Rimmel London: rúž Provocalips 16h Lip Colour


Dlho predlho som mu odolávala. Hovorila som si, že takéto odtiene rúžov už doma mám a teda mi netreba kupovať ďalší, hoci ide o nový produkt. A napokon to v Coty vyriešili za mňa. Poslali mi rúž Provocalips na testovanie a tu sú moje zistenia i závery.
V produktovom rade na pery mám od značky Rimmel London niekoľko obľúbencov. Lesky to nie sú, hoci nemôžem povedať, že by som si žiadny dlhšie nekúpila. Mám ich doma a môj favorit je stále Stay Glossy (čiastočne sa mu priblížil Oh My Gloss), ale oveľa radšej mám rúže. Lesk mi príde taký nie pre dospelú ženu. Leskami som sa babrala, keď som mala 15. Ak idem do spoločnosti, chcem vyzerať ako žena a nosím rúž.

Neviem prečo, ale mne sa doposiaľ vždy páčili len netradičné kúsky s predajom časovo obmedzeným. Stálice ako Lasting Finish a Moisture Renew ma neoslovili tak ako napríklad limitovaný Lasting Finish by Kate, alebo potom úplne netradičné veci typu fixka alebo lak na pery. Fixky na pery 1000 Kisses Stay on Lips, ktoré už vidím len v e-shopoch, mám napríklad doma všetky odtiene. Lakov Apocalips i rúžov zo spomínanej limitky od Kate mám tiež pekných pár. Môj najnovší miláčik je chubby stick Lasting Finish Colour Rush a do zbierky mi pribudla aj transparentná ceruzka Moisture Renew. Už som nemala nervy na zháňanie ceruziek. V tomto je Rimmel žiaľ trošku pozadu oproti iným značkám. Absolútne netuším, ku ktorým rúžom mali byť farebne ladené, pretože mám doma asi 4 a ich farby mi nepasujú k žiadnemu rúžu tejto značky. Ale späť k téme.

Moje skúsenosti s rúžom Provocalips

Odtieň: S týmto rúžom môžete provokovať a provokovať, koľko len budete chcieť. Na otestovanie som dostala odtieň s názvom "I´ll Call You 200". Tento odtieň mi sadol ako uliaty, pretože ako jediný z tých 4 - 5 (čo som videla) je chladný a také ja potrebujem. Veľmi sa mi páči a som toho názoru, že by sa hodil aj väčšine žien, takže aj to meno mu pristane. Ak s ním niekoho oslníte, dotyčný bude plakať, ak mu po prvom rande nezavoláte.


Obal... k obalu by som dodala asi toľko, že závit drží pevne. Rúž sa vám určite neotvorí v kabelke. No na druhej strane ho ani neotvoríte bez toho, aby ste ho v druhej ruke veľmi pevne držali. Normálnemu človeku to nevadí, ale viete... ja zvyknem strčiť tubu do úst a rukou odkrúcať. :-) Väčšinou sa maľujem v bojových podmienkach, za pochodu a voľnú ruku mám len jednu. V druhej už držím zrkadlo. :-D Takže smola, musím zrkadlo odložiť a krútiť oboma rukami. 

Aplikátor má skosený koniec, čo vám umožní kontrolovať množstvo nanášaného rúžu. Veľkosť aplikátora v počte 2ks je optimálna a podľa mňa úplne ideálna, pretože sa s tým bez problémov dokážu nalíčiť i dámy s malými perami, ako mám ja. Dá sa tiež lepšie pohrať s detailami. Keby bola plocha pre styk s perami širšia, neviem si predstaviť líčenie pier v kútikoch, s týmto je to pohoda. Dávajte si však veľký pozor. Ak zájdete vedľa pier, okamžite berte tyčinku a napravte to, lebo ak sa farba dostane do pokožky, už sa nebude dať spraviť oprava.


Zatiaľ si neviem zvyknúť ani na toto balenie. Logický rozum napovedá, že tekutina bude v jednom a druhom konci, čiže v tej bielej a ružovej časti a držadlo aplikátorov v strede. Však jasné, že nemôžu byť v jednej fľaštičke dve tekutiny... Ale ja v tom chvate akosi vždy očakávam, že je to naopak a tak mám pri otváraní fľaštičku s tekutinou permanentne otočenú hore dnom a vždy si zababrem ruku, lebo aplikátor mi "úplne nečakane" vybehne z tej druhej strany. :-D 

Ešte dobre, že nie je rúž taký tekutý. Má konzistenciu lesku a nevylieva sa. Ak by bol tekutejší, už by som sa ním 100x poliala. :-p Ale tak toto je moja chyba. Nič takéto som nemala, musím si len navyknúť. Nemám jediný objektívny dôvod brať rúžu body za obal.


Princíp: Rúž sa nanáša v dvoch krokoch. Prvým krokom je farba, ktorú je najlepšie nechať poriadne zaschnúť. Tá je v tej farebnej fľaštičke. Neponáhľajte sa a naozaj počkajte s nánosom druhej tekutiny. Zakaždým mi schol inak dlho (asi záleží od vrstvy), no ak počkáte, až bude povrch matný, nespravíte chybu. Keď je matný, je suchý.

Vopred sa ospravedlňujem za kvalitu fotiek rúžu na perách, ale som u rodičov a zabudla som fotoaparát. Fotím len s úplne novým mobilným telefónom, ktorý mám pár dní a ešte to s ním neviem. Rúž však predvediem v nejakom líčení a uvidíte ho aj na lepších fotkách. Zatiaľ len takto.
 

Prvá fotka ukazuje, ako vyzerá na perách prvá fáza.

V druhom kroku sa dáva na peru priesvitná biela tekutina. Tekutina obsahuje trblietky a je leskom i fixátorom farby súčasne. Bez nej rúž vydrží tiež celkom dlho, ale s fixáciou jeho farba vyzerá živšie a prirodzenejšie.


Textúra: Povedala by som, že Provocalips 16H Lip Colour je taký chameleón. Ide o multifunkčný produkt. Je to rúž aj lesk. Ako vidieť, má v sebe trblietky, ale neligoce sa príliš. Balzamom nebude, pretože neobsahuje žiadnu výživu. Slúži len na parádu a keď pozerám na zloženie, príde mi, že je to niečo medzi fixkou 1000 Kisses... a lakom Apocalips, čiže úplne super kompromis. Fixka totiž držala ako kliešť, ale mierne vysušovala pery. Lak nevysušil, zato sa vedel rozmazať. Provocalips drží ako kliešť, nevysušuje a ani sa nerozmazáva. Takže bod k dobru.

Výdrž: Hneď prezradím, že 16 hodín to nie je. Je to však... a to sa podržte... dobrých 9 hodín! A aj dlhšie by vydržal, no v strede pier pôsobením slín predsa len trošku schádza. Bolo by ich treba ešte pretrieť. Ja som sa ním namaľovala o 7:45 a potom som začala pracovať. Priznám sa, pozabudla som fotiť priebežne po 4 hodinách, po 6 hodinách... Ja keď sa zažeriem do roboty, môžu aj fúriky padať a venujem sa len robote. Ale fotka urobená o 16:50 hovorí za všetko.

Kontúry perfektné, trblietky som nerátala, ale vyzerá to, že ostali všetky. ;-) Za tých 9 hodín som zjedla jogurt, kúsok syra a aj pol litra kávy vypila. Keď som pozrela na šálku, neostal jediný odtlačok. Provocalips 16H Lip Colour sa neotláča vôbec a vôbec ho nerozmažete. Môžete zdrapnúť prvého chlapa, čo pôjde okolo, vybozkávať ho a nikto nič nezistí. Iba on bude vedieť. :-) Toto by som nečakala ani vo sne, že vydrží tak dlho.

Ale ten rúž žiaľ ani neodlíčite. Na jeho odlíčenie je aj micelárna voda Sensibio krátka a tá teda odstráni kadečo. Lepšie sú dvojfázové odličovače na vodeodolný mejkap, ktoré majú v sebe aj nejaký olej, alebo potom niečo s liehom, ale nie všetko s liehom bude fungovať.

Chuť a vôňa: Žiadny pocit suchých pier ale ani mazľavosť. Provocalips 16H Lip Colour nemá vôňu ani chuť, ktorá by ma rozptyľovala a nútila trieť pery o seba. Vôňa tej bielej fixačnej kvapaliny je sladká, cítim tam náznak vanilky, no pripomína mi lak na nechty. Nie je to však acetónová vôňa, nebojte. Je to síce taká chemická vôňa, ale nie agresívna. Ja som teda neskutočne zlá k rúžom, mne vadí 80% vôní, ale táto na moju nervovú sústavu a podmienené reflexy nepôsobila vôbec. Úplne som zabudla, že mám na perách nejaký rúž. Ďalší kladný bod.

Moje hodnotenie rúžu: 

Textúra: stredne tuhá, krémová a jemná na dotyk, ako lesky
Aplikácia: priemerná (naozaj nič ťažké, lebo rúž sa nerozmazáva a nerozpíja, ale dávajte pozor, aby ste nechali farbu poriadne zaschnúť a aby ste trafili presne kontúry) 
Farebná sýtosť: 5, ako vyzerá v tube, tak intenzívne ukáže aj na perách, super
Výdrž: výborná (9 a viac hodín bez problémov, porazil favorita od YSL a Dermacol) 
Vôňa a chuť: trošku chemická, ale nerušivá, neagresívna, vcelku fajn

Celková spokojnosť: 10 
Cena: okolo 7 EUR som videla, že stál v kamenných obchodoch. V e-shope Rimmel.sk je za 5,49 EUR a majú 4 odtiene - 2 ružové a 2 červené. Na Elnino.sk som v kategórii Rimmel kozmetiky videla len jeden nude odtieň a stojí 2,27 EUR. Za rúž nie je veľa ani 7 EUR.


celkové hodnotenie - slovom
NAJLEPŠÍ Z NAJLEPŠÍCH
obal / prezentácia výrobku

efekt po nalíčení (pigmentácia)
výdrž v dlhodobom horizonte
hodnotenie aplikátora
pocit na perách
zloženie
http://nd06.jxs.cz/647/707/c74113a017_92820934_o2.jpg
pomer kvalita / cena
celkové hodnotenie

Ak by som bola vedela, že tento rúž vydrží tak dlho, nekupujem žiadne iné a vezmem z tohto všetky odtiene. Neviem, či boli na Slovensku aj nejaké iné farby, no ja si počkám, či sa náhodou neobjavia aj nejaké studené odtiene a potom určite rozšírim zbierku. :-)

Obsahové ingrediencie

V tomto prípade nie je veľmi čo rozoberať. Rúž je založený na báze uhľovodíkov (ISODODECANE a C9-13 ISOPARAFFIN), ktoré sa využívajú aj v podkladových bázach. Uhľovodíky sú produkty z ropy. Dobre schnú, majú výbornú priľnavosť a nikto na ne ani nebýva alergický. Asi preto tak dobre drží farba a preto sa nerozotiera.

Druhú podstatnú časť tvoria silikóny a polyméry na silikónovej báze. (napr. TRIMETHYLSILOXYSILICATE a DIMETHICONE). S ich hypoalergénnosťou je to podobné ako u uhľovodíkov. Trvácnosť je už horšia, ale zato vedia pekne zakryť vrásky a vyhladiť pery.

Zvyšok sú už len farbivá, látky zabezpečujúce nepriehľadnosť, lesklé pigmenty a konzervanty. Máme tu parabén i kyselinu benzoovú. Toto zloženie nevidím u produktu, ktorý takto dobre drží, ako problémové. A celkovo, môj postoj k ropným produktom a parabénom poznáte. Nelobujem za ich definitívne vysadenie z dekoratívnej kozmetiky. Keď kozmetika, tak bezpečná a keď rúž, tak trvácny. Presne ako rúž Provocalips 16h Lip Colour. Provocalips 16H Lip Colour ma veľmi milo prekvapil a môžem ho odporúčať.
ZDIEĽAJTE:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes