Ponio, Dulcia a prírodné dezodoranty



Niekedy si poviete "A dosť!" a zatúžite vymeniť svoj bežný dezodorant za prírodný kozmetický produkt. Komu záleží na tom, aby potláčal potenie, resp. telesný pach, prirodzeným spôsobom a neštupľoval póry, tomu možno pomôžu tieto prírodné tipy od značiek Ponio a Dulcia.

Dezodoranty, o ktorých bude dnes reč, som Vám už v skratke predstavila v článku Babičkina záhrada - kozmetická škatuľka prekvapení. Obsah tohto prekvapenia ma nesmierne potešil, pretože prírodné dezodoranty som naozaj chcela vyskúšať už dlhšie, len som na to nenabrala odvahu. Videla som pár liehových bylinkových sprejov, no pri predstave seba, ako si večer oholím podpazušie a ráno si pri zrkadle poskackám od štípania, ma chuť experimentovať prešla. Na tuhé dezodoranty som nenabrala chuť. Bežne tuhé dezodoranty nepoužívam, ale asi zmením názor. Tieto vzorky mi teda prišli vhod a dokonca som len kvôli nim urobila na čas úplnú pauzu od chémie. O prírodných dezodorantoch je totiž známe, že sa nemajú kombinovať s chemickými. A ja som ani nechcela, lebo môj názor na ne by bol značne skreslený, keby som občas zašvindľovala.
  Ponio -  prírodný dezodorant 
(dezodorant Ponio so silicami sladkého pomaranča a eukalyptu)

Ponio - prírodný dezodorant, zdroj: babickinazahrada.sk
Tento krémový dezodorant som vyskúšala ako prvý. Prečo práve tento? Má to prozaickú príčinu. Bolo ho viac a teda sa dal testovať dlhšiu dobu. 

Dezodorant sa predáva v tyčinke, ktorá sa údajne vytláča (valec nemá otočný mechanizmus). Ja by som ho ale v tyčinke zrejme nekúpila. Krém má tuhú konzistenciu a pri styku s pokožkou mäkne, ale len veľmi pomaly. Šípim, že by časť náplne vyšla nazmar a na vyplytvanie je až príliš dobrý.

Náhradná náplň do dezodorantu Ponio, zdroj
Ak už chcete investovať do tohto dezodorantu, skôr by som odporúčala náhradnú náplň. Ja som svoj plátok nikdy nechytala do rúk vcelku a nepotierala ním pokožku. Ani mi to nepríde moc hygienické. Radšej som si nachystala malý téglik, tam zakaždým odobrala trošku z tej hmoty a tú naberala prstom. Tak či tak sa dezodorant používa ráno a na očistenú pokožku, takže predpokladám, že ruky máte čisté.

Vcelku sa mi ani natierať nedal, ak mám byť úprimná. S týmto "téglikovým" používaním sa mojej pokožke zakaždým ušlo adekvátne množstvo. Stačilo množstvo veľkosti hrášku, ktoré som pár sekúnd zahriala teplom prstov a jemne vtrela do pokožky. Je to možno časovo náročnejšie, ale praktické a určite hygienickejšie, keďže náplň zakaždým nekomtaminujete organizmami, ktoré na pokožke prirodzene žijú. Neviem ako vy, ale ja osobne v tom nevidím problém. Ak budete mať šikovný téglik, môžete ho nosiť i so sebou a mať ho vždy po ruke.

Dezodorant krásne vonia. Vôňa je svieža, citrusová s dotykom sviežosti. Nikdy by mi nenapadlo, že eukalyptus a pomaranč sa až takto dobre dopĺňajú. V cukríkoch sa mi táto kombinácia moc nepozdávala a klamala by som, kebyže tvrdím opak, no ako dezodorant toto kombo naozaj vyznieva dobre.

Z čoho dezodorant pozostáva? Hlavnú zložku tvorí sóda bikarbóna, ktorá predchádza rozkladu potu na nevoňavú tekutinu. Aby mal dezodorant aj absorbčnú schopnosť a časť potu pohltil (a aby bola hmota tuhšia), výrobca použil kaolín. Ďalšie látky ako jojobový vosk, kokosový olej, kakaové maslo sú tu už len ako nosiče. Majú za úlohu rozptýliť sódu i kaolín a udržať ich v natierateľnej forme. Zvyšné látky sú vonné. Ide o éterické oleje prírodného pôvodu, ktoré dávajú dezodorantu vôňu a v neposlednom rade taktiež bránia množeniu baktérií v rozkladajúcom sa pote. Dezodorant nechával biele fľaky, ale len keď sa to s ním prehnalo a keď som sa obliekla hneď. Inak bol úplne v pohode.

Moja spokojnosť: 9b z 10, všetok pot určite nerozloží, no na bežný deň super, pozor na dávkovanie a neobliekajte sa hneď, aby ste nemali biele škvrny
Cena:  5 EUR za 50g, náhradná náplň vychádza len na 3,80 EUR za 50g

Hodnotenie dezodorantu:

celkové hodnotenie - 
slovom
 VYNIKAJÚCI
 obal / prezentácia výrobku 
(v plnom balení, nie vzorky!)
 krátkodobá účinnosť / efekt / 
 hodnotenie ľahkosti aplikácie
 
 účinnosť v dlhodobom horizonte
 a pri námahe
 
 odolnosť voči oteru a bielym
 škvrnám
 
 zloženie 
 vôňa 
 pomer kvalita / cena 
 celkové hodnotenie 

Záver: S dezodorantom Ponio som bola veľmi spokojná a rozhodne si ho zadovážim, až miniem, čo mám. Veľmi pomaly sa míňa. Nie je to dezodorant na športové aktivity, no na bežný deň pri bežných činnostiach v domácnosti v pohode stačil. Stále som sa cítila sviežo a ani na konci dňa som sa nebála, že  bude priateľ nad mojou vôňou ohŕňať nosom. Teda, nie že by to niekedy robil. Ja mu voniam tak či tak, no už len pre ten môj pocit čistoty... však isto chápete.

Dulcia - krémový dezodorant 


Krémový dezodorant Dulcia som dostala v šikovnej kovovej dózičke. Plné balenie Ponio je podobné, tiež je to kovový téglik. Určite je praktickejší než tyčinka, ale tiež to nie je šťastné riešenie. Hoci plast nie je ekologický, podľa mňa by bol lepší, pretože by menej znehodnocoval svoj cenný obsah.


Dulcia - krémový dezodorant, zdroj: babickinazahrada.sk
Podľa obsahu dezodorantu Dulcia by som bola očakávala lepší efekt, no úprimne, nezdal sa mi až taký dobrý. A teraz neviem, či bola za tým vôňa, alebo ten kov, ktorý by teoreticky mohol reagovať so sódou a znižovať jej účinnosť. Kovy nie sú dobrým úložiskom pre takéto reaktívne látky.

Citrónová tráva a mäta je kombinácia, ktorá by podľa predstáv mohla fungovať dobre pre čuchové bunky a určite vás po prvom ovoňaní nadchne, no na pokožke neoslnila. Citrónová tráva vonia inak ako citrón, limetka a iné citrusy. Je tam taký drevitý, zelený a mierne pikantný podtón (ktorý ešte viac podtrhol esenciálny olej z levandule a cédrového dreva + pačuli), ktorý by možno pasoval ku kokosovému a kakaovému maslu, lebo je to stelesnená exotika. Avšak pridaná mäta to všetko pokazila. Po rozložení na čistej pokožke mi kompozícia zakaždým trošku pripomenula vôňu potu, čo v dezodorante nie je príliš dobrá asociácia. A možno som sa nejakou náhodou okamžite spotila a dezodorant nefungoval pre ten kovový obal. Bohvie. No nebolo mi príjemne. I priateľ si myslel, že som spotená.

Zloženie dezodorantu Dulcia je inak viac vyšperkované než u dezodorantu Ponio. Výrobca použil z hľadiska hodnoty oveľa cennejšie ingrediencie, akurát kaolín nahradil kukuričným škrobom a zinkom, čo sa prejavilo aj na mojich tmavých tričkách. Pot sa absorbuje rovnako dobre no ak dezodorant použijete, počkajte, kým sa oblečiete. Inak budú biele škvrny raz dva. 

Ostatné obsahové ingrediencie chválim. Včelí vosk, vitamín E, cennými zložkami nabitý hroznový olej, extrakt z grapefruitových jadierok a esenciálne oleje, to sa len tak nevidí. Takéto zloženie poskytne pokožke vsutku dobrú starostlivosť a okrem vosku sú všetky látky aj antioxidantami. Podobne ako u dezodorantu Ponio, aj tieto bránia rozkladu potu a množeniu baktérií.

Moja spokojnosť: 6b z 10, s potom si poradil, no táto kombinácia vôní sama o sebe vonia ako pot, čo nie je pre produkt tohto typu dobré a dezodorant zanechával biele škvrny
Cena:  6,9 EUR za 30ml

Hodnotenie dezodorantu:

celkové hodnotenie - 
slovom
 VYNIKAJÚCI
 obal / prezentácia výrobku
(v plnom balení, nie vzorky!)
 krátkodobá účinnosť / efekt / 
 hodnotenie ľahkosti aplikácie
 
 účinnosť v dlhodobom horizonte
 a pri námahe
 
 zloženie 
 odolnosť voči oteru a bielym 
 škvrnám
 
 vôňa 
 pomer kvalita / cena 
 celkové hodnotenie 

Záver: Zloženie sa mi páči, efekt bol na prírodný dezodorant tiež fajn, len teda treba dávať pozor na oblečenie. Nebyť ten nešťastnej mäty a škvŕn, bol by dezodorant na jednotku s hviezdičkou a aj napriek škvrnám mojou voľbou číslo 1. Pevne verím, že tie ostatné vône výrobca premyslel lepšie a nebudú ničím pripomínať pot. S touto kombináciou to nevyhral.

Oba dezodoranty, Dulcia i Ponio, stačia na bežné činnosti, no v lete by ich bolo treba použiť aj 2 - 3 x denne. Inak ich môžem jedine pochváliť. Som nimi príjemne prekvapená. 


Chcete skúsiť niečo iné? Možno sa vám zapáčia aj ďalšie prírodné dezodoranty z obchodu Babičkina Záhrada.
ZDIEĽAJTE:

4 komentáre :

  1. Velmi pekne porovnanie. Ja som mala moznost vyskusat rovnaku vzorku od Ponio a od Dulcie som mala deodorant pre muzov. Oba velmi dobre ucinkovali proti pachu, dokonca by som povedala, ze pohlcovali pot. Bezne som ich pouzivala do prace a stacilo mi to (aspon teda pocas zimy). Viac mi vsak vyhovovala Dulcia kvoli pohodlnejsej aplikacii a prijemnej voni. Vona bola velmi podobna, ako pri panskej rade Alverde (tej v ciernych obaloch).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak si veru pôjdem ňuchnúť Alverde. Táto Dulcia ma vôňou fakt neoslovila. Veľmni mi pripomínala pot. Ale možno ten druhý dezodorant bude voňať lepšie. Ďakujem za pochvalu aj tip. :-)

      Odstrániť
  2. Najlepší je podľa mňa Dulcia deodorant Levanduľa a kvetinové drevo, to je jemná a veľmi príjemná vôňa - ten citrónovo mätový mi začal rýchlo smrdieť (polovica balenia a už mi to vadilo).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to sme na tom rovnako. Tiež mi spočiatku voňal a potom už nie. Ale levanduľový bude určite lepší. Ono je to hlavne tým, že citrónová tráva má zložky, ktoré môžu na niekoho pokožke naozaj nepekne vyznieť. Levanduľa je univerzálnejšia. Tú by mohli nosiť aj muži. Ďakujem za tip. :-)

      Odstrániť

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes