Astor: Lift Me Up (alebo ako som vyzrela na tento rad)

 Astor: Lift Me Up (alebo ako som vyzrela na tento rad)

Vrásky nemám a ani ochabnutá pleť nie je to, čo by ste mali vidieť na mojej tvári, no dobrý omladzujúci produkt nemôže byť v mojom veku na škodu. O to lepšie, keď je to dekoratívna kozmetika. Veď prevencia je lepšia než boj.


Keď som na vlaňajšie Vianoce získala BB krém z radu Lift Me Up od značky Astor, veľmi ma potešil. Tie sviatky boli asi najhoršie, aké naša rodina kedy mala, takže keď sa odrazu objavila pani poštárka a priniesla balíček, dvihlo nám to náladu. Otec sa cítil zle, mama mala angínu, ja silnú alergickú reakciu, koleno prakticky "na odpis" a ešte aj bez práce. BB krém skončil ako darček pre mamu, ktorá má prirodzene to, čo mne chýbalo - zrelú pleť. 

Sľúbila mi krém otestovať a ja som chcela napísať článok. A aj som sľúbila, že určite napíšem. Nikto ma oň síce nežiadal, ale proste som chcela a keď niečo sľúbim, tak to proste platí. Mne sa ten krém totiž páčil zložením. Pripomínal mi krém, ktorý v tom čase mala aj značka Rimmel, ale od tohto som si sľubovala lepšiu hydratáciu. Nuž kto vtedy vedel, že mňa tá alergia bude gniaviť dlho a mame krém sedieť nebude...

Skúsenosti s BB krémom Lift Me Up 10in1

Voči obalu mám len jednu námietku - chýba slovenský preklad. No ten nájdete na webe spolu so zložením, takže OK. Čo na kréme nebolo dobré? Mame nesedel farebne a mne nesedel ani na pokožke. Obe sme bledé (mama ešte viac než ja) a v balíčku bol krém v odtieni 200 Medium. Chcela som ho aspoň podarovať nejakej kamarátke, ale moje kamarátky sú buď opálené, alebo sú bledé, no majú pokožku ako ja. Keď už dávam darčeky, alebo nechávam niekoho niečo otestovať, musím si byť istá, že mu produkt na 100% sadne. Neposúvam nič, čo by kamarátka alebo ktokoľvek iný nevyužil. Takže som si povedala, že sa opálim a potom hádam napíšem článok, do ktorého budem môcť dať kvalitnejšie fotografie. 

V lete prišla nová súťaž a hádajte čo... vyhrala som ďalší BB krém aj s korektorom. :-) Tentokrát mi prišiel svetlý BB krém 100 Light a korektor 001 Light. Taký, ktorý žiaľ mame nesedel vôbec, lebo má žltý podtón pleti a tento svetlý krém je pre zmenu ružový. S jej tónom sa bije. S mojim však nie. Porovnajme farby.


Takýto svetlý krém znesie moja béžová pleť a dala som sa teda do skúšania. Farba v poriadku, no trápila ma jedna vec. Nevyzeral prirodzene. V umelom svetle sa na mňa dalo pozerať, no na slniečku som sa leskla ako diskoguľa. A nie len preto, že zo mňa v lete neustále leje pot, ale i pre jeho ligotavé zloženie. Môžete sa pozrieť i sami.


Blogerský systém mi opäť skreslil obrázok, takže si kliknite naň a uvidíte ho v normálnej neskreslenej verzii i väčšej veľkosti. Vidieť, že krytie je vynikajúce. Ružový podtón krému mojej pokožke neublížil, vyzerá naozaj zdravšie a krajšie. Ale strašne sa lesknem. 

A všimnite si nos zboku. Hoci je pokožka len 24 hodín po peelingu, krém sa prichytil na čiastočky suchej kože a na nose proste vidieť, že mám mejkap. Korektor Lift Me Up bol použitý na akné na brade i pod očami. Výborne sa aplikoval, lebo má svoj vlastný štetec. Jediné, čo mi trošku kazilo radosť je to, že mi dobre nesedí tá plastová čiapočka so štetcom. Štetec drží, no ona sa vysúva. Ale vraj len mne. Korektor majú kamarátky a im vraj drží dobre. Možno poškodenie pri posielaní poštou? Je to možné. Na tvári korektor vyzeral fajn, no ako ste videli, BB krém mu ten výsledok pokazil.

Takže test sa odložil na chladnejšie obdobie, až sa prestanem tak potiť, až nebudem musieť peeling používať tak často ako v lete. Ibaže teraz mám zasa suché čelo. :-( Takže opäť katastrofa. Ale napíšem o kréme, ktorý všetci chvália, že je zlý? Mne sa to ani nechcelo veriť, takže som mu dávala ďalšie šance. Používala som ho po peelingu, s hydratačným krémom, no výsledok nebol o moc lepší. Dokonca som si kvôli nemu objednala stipplingový štetec, že skúsim zmeniť techniku. Ja som toho názoru, že nie je zlý produkt, len je buď nesprávna tvár alebo nedobrá technika. 

Tak sa teraz pozrieme na moju tvár bez líčenia. Keď si čelo prezriete z detailu, nevyzerá sucho. Ani na dotyk ho nemám vyslovene drsné. Tu to vidíte. 


Až na tú rozrýpanú vyrážku na brade a na líci to momentálne nie je s mojou pokožkou až také zlé. A áno, je to tak... pigmentová škvrna na brade mizne. Vďaka jednému novému nočnému krému, o ktorom si čoskoro prečítate. Nos už tiež nemám zďaleka taký červený (Sensibio AR a nočný krém Ziaja). Ešte keby som sa na tých fotkách netvárila ako mucha puk. :-) Korektor som tentokrát použila len na brade a na líci. Pod oči som ho nedávala, lebo som si chcela overiť, čo spraví s tými tmavšími miestami BB krém.

A toto sa s mojou pleťou dialo po nanesení krému. Všimnite si najmä čelo. V dennom svetle teda nevyzerám vôbec dobre. Tu mi ani tá ružová až tak nelichotí. Je to to isté svetlo, len o 5 minút neskôr. Taký istý uhol a tak isto ďaleko objektív od tváre. Dala som si na fotení záležať. Pravá strana tváre je nalíčená stipplingovým štetcom, ľavá prstami. Efekt rovnaký. Červeň na nose BB krém prekryl dobre i farbu zjednotil, ale... 


Ale... ale čelo mám fakt strašné bez ohľadu na techniku nanášania a kruhy pod očami vidieť. Po prezretí fotiek som rezignovane odkráčala do kúpeľne, že sa odlíčim, keď som si všimla, že v teplom svetle žiarovky je to čosi úplne iné. Zle som vyzerala v chladnom dennom svetle pri zamračenej oblohe a na bielom svetle žiarivky. Teplé svetlo žiarovky v kúpeľni spravilo presne opačný efekt. 

Pozrieť si to môžete na ďalších fotkách. Pigmenty môjmu podtónu prestali škodiť, ale začali lichotiť. Samozrejme, z detailného pohľadu zaregistrujete šupinky na čele, ale tvár je odrazu iná. Krajšia. Zdravšia a žiarivejšia. Nie ani tak ligotavá ako v lete. Ešte stále možno trošku umelá, ale páči sa mi viac. Aj kruhy pod očami zanikli. Takto by som sa nehanbila vyjsť von a baviť sa.


Takže napokon sa žiadne odlíčenie nekonalo. Počkala som najskôr 4 a potom 6,5 hodín, aby som mohla vyfotiť výsledný efekt. Niektoré blogerky hlásia, že pleť sa začne po BB kréme veľmi mastiť, ale nie je to tak úplne pravda. To, čo zotieram z pleti, nie je kožný maz. Keby to bol kožný maz, spoľahnite sa, že o tom viem. Mám s ním svoje skúsenosti. :-) Je to sľuda a tá sa leskne, lebo je jemná, mierne mastná a ako pigment odráža svetlo. 


Ja by som teda nepovedala, že pleť sa časom stáva horšia, mastnejšia a škaredšia. Naopak, mne sa práve takto mierne lesklá azda páči ešte viac. Neprirodzenosť sa stratila a lesknem sa, ale zdravo. Toto je podľa mňa pohodička a to sa pozerám priamo do svetla lampy pre detaily, takže preto ten ligot.

Ukážem vám pohľad z väčšej diaľky. Tvár som fotila po 6,5 hod. vidíte, že to nie je až taký lesk, pre ktorý by sa malo kameňovať. Ale keby vám lesk predsa len vadil a musíte mať pleť neprirodzene matnú (ako ženy ľúbia), stačí sa prepúdrovať a budete opäť matná. Možno nie prirodzená, ale matná áno.


A mimochodom, všimli ste si, že mi nie sú vidieť kruhy pod očami? Nie, ani toto nie je práca korektora. Pod oči som ho predsa nedávala. Proste pri normálnom svetle v miestnosti budete vyzerať dobre a odpočinuto. Nerovnosti, tmavé miesta, vrásky by mali zaniknúť v takomto svetle úplne. Takže nie, toto naozaj nie je zlý krém pre zrelú pleť a dokonca ani pre tú moju suchú nie je nevhodným. Naopak. Len záleží na svetle a na čase, ktorý mu dáte.

Spočiatku sa zdalo, že to bude katastrofa, ale on ten krém vyzerá nedobre na zrelej pleti len čerstvo po nanesení. Keď však látky začnú pôsobiť a sľuda sa rovnomerne usadí na pokožke, pleť chytá viac jasu a začínajú zanikať aj tie moje šupinky na čele. I vrásky a kruhy pod očami. Pleť ani po 8 hodinách nepôsobí unavene. 

Moje hodnotenie BB krému:

Textúra: krémová, hladká s matným finišom, no trblietkami, odtieň 100 Light je viac ružový, 200 Medium sa mi vidí viac béžový
Hydratácia vs. výživa:
 5 (bez problémov)
Okamžitý efekt: 2,5 zmiešané pocity, ale keď dostane trošku času, efekt sa zlepšuje
Výdrž: dobrá (cca 6 a viac hodín - štandard u BB krémov, no záleží od obdobia a teploty) 
Vôňa: príjemná, vonia ako klasické mejkapy, pripomína iné Astor kozmetické produkty
SPF: 
20, čo na naše podnebie celkom stačí
Celková spokojnosť: 9 (pre tie nezvyčajné odtiene a okamžitý efekt)
Cena: 30 EUR za 50ml

celkové hodnotenie - slovom

VYNIKAJÚCI

obal / prezentácia výrobku
krátkodobá účinnosť / efekt
účinnosť v dlhodobom horizonte
hydratácia vs. výživa
zmývateľnosť pri odličovaní
vôňa
pomer kvalita / cena
celkové hodnotenie


BB krém Lift Me Up sa pre zrelú pleť hodí. Naozaj ju urobí žiarivú, dobre hydratuje, dobre vyživuje. Akurát nechoďte von s čerstvo "omietnutou tvárou" a nechajte mu aspoň tých 15 - 20 minút, nech zapracuje, inak na nedostatky pritiahne pozornosť. No po vstrebaní je super. To isté platí aj pre korektor. Korektor však nanášajte vždy na dobre nakrémovanú pleť, ale to je azda samozrejmosť. 

Moje hodnotenie korektora: 

Textúra: tekutá, viac púdrová než krémová a veľmi jemná, vcelku dobre odráža svetlo, takže môže to byť aj highlighter
Okamžitý efekt: 3 - 4 (zmiešané pocity, ale keď dostane trošku času, efekt sa zlepší)
Krycia schopnosť: 4 (nie na 100%, ale dosť dobrá)
Výdrž: výborná (8 a viac hodín)
Celková spokojnosť: 9 (len pre ten okamžitý efekt a balenie)
Cena: cca 5 EUR za 7ml


celkové hodnotenie - slovom

VYNIKAJÚCI

obal / prezentácia výrobku
intenzita krytia
prirodzenosť krytia
trvanlivosť krytia
obtiažnosť aplikácie
multifunkčnosť (použitie)
pomer kvalita / cena
celkové hodnotenie

Škoda, že mi toľko stáli na poličke. Vedieť toto všetko, míňam ich bleskovo. Musela som na ne "vyzrieť" najskôr. :-) Kto chce vyzrieť aj na zloženie, môže čítať ďalej.

Obsahové ingrediencie Lift Me Up

Korektor asi nejdem nejako extra rozoberať. Neaplikuje sa na veľké plochy a jeho zloženie je podobné ako pri BB kréme, len zhutnené, aby to bol naozaj krycí korektor a nie krém. Takže predstavím krém a budete poznať aj korektor.

BB krém má v základe menej mastný dicaprylyl-karbonát (DICAPRYLYL CARBONATE), nejaké akrylátové polyméry, ktoré tvoria dobrý základ, pretože zamedzujú farbám blednúť, stearáty a čo si budeme niečo nahovárať, nechýba v ňom ani silikón (CYCLOPENTASILOXANE). SPF ochrana je kombinovaná. Máme tu taktiež zahrnuté chemické filtre (BUTYL METHOXYDIBENZOYLMETHANE, OCTOCRYLENE, ETHYLHEXYL METHOXYCINNAMATE, BENZYL SALICYLATE) ako slnečné clony, ale aj mechanický filter, ktorý tvorí dioxid titánia, ktorý je však v tomto prípade a tejto koncentrácii asi skôr pigmentom ako filtrom spolu s ligotavou sľudou (MICA) a ostatnými farbivami. No táto SPF ochrana by mala byť dostatočná. 

Z hydratačných látok už milión krát omieľaných na tomto blogu je v kréme glycerín (GLYCERIN) a jeho varianta etylhexylglycerín (ETHYLHEXYLGLYCERIN), bambucké maslo - BUTYROSPERMUM PARKII (SHEA) BUTTER a glykoly (BUTYLENE, CAPRYLYL, HEXYLENE, PENTYLENE GLYCOL). Glukosid kyseliny askorbovej, čiže vitamínu C (ASCORBYL GLUCOSIDE) a vitamín E (TOCOPHEROL) zastupujú antioxidanty, aby pleť nestrácala energiu a nepremieňala kyslík na škodlivé voľné radikály. 

Aby neoxidoval na nás krém, je nutné ho konzervovať. Výhrady mám voči BHT, no inak výrobca použil fenoxyetanol (PHENOXYETHANOL), ktorý je tiež vonnou látkou a kyselinu sorbovú (SORBIC ACID), ktorú nepovažujem za rizikovú látku. Korektor je stabilizovaný benzoátom sodným a tiež kyselinou sorbovou. Takže v konečnom dôsledku nemám BB krému ani korektoru čo vyčítať. Podľa mňa sú v poriadku.
ZDIEĽAJTE:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes