Salvador Dali: Purplelight toaletná voda


Keď som túto vôňu vyhrala 10 rokov dozadu v súťaži, minula som ju takpovediac nasilu. Oveľa lepšie mi sedeli ovocné vône. Však čo tam po nejakej zmyselnosti, nie? Zrejme som na to ešte nemala vek, aby mi po rozume behali také veci. Dnes sa situácia mení a milá Purplelight je u mňa doma zas. Ale už ako čestný člen mojej voňavej rodiny.


detail pier na flakóne
Ak by som mala Purplelight štýlovo prirovnať k nejakej inej slávnej vôni, tak by som vybrala napríklad Lanvin RumeurCalvin Klein ContradictionEstée Lauder Modern Muse, alebo púdrovejšiu Chanel No. 19. Poudre. Všetky tieto vône vyžadujú dámu s náročnejším vkusom a nebude ich nosiť každá. Nie sú to "ovocie-nky" alebo "citrusové svieženky", ani vône vyvolávajúce davové šialenstvo. Sklamem aj toho, kto si myslí, že sa Purplelight podobá na toaletnú vodu Yves Rocher Lilas Mauve. Uznávam, že ten orgován majú spoločný, ale Purplelight nemá byť len o jednom kvete. Čo majú vyššie spomínané vône spoločné? 

Určite nie výdrž. Prirodzene trvácne vône Lanvin a Estée Lauder s ambrovým základom a parfumované vody predsa len pobudnú na pokožke o čosi dlhšie než toaletná voda Purplelight. I keď... na EdT s výdržou na tom nie je až tak zle. Na pokožke ju cítim zhruba 4 - 6 hodín, na oblečení aj 3 dni. Toto veru nie každá toaletná voda dokáže. Lilas Mauve pobudla maximálne 4 hodiny a aj to len za optimálneho počasia - ani chladno, ani teplo. Inak bola schopná vyšumieť aj za dve hodiny. 

Spoločné nemajú ani zloženie, aj keď sú všetky kvetinovo-drevité a ich spoločnou zložkou je pižmo. Dosť výrazný tón. Čo tieto vône spája je to, že ani jedna nemá jasnú dominanciu jedinej zložky. Sú to kompozície. Ich kvetinové srdce tvorí jeden ľahko rozpoznateľný a identifikovateľný tón, ktorý niektoré zo zložiek základu či hlavy doplnia o nuansy, ktoré spolu ladia, no posúvajú vôňu iným smerom, než by ste si mysleli. Nemôžete o nich povedať: "Tak toto je jasná kosatcová/jazmínová/ružová vôňa". Vašu pravdu už po pár minútach niečo zmení na nepravdu a o tom sú kompozície ako Purplelight. Vyvíjajú sa nečakane.

Salvador Dali Purplelight a moje dojmy

Vôňa Purplelight má vskutku zaujímavý obal s motívom pier. Kto je milovník umenia, ten určite pozná známu Daliho červenú pohovku v tvare ženských pier. Dalí mal rád všetko zmyselné a dovolím si tvrdiť, že vône tejto značky presne také sú.


Purplelight je vôňa zrelá a komplexná. Keď ju nastriekate na zápästie, okamžite identifikujete orgován, lebo je to najsilnejší tón srdca. Čistú nefalšovanú kvetinovú vôňu však cítite len dovtedy, kým na struny srdca brnká úvod. Čerešňový kvet v ňom pôsobí svojou kvetinovou silou a bambus kontruje svojou sviežosťou. Toto trio mi pripadá ako ten moment, keď na svojom orgovánovom stromčeku zazriem prvé fialové púčiky. Všetky kvety sa ešte nerozvili, len pár kalichov je otvorených a ja medzi ne vytrvalo pchám nos, aby som aspoň niečo z tej vône pochytila. Keď príde vietor, zeleň sa pomieša s vôňou kvetov a celé to pôsobí kompozične ako jednoduchá jarná pesnička. Som si istá, že v tomto štádiu by sa vôňa páčila každej žene bez výnimky. To sa ale zmení.

Ako každá pieseň, aj táto musí raz skončiť. Keďže je čerešňový kvet a bambus len duom z úvodu, čistota darovaná vôni orgovánu nemá dlhú životnosť. Ale ani stromy nekvitnú príliš dlho. Prišiel čas na ďalšie tóny srdca, no tým sa z bezpečia základu von preraziť veľmi nechce. Žiadny jazmín ani tiaré sa nekoná. Našťastie. Zahlušili by orgován. Nech si pekne čakajú, keď sa orgován unaví a ozvú sa, až keď bude po paráde. Zato sa však ozvú iné tóny a tie už úradujú.

Keďže jazmín a tiaré nechali orgován bez posily, po chvíľke sa k orgovánu pridá úplne jasný tón mixu drevín, pod vplyvom ktorého vôňa zmení identitu, trošku zosladne a už to nie je čisto kvetinový parfum. Srdcom vône prestupujú ďalšie zložky. Je to svieža zeleň, vlhké drevo a čosi zemitéAko keby vo flakóne bola ešte nejaká iná výrazná korenina či bylinka. Levanduľa, sladké drievko, aníz, fenikel alebo skrátka niečo takéto. Domnievam sa, že tento efekt mohol vytvoriť vetiver s mandľovým stromom. Niektoré parfumérie mandľovník nespomínajú, takmer ho necítiť, no na stránke výrobcu som o ňom zmienku videla a podľa mňa tam bude. Vetiver má zemitý a mierne ostrý charakter. Mandľovník pridáva kvality dreva a sladkosť. Ich splynutím vznikol stabilný a predsa dosť charakterovo silný základ. Ešteže sme neostali len pri dreve a šli aj do pižma. Vôňa kvetov by prestala ísť do vzduchu a držala sa len pri pokožke, čo by bola škoda.

Vďaka pižmu sa z tejto vône neustále vyťahujú všetky zaujímavé i menej zaujímavé vlastnosti, ale ani jeden tón nedokáže prekričať ten druhý. Okrem orgovánu sa ani jeden z nich nedostane von vo svojej plnej sile. Vôňa je tak veľmi dobre vyvážená. Je aj kvetinová, taktiež drevitá, aj pižmová. Cítim v nej horkosť, sladkosť, ostré tóny, zemité tóny, ale všetko mi to splýva. Ak by som si predstavila orgován ako maľbu voňavými vodovými farbami, tak teraz mi niekto na výkres nalial poriadne veľa vody. Výkres je stále fialový a stále vonia, no v jeho plnej čistote už maľba kvetu nikdy nebude. 

A presne takto vôňa končí. Kontúry sa rozmazali a odrazu cítim okrem vône aj ten papierVôňa orgovánu odíde až tesne pri konci, po nej sa ešte na chvíľku ozve jazmín s mandľovým a jemne "papierovým" buketom a posledné, čo cítim, je tá zeleň. Tiaré opäť nikde. Kvety odkvitli a na jar už ostala len spomienka.

Ak by som mala vôňu Purplelight porovnať s Lilac Mauve, poviem, že Lilac Mauve je len krátkym príbehom kvetu orgovánu, ktorý zakvitne a rýchlo odkvitne. Purplelight má nenápadný príchod, krásny kvetinový nástup, finále i spomienkovú časť. Len krátko je to však príbeh samotného kvetu. Je to celé o stromoch, o prírode, o záhradníkovi, ktorý stromček polieva a chodí sa z neho tešiť. Je to o Vás ako o žene, ktorá leží v tráve a sleduje motýle poletovať okolo stromu. Je v tom viac emócií.

Keď som mala Purplelight po prvý krát, ešte som nevedela oceniť kompozičné vône a ich kvality. Ako každý mladý človek, ja som tiež vtedy chcela voňať ako... (a namiesto bodiek nech si každý doplní to svoje milované), lebo to je presne spôsob, akým mladí rozmýšľajú. Potrebujú cítiť maliny, jahody, ruže, skrátka sa musia s niečím identifikovať. Dnes už chápem, že žena nepotrebuje šíriť vôňu, ktorú si každý spojí so sladkosťami a čakať, že bude na zožratie. Dokonca ani víly nemusia voňať ako víly. Lepšie je dospieť a mať niečo, čo iní nemajú. Amen. :-)
ZDIEĽAJTE:

2 komentáre :

  1. K niektorým vôňam treba asi zostarnúť, to je fakt! :D ... Aj keď ovocno-slaďárňam neodolám doteraz, už si viem obľúbiť aj iné vône :)
    saveonbeauty

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vône majú svoj psychologický účinok. Napríklad vanilkové vraj navodzujú pokojnú atmosféru a priestor pre kompromisy. Ovocné, najmä citrusové, zasa dodávajú energiu a zvyšujú pozornosť. Ak sa vôňa používa s mierou a rafinovane, ani takáto nemôže uškodiť. ;-)

      Odstrániť

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes