Ziaja: mydlá na ruky


Časy, kedy ľudia pri umývaní rúk používali obyčajné pevné mydlá a naháňali ich rozmočené v mydelničke či v sieťke, sú už dávno preč. Veľmi obľúbené tekuté mydlá majú praktickú pumpičku, poskytujú určitý komfort pri umývaní rúk a s očakávaniami sme schopní za ne utratiť aj celkom slušné peniaze. Čo môžeme čakať od mydiel Ziaja?

Pôvodne som mala písať túto recenziu len o jednom produkte. Na zrecenzovanie som dostala mydlo na ruky gélové - tamarind so zeleným pomarančom a myslela, že to bude extra krátky článok a nebude poriadne o čom písať. Tak som prikúpila ešte jedno mydlo z toho istého radu, krémové mydlo - čaj so škoricou, že ich porovnám a urobím recenziu zaujímavejšou. No... trošku mi to spísanie porovnávacej recenzie trvalo, nakoľko sa snažím už nejakú dobu "abstinovať" a nenakupovať, ale už je to tu. K nákupu ma podnietila aj recenzia Janky zo Saveonbeauty.

gélové mydlo na ruky Ziaja - Tamarínd so zeleným pomarančom
Tekuté či tuhé mydlo?

Než prejdem k hodnoteniu, či je tekuté mydlo Ziaja najlepšie na svete alebo nie a či sa nákup oplatil, mala by som objasniť jednu vec, ktorú ste už možno zistili sami. A to, že dnešné pevné mydlá nie sú ani zďaleka tým, čo bývali kedysi. Zhruba od čias, kedy sa na našich televíznych obrazovkách objavila prvá reklama ma mydlo Dove, ľudia sa začali viac zaujímať, čím si namydlia ruky. Pokrok v oblasti kozmetiky dennej hygieny šiel prudko dopredu. Vďaka rôznym hydratačným látkam mydlá nemajú už tak silnú zásaditú reakciu a oveľa menej vysušujú pokožku rúk.

Majú mydlá tekuté lepšie zloženie než pevné? Ako sa to vezme. V podstate sú to len glycerínové a iné tuhé mydlá rozpustené vo vode. V tom, v čom by sme rozpustili i tuhé mydlo pri styku s vlhkou pokožkou rúk, keby sa nám chcelo mydliť a nielen stlačiť pumpičku. Pri troške šikovnosti si tekuté mydlo hravo vyrobíte z tuhého a neplatíte za vodu. 

Dnes sú veľmi moderné aj ručne robené a prírodné pevné mydlá, no ani mnohé z týchto nie sú zložením či efektom o nič lepšie. Mydlo - akéhokoľvek -  je tuk, ktorý reakciou so zásadou "zmydelnie", čiže stuhne, získa čistiaci účinok, schopnosť vytvoriť penu a rozpustnosť vo vode.  Pokiaľ v mydle nie je ďalšia prísada, ktorá by dokázala posunúť pH viac do kyslejšieho a nejaké super luxusné zložky zabráňujúce vysušovaniu kože, bude drahé mydlo vysušovať rovnako ako mydlo za euro a 50 centov. Nevidím preto dôvod utrácať veľké peniaze za mydlá, ktoré sa tvária ako lepšie. Keby v nich aj trebárs boli čiastočky zlata, koľkokrát denne si umyjete ruky? 20x? 50x? Myslím, že investovať do mydla viac než 2 - 4 EURá do 300ml mydla je fakt zbytočné. To už si radšej kúpim lepší krém na ruky... 

Hygiena rúk Ziaja s bylinkami

Tekuté mydlá Ziaja sa pohodlne vmestili do cenovej hranice, ktorú u mydiel ešte považujem za rozumnú. Majú pumpičku, presne ako to máme radi a dnes ich predstavím. Toto mal byť pôvodne krátky porovnávací článok o dvoch zo 4 produktov z radu, ale ako je pre Veroniku typické, zasa z toho máte dlhú rozpravu. :-) 

Faktom je, že či už máte mydlo krémové alebo gélové, ide o ten istý produkt, zhruba z rovnakých ingrediencií, no v krémovom mydle bude zrejme viac mydla a emoliencií, v gélovom zasa viac vody, glycerínu a peničov (SLES a betaín), aby čistiaci efekt neutrpel. Majú však približne rovnaké čistiace látky a aj rovnako dobre čistia. Ak vás zaujíma, ktoré z nich vysušuje menej, odpoviem, že určite to krémové. Je v ňom navyše i pantenol, takže sa viac hodí na častejšie umývanie rúk. I keď... zasa prevratný hydratačný vynález to nie je. Buďme úprimní, sú to len mydlá ako každé iné a musia odmasťovať.


ZIAJA tekuté mydlá na ruky krémové a gélové
Mydlá sú koncipované tak, aby aspoň jedna zo zložiek bola vôňou výraznejšia a tou je väčšinou bylinka. V ponuke sú štyri duá a to spomínaný 1) tamarind so zeleným pomarančom, 2) čaj so škoricou, 3) grapefruit s mätou a 4) moringa s kokosom. Prvé dve mám a aj celkom banujem, že som nekúpila ešte i to posledné. Mätovo - grapefruitové si dokážem predstaviť, ale vôňa zelene moringa kombinovaná s kokosom, to môže byť riadna exotika. No nič... možno nabudúce.

Skúsenosť s čistením

Sú tekuté mydlá Ziaja lepšie než drogériové? Áno aj nie. Cenovo i účinkom vychádzajú na priemer. Nevysušujú menej. Odmasťujú asi rovnako ako iné mydlá a ako som už písala, netreba čakať luxusné zloženie. Aj keď vyjdú len o čosi viac než mydlá Balea, Radox, Dove a iné podobné značky, stále ide o pomerne lacné produkty s podobnými ingredienciami. Majú však rozhodne zaujímavejšie vône, ktoré sa tejto značke pri výrobe produktov hygieny (nie starostlivosti, tie sú u Ziaja na vyššej úrovni!) naozaj daria a ktoré neutralizujú pachy, ako výrobca sľubuje aj na ich obale. V tomto neutralizovaní páchov mi prídu o dosť účinnejšie než čisto ovocné alebo kvetinkové mydlá iných výrobcov.

Tekuté mydlá Ziaja uvítajú najmä gazdinky, ktoré sa točia okolo detí a sporáka, pretože im pomôžu dobre vyčistiť ruky po varení i upratovaní. O tom som sa presvedčila na vlastný nos. Nie je nič, čo mi viac lezie na nervy, než cibuľou, cesnakom, rybou či niečím iným páchnuce ruky. Niežeby som nemala tieto potraviny rada, ale stačia mi na kuchynskej doske a na tanieri. V dychu a na pokožke ich cítiť nechcem. Hneď po varení sú na vyčistenie od pachov bylinky a citrusy tým najlepším, čo len môže byť. Ktoré mydlo na čo?


ZIAJA Mydlo na ruky gélové - Tamarínd s pomarančom si poradí s pachom mäsa
Na odstránenie pachov mäsa a rýb sa mi dobre osvedčilo gélové mydlo s pomarančom a tamarindom. Celkom isto bude na ryby a plody mora výborné aj grapefruitovo - mätové. Nenadarmo sa aj ryba zvykne pokvapkať citrónovou šťavou. Ak Vám ryby smrdia rybacinou, citrusy to istia vždy. 


ZIAJA Mydlo na ruky krémové - čaj so škoricou odstráni pach cibuľovej zeleniny
Na zápach cibuľovej zeleniny bolo účinnejšie krémové mydlo s čajom a škoricou. Zrejme k tomu dopomohla aj krémová konzistencia, pretože aromatická zložka spôsobujúca charakteristickú vôňu cibuľovín je lepšie rozpustná v mastnejšom roztoku. Vo vode sa alicín prakticky nerozpúšťa, takže gélový roztok bol naň málo platný. Lepšie krémové.

Hádam, že na zápach aromatického syra môže byť dobré mydlo moringa a kokos, ale to už naozaj len tipujem podľa toho, že kokosové mlieko by mohlo dobre učinkovať na mliečnu zložku syra a zeleň podľa všetkého zneutralizuje arómu získanú zrením. Teoreticky by čosi spravila aj mäta. Ak si mydlá kúpim, oprobujem.

Mnou odskúšané dve voňavé kombinácie Ziaja mi naozaj padli do nôty, lebo sú originálne. V tamarindovom vynikajú obidve vône. Tamarind som vo svojom živote cítila len raz a to v istom indickom pokrme. Má zaujímavo sladko - kyslú vôňu i chuť a v kombinácii so sviežim zeleným pomarančom si ma získal na prvé ovoňanie. V krémovom mydle viac cítim čaj a škoricu neidentifikujem ako koreninu. Z tohto mixu vychádza skôr taká kozmetická než bylinná vôňa. Je to ale v oboch prípadoch nádherná vôňa, ktorú si pri umývaní rúk užívam. 

Pri umývaní a ešte chvíľku potom. Našťastie sa vôňa nešíri okolo mňa ako búrkové mračno a nenúti ma zaoberať sa ňou. Mne takto trvácna a neagresívňa vôňa stačí. Nerada prenášam vôňu mydla na všetko, čoho sa potom dotknem. Na svoj chlebík s maslom, na čínsku kapustu a mäso, ktoré idem krájať (niekedy si ruky umývate predsa i počas varenia), na hlávku mojej psiej slečny Vikinky, na líčko priateľa,... 

Tekuté mydlá kúpite za cenu 2,84 za 280 ml v kamenných obchodoch Ziaja - Shopping park Aupark Košice, Obchodné centrum FORUM Poprad, Nákupné centrum CITY ARENA Trnava a OD PRIOR Trenčín. Ak to máte do týchto miest ďaleko ako ja, mrknite obchod Dobrá kozmetika, kde produkty značky Ziaja dostanete tiež.

Po ktorej voňavej kombinácii by ste siahli vy, keby ste mali medzi nimi vybrať? Aj vás tak láka ten kokos? :-)
ZDIEĽAJTE:

2 komentáre :

  1. U mňa zatiaľ jednoznačne zvíťazilo Ziaja moringa s kokosom, fakt je super. Naopak Tamarind a zelený pomaranč ma až tak nenadchlo. A keďže s krémovým som bola spokojná, chcela by som časom ešte vyskúšať s čajom a škoricou :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No vidíš, zrovna toto kombo som neskúšala. Asi budem musieť objednať. :-) Neostal ti náhodou obal z neho? Nevieš, či je tam aj skutočný kokosový olej (COCOS NUCIFERA COCONUT OIL), alebo je v obsahu len kokosová esencia? Trošku som sa popravde bála toho kokosu, lebo mne kokosový olej nerobí dobre. To je tiež jeden z dôvodov, prečo som ho zatiaľ neskúšala.

      Odstrániť

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes