Balea: penový telový krém Body Mousse


Keď som túto novinku obdržala, bola som ňou úplne nadšená. Perfektné zloženie i konzistencia,... nič nenasvedčovalo tomu, že by s ňou mohol byť nejaký problém. A potom sa čosi stalo, prečo som jej v recenzii takmer ukrivdila. Tu sa mi oplatilo dodržať starú múdrosť: "Dočkaj času ako hus klasu."


Tento produkt som dostala v rámci svojej spolupráce s DM drogériou a opäť som sa (už po neviem koľký krát) utvrdila v názore, že je fajn si na testovanie niektorých produktov vyhradiť viac času. Mne sa veru neoplatí dávať recenzovať nejakú horúcu novinku s tým, že sa bude odo mňa očakávať recenzia do dvoch či troch týždňov. Také ponuky na spolupráce som už dostala a všetky som rázne odmietla.  Ak niečo skúšam, musím brať do úvahy všetky okolnosti. To znamená, že počas používania produktu nebudem používať iné podobné produkty a ani nič, čo by malo podobné účinky. A tak isto si budem dávať pozor na svoju životosprávu + oblečenie. Len potom môžu byť moje hodnotenia naozaj objektívne.

Balea penový telový krém Body Mousse a skúsenosti

V prípade tohto krému Balea je názov "penový telový krém" úplne opodstatnený. Keď sa naň pozriete, nevidíte v ňom žiadne bublinky, čiže naozaj na pohľad vyzerá ako krém (alebo puding), no pri rozotieraní je ľahúčky a správa sa ako pena - ľahko a rýchlo sa rozotrie, bleskovo sa vstrebe a nepotrebuje k tomu ani príliš veľké telesné teplo. 


Nie je taký chladivý ako bývajú normálne krémy, ale príde mi lepší než krémy typu "suflé". Tie sa v styku s mojou dobre prekrvenou a vždy teplou pokožkou takmer okamžite rozlejú a už po sebe natieram len olej. Tento sa začne topiť o pár sekúnd neskôr, takže rozotieram krém. Po natretí a vstrebaní sa môžem hneď obliecť. Nenecháva mastné škvrny na pokožke ani oblečení.

Pri pohľade na jeho vrchnáčik a dizajn som absolútne netušila, akú vôňu mám očakávať. Téglik je zelenkavý, nálepku zdobí pôsobivá grafika so zelenými bublinkami. Pekný obal, ktorý má vrchnáčik s dvojzávitom, takže aj bezpečný


Evidentne sa páčil aj lúčnemu koníkovi, ktorý si ho prišiel obzrieť. Možno ho pritiahla tá farba. Alebo bol zvedavý na môj fotoaparát, bazén a na mňa? Ťažko povedať. :-)


Podľa obalu som čakala, že pôjde o čosi svieže, jarné a citrusové. Vôňa nesklamala, no ten očakávaný prívlastok "svieža" by som jej asi nedávala. Ako by som ju popísala? Cítim v nej stopy citrusov. Predstavujem si zelenú limetkovú kôru (stopa zelene) a jej sladkastú vnútornú časť, ktorú nepapáme, ale po šťavnatej dužine ani stopy. Hroznový olej dáva krému sirupovitú sladkosť a niekde obďaleč mi tú sviežosť "kazí" i mierne zemitá citrónová tráva. Takže nie, nečakajte vôňu, ktorá pôjde do obláčikov ako bežné citrusové osviežovače. Vôňa penového krému je sladká, drží sa pri pokožke, nie je úplne prirodzená a skôr než džús alebo biele hrozno pripomína vône s obsahom kvetov citrusov. Na pokožke vydrží vôňa priemerne. Ja sa vmestím do limitu 1 - 1,5 hodiny. Potom už necítim nič.

Táto recenzia mala byť pôvodne publikovaná v máji, už som ju mala dokonca takmer celú napísanú, lenže potom sa mi čosi prihodilo a bola to moja vina. Na celom chrbte i ramenách vyhodilo akné, ktoré bolo hneď pripísané na vrub krému. 

Zloženie penového telového krému

Nedalo mi to. Stále mi nešlo do hlavy, prečo a hlavne čím by mi mal tento krém upchať póry. Jeho zloženie je prevažne z ingrediencií prírodného pôvodu a nenašla som nič, čo by bolo z hľadiska reaktivity s pleťou rizikové. Voskovitá hmota cetearyl alkohol (CETEARYL ALCOHOL) síce môže mierne liezť do pórov, no zasa až taká hrôza to nie je. Používa sa bežne, pretože v kombinácii s vodou je dobrým krémovým základom a v tomto kréme navyše prevažuje voda a glyceridy. Olej z hroznových semienok a jojobový olej (VITIS VINIFERA SEED OIL, SIMMONDSIA CHINENSIS SEED OIL) krásne zmäkčujú pokožku, sú zdrojom výživy a možno patria k tým mastnejším a výživnejším, no tiež by som ich nehádzala cez palubu a neradila k "zátkam pórov". Ja ich používaj aj v krémoch na citlivú a zmiešanú pleť. Jojoový olej telo berie takmer ako vlastnú kožnú bariéru. Dobre sa vstrebáva a nenecháva mastné mapy na povrchu.

Niekomu by mohol vadiť akurát fenoxyetanol (PHENOXYETHANOL) a vonné látky. Parfumácia tohto krému je výrazná, keď sa krém natiera. A ak ste precitlivelí na benzoáty (kyselinu benzoovú - BENZOIC ACID), tak si tiež krém radšej nekupujte. No nemyslím si, že bežnému spotrebiteľovi by tieto látky mali vyvolávať nejaké reakcie na pokožke. Takže vinníka bolo treba hľadať inde a našla som ho u seba. 

Čudovali by ste sa, ale i to, čo si človek oblieka a pokladá na tanier v mnohom ovplyvňuje účinky kozmetiky. Vezmite si napríklad taký mejkap. Ak mejkap použijete s nesprávnym podkladom, tiež vám upchá póry (ako trebárs v recenzii minule zmieňovaná dvojka Bioderma Hydrabio Perfecteur a mejkap Guerlain) a mala by som kvôli tomu negatívne hodnotiť jedno alebo druhé? To by bolo hlúpe. Po zahojení pokožky preto dostal krém druhú šancu a to rovno v extrémnych podmienkach - počas prác v záhrade, kde som sa poriadne zapotila. Ukázalo sa tak, že on na problémoch naozaj neniesol žiadnu vinu. On sám nevyvoláva akné a ani nespôsobuje nadmernú mastnotu pokožky.

Žiaľ, ani nejako extra nepremastí suchšiu pleť. Chrbtu krém stačil, no za také 2 - 3 hodinky som potrebovala opätovne natrieť nohy. Hydratácia je na tom podobne. Ja by som do toho krému určite pridala ešte aloe vera alebo nejaké sacharidy, aby lepšie udržal vlhkosť v pokožke. Na suchšiu pleť rozhodne nebude. Ani na precitlivelú kvôli tej vôni. Kto má však normálnu či mastnú pokožku a viac sa potí (alebo sa potí pri činnosti ako ja), tomu táto úroveň výživy a hydratácie stačiť bude. 

Hodnotenie penového telového krému:

Textúra: krémová a penová súčasne, vynikajúco roztierateľná
Hydratácia:
3 (stačí, ale len na normálnu a mastnejšiu pleť)
Výživa: 3 (taktiež priemer, na suchú pleť nestačí)
Vôňa: sladká, limetkovo - kvetinová, trošku neprirodzená a nie úplne môj štýl, ale znesiem ju
Celková spokojnosť: 7 - je úplne v pohode, no len na normálnu pokožku, ktorá nepotrebuje špeciálnu hydratáciu a ktorá nebude precitlivelá na vonné látky
Cena: 2,59 EUR za 250 ml, kúpite ho v DM drogérii

celkové hodnotenie - slovom

VÝBORNÝ

obal / prezentácia výrobku
krátkodobá účinnosť / efekt
účinnosť v dlhodobom horizontehttp://nd06.jxs.cz/471/874/396e6cde80_92820932_o2.jpg
hydratáciahttp://nd06.jxs.cz/471/874/396e6cde80_92820932_o2.jpg
výživahttp://nd06.jxs.cz/471/874/396e6cde80_92820932_o2.jpg
vôňa
pomer kvalita / cena
celkové hodnotenie

Penový krém Balea Body Mousse ma nesklamal, ale mne osobne nesadla jeho vôňa. To však neznamená, že sa vôňa nebude páčiť Vám. Ja mám iný vkus. Ak by ale priniesla značka Balea aj iné parfumácie, určite by som zvážila jeho kúpu. A možno si naň nakoniec zvyknem. DM drogéria ma už naučila na niektoré vône, ktoré som predtým nemusela. :-)

Ešte pár slov k tomu akné. Ako sa neskôr ukázalo, počas testovania som nevedomky zjedla pokrm obsahujúci malé množstvo arašidov (na ktoré mám potravinovú intoleranciu). V jednej náplni keksíkov bolo arašidové maslo, ktoré som na obale prehliadla. Okrem toho som nosila na sebe jedno nové tričko s domnienkou, že ide o bavlnené tričko (naozaj vyzeralo ako bavlnené i na dotyk). Lenže bol to umelý materiál, ktorý moja pokožka znáša zle. Z toho plynie ponaučenie pre mňa i pre každého, kto sa venuje recenzovaniu produktov. Neoplatí sa naháňať a ani robiť narýchlo kvasené recenzie. Aj keď trebárs nemáte potravinové intolerancie ako ja, skúšaný produkt môže zareagovať s iným produktom, ktorý používate, so slnkom alebo s odevom.
ZDIEĽAJTE:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes