High-End vs. drogériová kozmetika 2. časť (pery)


Nájsť dobrý rúž pre mňa, to je ako za trest. Ja som ako ten šmolko, čo hundral: "Nemám rád..., nemám rád...". Ale sú rúže, ktoré rada mám.


Môj rúž nesmie mať príliš dobrú "potravinovú" chuť ani vôňu, lebo by som dovtedy pohybovala perami ako kapor, kým  by nebol fuč. Nesmie mať konzistenciu ako lesk, nesmie byť na dotyk drsný... no amen tma. Aj preto som si väčšinou kupovala ružové a nude odtiene, aby nebolo tak veľmi vidno, keď sa začnú z pier strácať. Nechcelo sa mi ich chodiť stále opravovať. A aj preto mi tak záleží na tom, aby rúže dlhodobo hydratovali. V tomto sa ukázali medzi klasickými drogériovými značkami a high-end rúžmi pomerne veľké rozdiely.

Tekutý rúž Yves Saint Laurent vs. NYC


tekutý rúž Yves Saint Laurent Rouge Pur Couture vs. Essence
Vo svojom živote som skúsila viac tekutých rúžov, no neprišla som im na chuť. Azda preto, lebo väčšina z nich sa správa mazľavo ako niektoré druhy leskov a ja presne také nemám rada. To sa však tento rok zmenilo. Narazila som na svetlé výnimky.

Rúž Yves Saint Laurent Rouge Pur Couture som si po presvedčivej kvalite rúžov z paletky zaobstarala v povianočnom výpredaji a bola to výborná kúpa. Tento tekutý rúž by mohol stáť iným rúžom ako vzor. Na povrch pier chytá perfektne. Ako prechádzate po perách aplikátorom, farba na ne rovnomerne prilieha a po pritisnutí pier o seba sa nenahromadí na ich vnútornej strane. Páči sa mi dizajn aplikátora, s ktorým sa dajú nalíčiť aj úzke pery. Je úplne plochý a na konci zašpicatený. Pigmentácia je super, výdrž tiež. Farba pomerne rýchlo stuhne na perách a drží hodiny. S jedlom cca 3 hodiny, bez jedla aj 5 hodín. Počas nosenia ani nevnímam, že nejaký rúž mám. Máličko sa otláča a chytí sa naň vlas, predsa len nezatuhne úplne, ale nie je mazľavý, má neutrálnu vôňu (takú kozmetickú) a nevysušuje mi pery. Cena sa pohybuje od 22 do 32 EUR. Ja ho mám z Elnino.sk. Bude o ňom aj samostatná recenzia.

Môj druhý tekutý rúž Essence Liquid Lipstick bol lacný. Stál 2,69 EUR (desatinu). Nie je dokonalý, ale predsa patrí medzi tie lepšie. Farba ako tak drží na perách, ak jej dáte čas a necháte ju aspoň trošku zaschnúť. Pery však o seba nesmiete trieť, maximálne ich môžete k sebe pritláčať, lebo inak sa nahromadí v obrysoch a vytvorí čiarky.  Ďalším problémom je, že nevytvára súvislý film, ale zanecháva šmuhy a to aj pri relatívne silnej vrstve rúžu. Ako keď lakujete nechty lakom bez perlete a dáte len jednu a jemnú vrstvu... Rúž má príjemnú vanilkovú vôňu, obsahuje aj vitamín E, ale správa sa viac ako lesk, t.j. tuhne minimálne. Predvediem vám ho v recenzii. Životnosť farby sa pohybuje okolo 1 - 2 hodín, ak nič nezjete. Pokiaľ nepotrebujete hviezdnu výdrž, dôkladne navrstvený rúž Essence môže poslúžiť vynikajúco, inak by som sa prikláňala k YSL, ktorý síce menej vonia i chutí, ale vydrží niekoľkonásobne dlhšie a jeho priľnavosť k perám je na vysokej úrovni. Toto tu pre mňa nebola až taká dobrá investícia.

Súboj vyhráva: tekutý rúž Yves Saint Laurent 

Poznámka: Včera som som si kúpila aj ďalší tekutý rúž do mojej zbierky. Je to matný rúž Pupa Milano a na tomto blogu ho budem recenzovať. Ak by sa však pustil do súboja s rúžom Yves Saint Laurent, bola by to takmer remíza.

Lesk na pery Estée Lauder vs. Dermacol


lesk Dermacol Brillant Lip Gloss vs. Estée Lauder Pure Color Crystal Gloss
Hoci lesky na pery nemám rada pre ich lepivosť a mazľavosť, pár produktov poopravilo moju mienku o nich. Špeciálne to bol môj prvý high-end lesk na pery, opäť úlovok z výpredaja. Len vďaka nemu som dala šancu aj ďalším produktom tohto druhu.

Lesk na pery Estée Lauder Pure Color Crystal Gloss mi v teste dokázal, že nie je lesk ako lesk. Tento produkt lepí pery minimálne (v lepivosti lepšie obstál už len Stay Glossy od Rimmel London) a dlho dlho drží na perách (bez jedla aj 3 hodiny), lebo sa z nich ťažko zotiera. Je totiž hutnejší než väčšina leskov, ktoré poznám. A aj vlásky sa na ňom dobre chytajú, ale to asi na väčšine. :-) Mňa na ňom najviac nadchla výdrž a stálosť farebného efektu. Môžem ho mať položený na stole a trblietky sa neusádzajú na dne. Ani v záhyboch pier. Vždy budú perfektne rozptýlené. Pozitívne hodnotím aj neutrálnu vôňu, trošku vitamínovej výživy (vitamín E) a malý aplikátor dobrý pre úzke pery. Kúpiť sa dá za 15 - 20 EUR.

Lesk Dermacol Brillant Lip Gloss má dizajn podobný a aplikátor takpovediac rovnaký. Majú tiež podobnú konzistenciu a aj ich obal je rovnako kvalitný. Do tohto bodu by kozmetický súboj skončil remízou. Pristavím sa však pri ligotavých časticiach. Problémom lesku je, že sa zvyknú usadzovať na dne tuby a aj z pier odídu o čosi rýchlejšie než trblietky lesku Estée Lauder. Ako druhú nevýhodu vnímam chýbajúcu výživu a vôňu i chuť pripomínajúcu rascu. V mene mojej lásky k tomuto odtieňu sa chuť dá zniesť, no nepríde mi dvakrát príjemná. V e-shope Dermacol stojí lesk 4,99 EUR.

Súboj vyhráva: lesk na pery Estée Lauder

Pôvodne som mala v úmysle vybrať do súboja už spomínaný lesk Stay Glossy, no ten má úplne iný farebný efekt, iné zloženie a menšie trblietky. Lesk od značky Rimmel London by tento súboj posunul k remíze. Už sa nedováža, no v niektorých e-shopoch nájdete posledné kusy.

Rúž na pery Guerlain vs. S.he Stylezone


rúž S.he Stylezone Lipstick Magic Colours vs. Guerlain Kiss Kiss Shaping Cream Lip Colour
Už niekoľkokrát som bola svedkyňou toho, ako niektoré dámy porovnávali dizajn rúžov Guerlain so značkou S.he. Do recenzie na obidva rúže dám kvalitnejšie fotky z viacerých uhlov a názor si budete môcť urobiť sami. Teraz sa vyjadrím len toľko ku kvalite spracovania materiálu obalov i rúžov samotných.

Rúž Guerlain Kiss Kiss Shaping Cream Lip Colour som si zakúpila po prečítaní zoznamu ingrediencií (mal dobré zloženie) a prezretí ponuky krásnych farieb, z ktorých som si len ťažko vedela vybrať jeden. Ako inak, úlovok z výpredaja, asi mám na ne šťastie. Rúž dostanete v balení, ktorého materiálom je kov, teda má svoju hmotnosť (41g) a bude večne dochytané od vašich prstov, no jeho výhodou je odolnosť. Tento obal určite nepraskne a príde mi taký luxusný. Rúž Kiss Kiss má príjemnú krémovú konzistenciu i vôňu, dobre drží na perách (cca 2 - 3 hodiny s jedlom) a nerozmazáva sa. Nepotrebujem k nemu žiadnu ceruzku. Má príjemnú kozmetickú vôňu a chuť, ktorá ma nijako nerozptyľuje ani neobťažuje. Pigmentácia je stredne intenzívna a primeraná. Rúže s jemným perleťovým leskom nemávajú až také krytie ako klasické alebo matné rúže. Dá sa teda vrstviť a stupňovať farba, čo mne osobne vyhovuje. Vrstvenie sa neodráža na trvácnosti farebného efektu. Ako najväčšie plus však vnímam pocit hydratácie, ktorý pretrváva aj dlho po tom, ako farba zíde z pier. Jojobový olej ako základ a pridaný hyaluronát sodný je toho príčinou. Tento rúž je bezkonkurenčne jeden z mojich najlepších rúžov na pery. Jeho bežná cena? 20 - 27 EUR.

Rúž S.he Stylezone Lipstick Magic Colours som si kúpila špeciálne len na účel porovnania. Chcela som vedieť, čo majú spoločné. Obal ružu S.he Stylezone je plastový a m polovičnú hmotnosť. Podobne ako rúž Guerlain, aj tento kúsok má krémovú textúru, ale tiež podstatne viac perlete, preto i pigmentácia je slabšia. Tá ma trošku sklamala, čakala som sýtejšiu farbu. Najpodstatnejší rozdiel je ale v zložení. Rúž Guerlain je vyslovene hydratačný rúž zameraný na dodanie vlahy s dôrazom na príjemný pocit, ktorý som pri jeho aplikácii mala. Rúž S.he patrí k rúžom len pre efekt. Na stránke výrobcu sa píše len o jeho perleti a pridanom vitamíne E. Etylvanilín mu mal dať vanilkovú vôňu, tú však neutralizoval ricínový olej, ktorý inak nevonia pekne. Výsledkom je krémový rúž takmer bez vône a chuti (čo mne nevadí, keďže necítim ricínový olej), ktorý sa dá vrstviť podobne ako rúž Guerlain. Nevysušuje pery, ale ich ani nehydratuje a trvácnosť efektu nemá dlhú životnosť. Vydrží maximálne hodinku. Za cenu 2,49 EUR to ale nie je zlý rúž. Ak od neho pravda nečakáte zázraky.

Súboj vyhráva: rúž Guerlain

ver:
   
Na bežné nosenie stačí hocičo. I rúž priemernej kvality je možné zafixovať. Môžete ho poprášiť púdrom a navrstviť. Alebo sa dá použiť fixátor.  Ak by som ale mala suché pery, určite by som nekupovala lacné rúže, aby som ich vrstvila a ani rúže s matným efektom, lebo tie tiež vedia pery vysušiť. Výborný rúž strednej striedy je Soft Sensation Color & Care Lipstick a masielko na pery Soft Sensation Lipcolor Butter, obidva výborne hydratujú a vyrába ich značka Astor. Trvácnosťou ma tiež potešil rúž Longlasting Lipstick od Dermacol.

Taktiež by som nešla do priemerného rúžu na nejakej oslave alebo pri inej príležitosti, kde nemám po ruke toaletu, kde si ho budem môcť skontrolovať a v prípade potreby opraviť. Som si istá, že niektoré dámy by si narúžovali pery pokojne aj na verejnosti, no to sa nepatrí. Podľa pravidiel slušnosti je to absolútne nevhodné a neprípustné. Ak teda nemám dať na pery kvalitný rúž, radšej siahnem po farbe na pery. Preukázateľne najlepšiu trvácnosť majú farbičky Max Factor Lipfinity Lip Colour. Kedysi som jednu mala. Výborné sú aj farbičky Provocalips a fixky 1000 Kisses Stay On Lips od Rimmel London. Len by ste pri ich nosení mali ešte dodatočne hydratovať pery, lebo moc tej vlhkosti nedodajú, no sú trvácne.

V tomto prípade sa však ukázalo, že produkty na pery high-end výrobcov sú predsa len na inej úrovni. Bývajú väčšinou premyslené do najmenších detailov a ak aj perám neposkytnú výživný wellness, budú ich chrániť a ich efekt zotrvá po výraznejšie dlhšiu dobu. Ak teda natrafíte na skvelú akciu a stanú sa pre Vás dostupnejšie, neurobíte chybu, pokiaľ si do svojej zbierky aspoň jeden takýto kúsok v univerzálnom odtieni zaobstaráte.
ZDIEĽAJTE:

4 komentáre :

  1. Musíš vyskúšať Clinique Pop Lip Colour + Primer. Najlepší, aký som zatiaľ mala. http://mycosmetictests.blogspot.sk/2015/10/clinique-pop-lip-colour-primer.html

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za tip, Katka. :-) Skúsim sa prihovoriť u nás, aby sme ho objednali, ak sa bude dať. :-)

      Odstrániť
    2. Tak Guerlaina mám aj ja a jo, pripomína mi vizuálom rúže od s.he :D
      Ja by som prijala trošku väčšiu pigmentáciu, ale tá hydratácia je naozaj dokonalá, takže som plne spokojná :)
      Ktorý odtieň máš Ty?

      Odstrániť
    3. No a ešte som zabudla dodať, u mňa je asi najväčší "hájend" Vivid Divine maslo od ASTOR, ten zatiaľ ešte nič neprekonalo a mám taký pocit, že budem musieť kúpiť do zásoby ;)
      saveonbeauty

      Odstrániť

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes