D&P Perfumum: vôňa inšpirovaná Chloé Chloé EdP


Kedysi dávno som už vyskúšala parfumy, ktoré boli inšpirované nejakými inými slávnymi vôňami. Nebola to však dobrá skúsenosť. Napraví značka D&P Perfumum a jej toaletná voda inšpirovaná bestsellerom Chloé Chloé EdP povesť vôňam, ktoré sa snažia napodobňovať celosvetovo najvyhľadávanejšie parfumy. Je miláčikovi každej piatej slovenskej dámy naozaj podobná?

K tejto vôni som prišla ako slepé kura k zrnu. Mám ju od Maťky z blogu Lastdiva.sk a týmto jej zároveň ďakujem za možnosť vyskúšať vôňu a napísať pre vás recenziu. Keby ste aj vy takúto alebo inú vôňu francúzskej výroby chceli, na Slovensku ich predáva obchod Dobrý parfém. Proti slovu "parfém" mám síce stále výhrady, nie je to slovenské slovo a správne má byť "parfum" a na niektorých názvoch sa tí znalejší asi zasmejú, ale to mne neprináleží hodnotiť. Ja sa budem venovať vôni.

Prečo výrobca napodobnil práve Chloé Chloé?

Parfumovaná voda Chloé Chloé je legenda. Ak je žena čo len trošku znalá v oblasti vôní, tak sa pri vyslovení tohto mena pomaly ukloní. Vážne, tento parfum, konkrétne parfumovanú vodu, väčšina žien pozná a keď ju v práci spomeniem na firemnom Facebooku, príspevok má od fanúšikov toľko lajkov...

Vôňa Chloé Chloé je bestseller, ktorý už má aj svoju toaletnú vodu. Teda... aby som bola presná... toaletná voda bola aj predtým, ale nemala až taký úspech a tak prišla značka Chloé v roku 2015 s novou verziou. Ak Vás to zaujíma, prečítajte si môj článok o novinke na blogu Selfino.sk. V každom prípade nikomu neodporúčam zamieňať si EdP s EdT alebo staršou verziou EdT. Nie je to to isté ani náhodou i keď ten obal majú podobný. Odlišuje ich len stužka na hrdle a ešte i tá môže v ostrom umelom svetle parfumérie pomýliť. Tiež som minule ostala stáť a uvažovala, ktorá je ktorá. EdP má stuhu viac krémovú a EdT je bledšia, temer biela.

Hodnotenie vône D&P Perfumum

To, že je toaletná voda a parfumovaná Chloé niečím, čo k sebe nemá až tak blízko, som spomenula zámerne. Ak si budete objednávať vôňu od D&P Perfumum, odporúčam sa radšej opýtať, ktorou to vôňou presne sú ich parfumy inšpirované. Svoje vône totiž vyrábajú v koncentrácii toaletných vôd, no zloženia niektorých môžu byť zhodné s parfumom, ktorý existuje ako parfumovaná voda.

V prípade vône od Calvina Kleina Euphoria by nevadilo, keby bola toaletná voda
D&P Perfumum inšpirovaná toaletnou vodou Euphoria a vy ste predtým zvykli používať parfumovanú vodu Euphoria. Medzi ich vôňami až taký obrovský rozdiel nie je. No taká vôňa Chanel Chance EdP, tá je od EdP vzdialená pomerne dosť. EdP je pižmová vôňa s prevahou jazmínu, no v EdT rezonuje pačuli, citrusy a tóny, ktoré posúvajú kvet do pozadia. To isté Christian Dior Addict. Toaletná voda Addict je kvetinovo - citrusová s minimom sladkosti, zatiaľ čo EdP je slad a omamná - tak na večer. Akurát EdP z roku 2014 sa jej podobá a zniesli by ste ju aj v chladnejší deň. A ešte spomeniem Hypnotic Poison - tiež od Diora. Koncentrovaný parfum pripomína omamný vanilkovo - orieškový elixír, z ktorého sadnete na zadok. Menej koncentrovaná parfumovaná voda sa jej podobá, ale v nej je pozornosť zameraná na sladkú stránku HP a príde mi pikantnejšia. Ak ste na nejakú vôňu zvyknutí a vôňa D&P Perfumum náhodou bude inšpirovaná tou druhou, môžete byť sklamaní.

Toaletná voda D&P Perfumum inšpirovaná Chloé bola už od prvého momentu zaraditeľná k Chloé EdP. Pivonkový nádych a notoricky známy tón liči mi hneď napovedal, že mám česť s vingate bestsellerom a nie novou toaletnou vodou s citrusovými stopami

Je toaletná voda dokonalým klonom Chloé? Odpoveď znie: ÁNO aj NIE. Takže najskôr zhodnotím, v čom sú rovnaké.

Vo vôni D&P Perfumum jasne identifikujem ružu, pivonku a oproti kvetom sa do opozície stavia svieže a moderné liči so stopou konvalinkovej zelene. To sú charakteristické znaky moderného kvetinovo - ovocného úvodu Chloé a jej ružičkového srdca. Práve tieto zložky zaradili Chloé k bestsellerom, pretože ju robia romantickou, vintage a modernou zároveň. Keď sa prestanem sústrediť na vôňu, odvrátim nos a zasa po chvíľke vrátim, odosobnená od tónov ruže vnímam aj slabý náznak frézie. Ale fakt len slabý. Asi taký, ako má aj Chloé. OK, v tomto sa naozaj podobajú. D&P Perfumum má možno viac pivonky.

D&P Perfumum a toaletná voda inšpirovaná Chloé Chloé EdP
V čom sú vône odlišné, je flakón. :-) Robím si žarty, jasné, že musí byť iný. Všetky flakóny od tejto značky vyzerajú rovnako a sú na nich čísla. Nesmú používať ani názvy vôní, ktorými sa inšpirovali, lebo tým by porušovali vlastnístvo značiek a zákony. 

 Odlišné je ich správanie. Pravá Chloé rozpráva príbeh. Vidím romantickú ženu, ktorá hneď po rannej sprche v letné ráno vybehne do záhradky vo svojom ružovom svetríku, pretože aj v lete ešte býva ráno trošku zima. Zamieri si to rovno medzi kvety, ktoré ešte nestihli otvoriť púčiky. Odtrhne zopár orosených pivoniek, drobných ružičiek a urobí pestrú kyticu. Keď ich donesie domov, sviežosť pominie. Ako sa kvety v teple domova rozvinú, aby ukázali svoju krásu, stôl začína byť celý poprášený od peľu a vzduchom sa nesie i vôňa dreva zo stoniek ruže. A keďže naša Chloé je tak trošku dievčenská roztržito - hravá a medzičasom zbadala svojho milého + kopec iných podnetov, ktoré zamestnali jej pozornosť, zabudla na kvietky. Tie bez vody vydržia ešte nejakú dobu žiť, no ich vôňa sa začína meniť zo sviežej na vôňu kvetov, ktoré končia svoju púť. Až si na ne spomenie, ružičky budú dobré tak na vylisovanie do knihy alebo na kyticu zo sušených kvetín. Práve to mi príde na Chloé také vintage. 

D&P Perfumum a ich vôňa inšpirovaná Chloé mi príde, akoby nemala príbeh. Nemôžem ale povedať, že sa mi nepáči. Má z Chloé to najlepšie, len ju asi nenavrhovali ako vôňu s vonnou pyramídou, takže sa nebude výraznejšie meniť a "rozprávať". Nemá totiž podľa všetkého úvod, srdce a základ. Ako bude prchať z Vašej pokožky, zmeny budú jemné. Sú to skrátka kvetinky vo váze v miestnosti, kde niekde na opačnom konci vidíme aj nejaké aranžmá zo sušených kvetín. Je aj nie je vintage a zmeny spočívajú len v zoslabovaní účinkov celej kompozície, nie v prejave jednotlivých častí parfumu. Ako keby ste vošli do miestnosti, očarila vás tá zmes tónov a potom sa z nej vzdiaľujete. Drevité tóny necítim vôbec. V spleti kvetino-ovocných vôní zanikajú. 

Ak chcem túto drevitú stránku vône D&P Perfumum vypichnúť, alebo vôňu nejako ozvláštniť, kombinujem ju s nejakou inou. Pekná je v kombinácii s parfumom s výrazne parfumomparfumompižmovým základom. Veľmi sa mi osvedčila aj novinka od Frais Monde - parfumovaný olej Almond (Mandorla), o ktorom si povieme nabudúce. Keď nechá olej na pokožke svoj orieškový nádych drevitosť a zeleň nedozretej mandle a na to nastriekam toaletnú vodu, som v siedmom nebi.

Čoho som sa bála, je trvanlivosť. Kedysi som mala parfum od inej radšej nemenovanej značky, ktorá sa venuje "klonovaniu" známych vôní a vôbec nebol dobrý. Nielenže rýchlo vyprchal z pokožky, ale sa aj rýchlo pokazil. Za necelé tri mesiace sa tak zmenila jeho kvalita, že sa viac nedal používať. Takú istú skúsenosť mal priateľ. Vtedy som si povedala, že už budem kupovať len originály.

Tento parfum by mal mať minimálnu trvanlivosť 2 roky. Keďže ja ho vlastním len dva týždne, pýtala som sa Maťky, ako dlho ona pozná a používa túto značku. Povedala, že ona má niektoré vône už vyše roka a zatiaľ žiadne zmeny. Takže to je dobré znamenie. V každom prípade by som odporúčala skladovať vôňu čo najďalej od zdrojov tepla, svetla a vlhkosti.  Tento priesvitný flakón a svetlé miesto na poličke v spálni a ani polička vo vlhkej kúpeľni naozaj nepôjdu dohromady. Všetky parfumy sa musia skladovať v tme, suchu a mimo radiátorov. V chladničke radšej nie, hoci tak mnohé parfumérie a "zasvätení odborníci" radia. Tam strčte maximálne nejakú citrusovú vôňu. Jemné esencie ruže by chlad zničil úplne. Pri dobrom skladovaní predĺžite všetkým vôňam život.

Výdržou na pokožke nie je vôňa D&P Perfumum vôbec zlá. Na toaletnú vodu vydrží celkom dlho. Pravá Chloé EdP sa u mňa zdrží zhruba 7 - 10 hodín (závisí od obdobia), táto toaletná voda ostáva cca 5 - 7 hodín. Ešte o čosi dlhšie než citrusová toaletka od Chloé. Lenže originálna Chloé EdP môže v 30ml balení stáť v bežných parfumériach aj 60 (len u nás ju máme za čosi vyše 38 ) a nie každý si taký parfum dovolí kúpiť. Kteda beriem do úvahy cenu 19,90 € za 100ml a kvalitu prevedenia, je to dobrá kúpa a vôňa dostupná pre väčšinu ľudí. Ak si nemôžete Chloé z rôznych dôvodov dovoliť a chcete podobnú vôňu, vyskúšajte. Ja som bola milo prekvapená.
ZDIEĽAJTE:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes