky Marvis.

Skutočný ošiaľ okolo zubných pást Marvis bol zhruba takto pred rokom. Aj moje kolegynky podľahli a vyrobili si doma celé farebné zbierky. Ja som pastám odolávala. Bojím sa mentolových pást, pretože mám veľmi háklivú sliznicu hrdla náchylnú na podráždenie. Ale od kolegýň, priateľov a z iných blogov som vedela, že sú zaručene perfektné. Všetci do jedného mi potvrdili, že vo svojej sviežosti a odstraňovaní pachu aromatických pokrmov porazia aj najsilnejšie žuvačky. Tak ma zlomili a nakoniec som si jednu kúpila aj ja. Tú, o ktorej som sa domnievala, že bude spomedzi nich "najslabšia" (najmenej mentolu). Miesto v mojej objednávke dostala zubná pasta Marvis Jasmin Mint vo veľmi sympatickej levanduľovo fialovej farbe. 

Musím uznať, že zubné pasty Marvis sú krásne. Predávajú v pôsobivom retro obale, ktorý pripomína temperové farby a vŕšok je dekorovaný, členitý šesťhran. Nafoťte zubné pasty Marvis z akéhokoľvek uhla ako Lucka v recenzii na blogu Byť ženou je úžasné, alebo aj všetky vedľa seba ako Janka zo Saveonbeauty do svojho článku o pastách a uvidíte, že sú aj fotogenické. Niet divu, že sa stali akýmsi must-have každej kozmetickej blogerky. Aj Vikinka samozrejme využila príležitosť sa s tou mojou pastou odfotiť. Ako tradične. 😊 


Fotogenická Vikinka s fotogenickou pastou Marvis :-)
Obal nie je len pekný, ale aj praktický. Mäkký plast obalu umožňuje vytlačiť pastu z tuby do poslednej kvapky. Nie je to ten tvrdý materiál, ktorý je tažko i stlačiť, nieto zohnúť. Vŕšok majú pasty Marvis členitý preto, aby sa dali kedykoľvek a ľahko otvoriť. Určite poznáte situáciu, keď pasta v závite stvrdne a vŕšok nejde odskrutkovať, lebo sa vám šmýka v ruke. Tak tu sa vám to nestane. Takto tvarovaný vŕšok bezpečne uchopíte a pastu otvoríte aj so silou muchy.


členitý vrchnáčik zubnej pasty Marvis ľahko uchopíte

Zubné pasty Marvis a ich obsahové ingrediencie

Tak ako tisícky iných zubných pást, tak i zubné pasty Marvis sú všetky bez výnimky tvorené nejakým  nosičom (v tomto prípade je to glycerín a voda). Ďalej sú to detergenty. Zubné pasty Marvis obsahujú SLS, ale nie vo veľkom množstve a preto obvyklé zrniečko veľkosti hrášku na zubnej kefke nenaplní vaše ústa množstvom peny. Koniec koncov, silno penivé pasty ani zubní lekári neodporúčajú. Vyvolávajú dojem, že keď je v ústach toľko peny, zuby sú už čisté, netreba ich ďalej otierať kefkou a pritom často je pravdou opak. A niekomu je pena taká nepríjemná, že sa zbytočne pretaví do skrátenej doby alebo nedôslednosti čistenia. Zubné pasty Marvis penia priemerne. 

Značnú časť zloženia tvoria ingrediencie zvané abrazíva, ktoré obrusujú povrch skloviny od povlaku spôsobujúceho nežiadané žltkasté sfarbenie zubov. Pasta má vďaka nim bieliaci účinok a váš úsmev tak bude žiarivý. Medzi abrazíva patrí kremík (SILICA) a hydroxid hlinitý (ALUMINUM HYDROXIDE), ktorý súčasne upravuje pH v ústach. Reakciou hydroxidu s kyselinami vzniká soľ a voda, čím prebieha proces zvaný neutralizácia

Zvyšok zloženia tvoria príchute, voňavé látky, dezinfekčné látky a konzervanty. Ak by ste ešte chceli vedieť, na čo je v pastách TITANIUM DIOXIDE, tak ten je tam viac menej na parádu ako pigment. Dáva paste snehobielu farbu, biela farba je zákazníkom sympatickejšia. Prírodné pasty ho väčšinou neobsahujú a preto majú žltkasté, hnedasté a iné zafarbenie.

Moje skúsenosti s pastou Jasmin Mint

Zubná pasta Marvis Jasmin Mint dostala svoje meno po jazmíne a mäte. Výrobca tvrdí, že ide o harmonické spojenie náznakov jazmínu so sviežosťou mätyTu však musím zafrfľať, pretože mi mätu veľmi nepripomína. Priamo mentol síce neobsahuje, ale pre prevahu mentolovej vône i chuti by som ju nazvala skôr "Menthol Jasmin". Jazmín je cítiť, ale viac nosom než chuťovými bunkami. Čakala som lahodný jazmínový kvet s jemným mätovým finišom, nie štipľavý mentol s jemným kvetinovým finišom. Ľúbim jazmínový čaj a spojenie mentolu s jazmínom sa mi páči. Nepoviem, že nie, lebo to by som klamala. Bohužiaľ pastu práve pre jej aromatickosť nebudem môcť častejšie kupovať ani používať pravidelne. Tú jednu pastu mám teda doma otvorenú a zuby si ňou čistím len po upírov vraždiacich pokrmoch s cesnakom. Naozaj dobre neutralizuje pach a má aj slušné bieliace účinky. V tomto výrobca neklamal. Zúbky sú po nej belšie. Škoda len tej silnej mentolovej chute.


zubná pasta Marvis Toothpaste Jasmin Mint
Netvrdím, že je práve príchuť Jasmin Mint zlá alebo nadpriemerne štipľavá. To, že bola a často býva vypredaná, hovorí za seba. Zákazníci ju milujú a vypredá sa vždy ako prvá. Rozhodne neštípe viac ako silno mentolové bonbóny a pastilky proti bolesti hrdla. A tie určite papáte. Aj kolegynky hovoria, že Jasmin Mint je spomedzi pást Marvis tá menej mentolová. Keby ste chceli ešte sviežejšie, skúste Strong Mint a Aquatic Mint. Avšak na tie si ja už naozaj netrúfam. Mne stačí aj silno mentolová žuvačka, cukrík alebo kapučíno posypané škoricou a hneď ma škriabe v hrdle. Aj preto tak často neexperimentujem s príchuťami a značkami zubných pást. Tu bola zvedavosť na ten jazmín silnejšia než ja. :-) Teraz už viem, že som si mala radšej kúpiť pelendrekovú zubnú pastu Marvis Amarelli Licorice, ktorú skúšala Lucka a dokonca aj Miška. Vraj čistý pelendrek bez mäty. Nevadí, kúpim nabudúce a skúsim.


Ostatné zubné pasty Marvis Toothpaste, zdroj: Elnino.sk



Aj naďalej stojím za svojim slovom a odporúčam ich. Názor na ne som nezmenila. Dajte si však pozor, aby ste si zuby nečistili bezprostredne po konzumácii vyslovene kyslých potravín ako jablko, citrusy a iné pochúťky. Neutralizácia a zbavovanie povlaku je síce pre ústa dobrý proces, ale málokto vie, že prudký prechod z kyslého prostredia je pre zubnú sklovinu veľmi zlý. Moc sa o tom nehovorí, ale prudké zmeny pH oslabujú sklovinu. Pridajte k čisteniu ešte abrazívne ingrediencie, akými je SILICA a tie zuby skôr zoderiete než vyčistíte. Takže ak vám napadne si dať na večer jabĺčko, počkajte aspoň pol hodinky až hodinu, než si pôjdete čistiť zuby. A to nielen s pastou Marvis. Aj iné pasty obsahujú ingrediencie ako SILICA, poprípade HYDRATED SILICA alebo HYDROXYAPATITE. Dajte pozor, tieto látky sú rovnako tvrdé či dokonca tvrdšie ako sklovina. Za normálnych okolností ich najemno rozpráškované častice nespravia škodu, ale za týchto konkrétnych podmienok áno.
ZDIEĽAJTE:

6 komentárov :

  1. Krásna recenzia Veronika :) Ja som ešte zubnú pastu Marvis neskúšala, no rada by som nejakú z ich ponuky otestovala :) Inak mám obľúbenú, spolu aj so zubnými kefkami od Zendium.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Klaudia. Čo nie je, môže byť. Nabudúce vyskúšaš. ;-) Zendium poznám, ale ešte som nemala. Ďakujem za tip. :-) Teraz akurát začínam testovať nechtíkovú zubnú pastu od Weledy a objednaný mám aj jeden parádny úlet od značky Ziaja. Už sa naň teším.

      Odstrániť
  2. To moc dobře znám, něco si oblíbíš a najednou to přestanou vyrábět. Pokud si nekupuješ věci rovnou po pěti kusech, máš smůlu :-) o Marvis pastách jsem už hodně dobrého přečetla, mají zajímavé "příchutě" tak se asi také k nějaké odhodlám :-)
    All my cosmetics

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Pasty vypadají opravdu moc hezky. Mě by ta mentolová příchuť vůbec nevadila, ale se zubními pastami také moc neexperimentuji, používám jen Elmex. :-)
    welcometomyworld

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Niektoré som mala doma, najviac mi na počudovanie vyhovovala škoricová a najmenej modrá aquatic mint :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Super článok, dík za rady :)
    Ja tie zubné pasty milujem a ku podivu mi najviac "chutí" zázvorová, potom modrá Aquatic Mint a škoricová... Brutálne mi vyhovuje to, že až tak nepenia a sú naozaj veľmi svieže.
    saveonbeauty

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes