Dixi: Arvit vlasové tonikum s provitamínom B5


Značka Dixi je pre mnohých z nás také "retro". V osemdesiatych a deväťdesiatych rokoch boli jej šampóny hitom. Že by ste v drogérii na policu s výrobkami Dixi ani nepozreli, lebo sa vám zdajú zastaralé? Chyba.

produkty DM a Dixi známe z môjho detstva, zdroj: Herbadrug.sk
Dobre si pamätám značky Dixi a DM. Obidve ich spomínam preto, lebo obe obchodné značky vlastní tá istá spoločnosť - Herba Drug s.r.o. Je jasné, že obaly sa rokmi pomenili, ale s výrobkami sa stretávam prakticky od malička. Do obchodu mojej mamy chodili staré dámy z okolia kupovať DM vaječný šampón. Joj, ako mi len vadila jeho starosvetská vôňa. Aj môj nebohý starý otec používal vlasový olej Dixi a šampón DM. Ten tmavý. Moja učiteľka zemepisu a telesnej zo ZŠ zasa nedala dopustiť na brezový šampón. Je možné, že hlávky veľkého počtu dnešných mladých žien s rozmaznanou a precitlivelou pokožkou by pre tie peniče zareagovali prinajmenšom lupinami. Dixi šampóny už ani mojej problémovej koži bohužiaľ nerobia dobre. No kto má zdravú pokožku, tomu nespravia absolútne nič. Myslím nič zlého, lebo pani učiteľka má stále krásne vlasy a dosť pochybujem, že by za tie desaťročia zmenila svoje návyky. Ani starký počas svojho živote nezmenil šampón. Hoci teda šampóny týchto značiek už dávnejšie nekupujem, ani ja som nezanevrela na produkty Dixi úplne. Občas si kúpim nejakú tú vlasovú vodu (žihľavovú alebo lopúchovú) a posledne i tonikum Arvit.

Tonikum Arvit som skúšala prvý krát pred dvoma rokmi, kedy mi ho poradila sesternica Janka. Tá Janka, ktorá pre vás hodnotila spolu so mnou Atoderm Moussant. Vtedy ma vo veľkom trápili lupiny, mastila sa mi pokožka a aj vlasy mi vypadávali vo veľkom. Tak mi kázala skúsiť Arvit od Dixi, že aj ona ho používa. Jej vlasy sú inak jemné ako aj tie moje a tiež má citlivú pleť, tak som vedela, že keď produkt pomáha jej, môžem ho smelo vyskúšať aj ja.

Arvit vlasové tonikum s provitamínom B5

Liehové vlasové tonikum Arvit sa používa na mastné vlasy a údajne má zamedzovať ich vypadávaniu. Že či neprotestujem proti liehu? U vlasových vôd a toník nemám voči liehu žiadne výhrady. Lieh je látkou, ktorá pôsobí jednak ako rozpúšťadlo a nosič, vďaka ktorému prípravok nemusíte zmývať, pretože sa vyparí, ale ešte predtým pomôže prekrviť pokožku a zásobiť vlasové korienky živinami. 


Arvit vlasové tonikum s provitamínom B5 v ampulkách
Liehový nosič v ampulkách je obohatený o rastlinné extrakty, vďaka ktorým majú dámy krásne vlasy, napríklad extraktu z brezy bielej (BETULA ALBA EXTRACT), žihľavy (URTICA DIOICA) a lopúchu väčšieho (ARCTIUM LAPPA) - je to ideálne kombo na mastné vlasy, lupiny i proti vypadávaniu. Ďalej tu máme provitamín B5 - pantenol a phytantriol. O tejto poslednej látke som zatiaľ nepísala. Phytantriol je látka zo skupiny alkoholov (skupina, do ktorej patrí aj glycerín, sorbitol,...). V kozmetike ho príliš často nevidíte, pretože ho niektoré krajiny považujú za látku, ktorá môže u veľmi malej skupinky jedincov spôsobiť dráždenie pokožky. Ako aj SLS a hocičo iné, s čím to preženiete. Phytantriol má však dobrý vplyv na hydratáciu, a regeneráciu kože. Tým je známy. Čo sa o ňom moc nepíše je, že poskytuje vlasom (i pokožke) tepelnú ochranu, takže ak by ste potrebovali fúkať vlasy, teplo nebude pokožke tak veľmi vadiť.

Mám skúsenosť, že tonikum Dixi vlasy nezaťažuje a nemusím skracovať interval umývania vlasov. Používa sa jednoducho. Po každom umytí otvorím sklenenú ampulku, vylejem jej obsah do mištičky (nie do teplej dlane, veď tam sa každé liehové tonikum vyparí a neliekové prípravky sa z časti vpijú) a prstami ho nanesiem + vmasírujem pri korienkoch vlasov. Masážou podporím prekrvenie pokožky a tým aj rýchlejšie vstrebávanie výživných látok. Ale keby ste chceli kúru použiť liečebne, dá sa aplikovať aj medzi umytiami. To som ale nerobila. Podľa mňa stačí dávať tonikum 2 - 3 x týždenne.


Vlasové tonikum Dixi Arvit v ampulke - vidíte tú čiernu bodku na boku?
Dajte si pozor pri otváraní ampulky. Chce to hrubšiu silu. Najlepšie je, keď si ju chytíte do papierovej vreckovky (aby ste sa neporezali a aby sa vám nevyšmykla), otočíte ju tak, aby čierna bodka smerovala k vám, priložíte na ňu palec a zlomíte konček smerom od seba. Presne pod tou bodkou by totiž malo byť sklo v zúženej časti hrdla nadpílené, takže v tom bode sa Vám najlepšie odlomí konček. Kedysi ma takto učila otvárať veľmi podobné ampulky kalciových injekcií jedna zdravotná sestrička a naozaj to takto ide dobre.

Prvý večer to bol v kúpeľni riadny tanec, to vám poviem. Ja si totiž pri lupinách tak driapem prstami pokožku, že keby ma niekto zavraždil a tím forenzných vyšetrovateľov pozrie moje telo, tak usúdia, že ma niekto týral. :-) A nerobím to naschvál, ale nevedomky. väčšinou počas roboty, keď nestíham,  som nervózna a ešte ma aj všetko svrbí. Takže mne sa vodička na báze liehu dostala do oderkov od driapania a štípalo to ako fras. Neskôr som si už dala pozor, nech sa neškriabem a tak ďalšie použitia boli v pohode.

Výsledky tonika Arvit

Nepoviem, že tento produkt pred rokmi natrvalo vyriešil moje lupiny. Však vy viete, ako dlho som s nimi bojovala a že sa mi vždy po mesiaci či dvoch vrátili...vrátili sa i po kúre. Ale vlasy mi naozaj prestali vo veľkom vypadávať a prestali sa aj nadmerne mastiť. Ja som však kvôli tomu liehu natierala pokožku aj gélom z aloe vera, nech mám extra hydratáciu. Ak sa tonikum Arvit nasadí vo fáze pokoja, možno neuvidíte efekt okamžite, ale rozhodne ju skrátite. V tejto fáze prebieha regenerácia vo vnútri a vlasové cibuľky pomoc zvonku ocenia.  Ak ho používate vo fáze rastu, tá sa zasa predĺži a niektoré vlasy sa možno momentálne nedostanú do prechodnej fázy, ktorá tú rastovú ukončuje odpojením vlasu od prívodu živín. Vlasy tak nevypadnú, ale porastú o čosi rýchlejšie a narastú dlhšie. 

Ale nikto nemá kompletne všetky vlasy v tej istej fáze. Každý vlas to má inak, takže časť udržíte dlhšie na hlave dlhšie, tie ostatné zasa podporíte v raste. Preto nikto z nás po mesiaci testovania nedokáže úplne objektívne posúdiť účinky akéhokoľvek produktu proti vypadávaniu vlasov. Všimnete si len pomalší úbytok vlasov, ale celkový efekt poznáte tak za 2 - 3 mesiace. (Ak tých vlasov pravda nemáte 10 vlasov a nebudete ich každý deň počítať s lupou...) Preto sa tak pozastavujem nad recenziami blogeriek, ktoré produkty hodnotia po 2 - 3 týždňoch a píšu, ako im pomohli. Ja som ale spotrebovala 4 balenia a s Arvitom robím sezónne kúry (miniem balenie, dám dlhšiu pauzu, potom otvorím nové...) takže ja už tento produkt dobre poznám a dobre viem, čo dokáže.

Tonikum Arvit od Dixi nie je div, z ktorého vaša kaderníčka padne na zadok. Nezaceľuje vlasy, nedodáva živiny ako niektoré drahšie kúry (že prídete po mesiaci zafarbiť 10cm odrast na melírovaných vlasoch). Veď sa dáva na pokožku, nie na vlasy. Isto sú aj lepšie produkty so širším spektrom účinných látok, ibaže tie "lepšie" produkty vám často zamastia vlasy už do pár hodín, lebo zaťažujú a niektoré práve preto nútia ľudí používať ich len na noc s tým, že vlasy ráno zmyjú. Nie sú vždy bezpodmienečne nutné a keď aj sú, nemusia vždy pomôcť. Keď je na vine genetika alebo hormonálna porucha, žiadny produkt, ani ten najdrahší, nemusí pomôcť. Tak čo je potom lepšie? Kúpiť si kúru za 30 - 50 EUR a risknúť, že nezaberie? Alebo rastlinnú pomoc Dixi za konkrétne 3,25 EUR?
vlasové vody Dixi, ktoré som už mala, zdroj: Herbadrug.sk

Nie je to o tom, že by som chcela šetriť. Ja už mala doma aj tonikum Ducray za 43 EUR (recenzia ešte nebola, ale bude). Aj chinínový šampón Klorane som už skúšala. Nebránim sa investície, kde je potrebné priplatiť. Keď sú vážne dôvody a človek sa opodstatnene bojí straty vlasov, nebude riešiť nejaký Arvit od Dixi. Vtedy z peňaženky bez všetkého vytiahnete päťdesiatku či stovku a prekúsnete aj dočasné nadmerné mastenie vlasov. Ale keď len trošku viac začnú padať vlasy, načo hneď robiť z komára somára? Pokojne si kúpim nejakú vlasovú vodu Dixi, tonikum a doprajem pokožke nejakú tú masáž a rastlinnú vzpruhu za pár eur. Tým nie je čo pokaziť. Arvit naozaj môže poslúžiť dobre v obdobiach, kedy máme viac stresu, menej vitamínov, alebo nás čosi iné a nie príliš závažné trápi, čo sa odráža na vlasoch. Aj keď nestojí majetok a je rýdzo slovenský + až podozrivo lacný, vôbec by som tonikum Arvit a ani túto značku nezatracovala. Výrobky Dixi navyše zoženiete všade, pretože sú slovenské, známe a obľúbené. Značku Dixi takmer každá drogéria, sieť potravín i supermarket. Ešte aj v miestnych večierkach vám ju možno budú vedieť minimálne objednať. :-) Takú dostupnosť nemá žiadna iná značka.

Čo vy a slovenské "tak trošku retro" produkty? Máte nejaký zázrak odskúšaný? Dajte tip. :-)
ZDIEĽAJTE:

6 komentárov :

  1. Uf, poodľa mňa tieto šampóny odmastia aj motor z traktora:(, u nás bol dlho obľúbený a dodnes ho v rodine používajú, hoci spoôsobuje lupiny:(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zasa by som netvrdila, že práve šampón Dixi spôsobuje lupiny. To máš ako s Head & Shoulders šampónmi. Tebe pomáhajú, mne na vlasoch bez lupín vyvolajú doslova sneženie a lupiny mi spôsobia. Je to v obsahu. Nejaká látka, ktorá citlivej pokožke, ako máme my, nesedí. A možno aj čosi v našom imunitnom systéme. Ale tvojej rodine možno šampón vyhovuje dokonalo. Tety - zákazníčky mojej mamy - nikdy nemali zo šampónov Dixi a DM na hlave jediný strup suchosti. Ani pani učiteľka a môj nebohý starký. Dožil sa 81 rokov a aj na svoju poslednú cestu šiel s krásnymi vlasmi. Mať tak vlasy ako oni... joj, to by bolo.

      Odstrániť
  2. Mne hlavu každý jeden Dixi vysušil až na kôru. Tatkovi tiež,ale aj tak ich stále používa a nechce skúsiť nič iné a ani pátrať po príčine. Ja mám Neobio s rozmarínovým olejom a to je teda "něco" :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja používam Dixi šampón, kondicionér a som spokojná. Vyskúšala som asi všetky značky, ale Dixi výrobkami som najspokojnejšia a najviac mi vyhovujú.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. to mate pravdu aj ja to iste super su najlepsie ampulky dixi najlepsia znacka a vec na vlasy

      Odstrániť
  4. dixi ampulky vsetky su super najlepsia vec na vlasy to preto lebo bylinne zlozenie to nic ine neni lepsie ako prirodne byliny

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes