Yves Rocher: Comme une Evidence parfumovaná voda

 Yves Rocher: Comme une Evidence parfumovaná voda

Keď som v rokoch 2002 - 2007 žila i pracovala v Českej republike, dostala sa mi do rúk kniha krásy Yves Rocher s letáčikom, ktorý za nákup produktov v nejakej hodnote sľuboval krásne darčeky. Mojim prvým darčekom bola miniatúra úžasnej parfumovanej vody.


Vtedy som prvý krát zistila, že značka Yves Rocher existuje a naozaj nemá zlé ceny. V našom meste predajňa Yves Rocher nebola, takže som si naobjednávala vecí ako hlúpa žena hrncov. :-) V balíčku som si našla veľa darčekov a okrem iného aj jeden nečakaný - šikovný flakónik v asi 10 ml verzii vône, ktorú som si okamžite zamilovala. A to bola prvá odbočka od môjho štandardu. Dovtedy nič iné, než pižmo, drevo a kvety pre mňa neexistovalo a odrazu som mala niečo úplne iné.

Comme une Evidence

Vzorka vo flakóniku, ktorý bol vernou podobizňou flakónu plnej verzie, prišla v čase, keď sa vôňa akurát dostávala na trh. Písal sa rok 2003 a ja som si okamžite kúpila plnú verziu. Ten posledný kus som mala doslova ako sviatosť oltárnu. Len na výnimočné príležitosti. Rande, svadba kamarátky a tak... Vydržala voňať aj celý deň. Neviem, či sa dá aj dnes zohnať v tomto zložení, ale v obchode mi prisahali, že iná vôňa Comme une Evidence než Comme une Evidence L'Eau de Parfum sa už nevyrába. Možno by sa ešte niekde dala zohnať Comme une Evidence A New Day Dawns z 2006, ale malá šanca. Nuž škoda.

O čom bola prvá vôňa

Čo ma na úplne prvej vôni Evidence tak fascinovalo? Vôňa mi pripomenula prvú lásku a krásne dni, ktoré som s ňou prežívala. Však chápete tú výnimočnosť. Ruže, ktoré sme trhali z kríčka, voňali krajšie, obloha bola belastejšia a rebarborový kompót (hoci nemám rebarboru v láske) mi pripomínal milované jahody. Môj milovaný mi voňal po konvalinkách, dreve a zeleni. Asi tam začal môj vzťah ku konvalinkám a tónom dreva, lebo dovtedy som voňavky nejako extra neriešila. Dezodorant s vôňou jahody to istil. :-)

Táto sa otvárala presne tak, ako som chcela - tónmi rebarbory a zelene. Tou zeleňou boli lístky fialky, ktoré robili vôňu ľahšou a sviežou a rebarbora tomu celku dávala takú čerstvosť, ako keď v horúcom lete začne padať dážď a odrazu sa vám lepšie dýcha. Rozum vám hovorí, že je stále teplo, ale vy vnímate len ten kontrast medzi teplom a studenými kvapkami. 

Čo mňa na vôni upútalo ešte viac, to bolo srdce, ktoré asi dačo povedalo tomu môjmu v reči konvaliniek a ruží. No prirodzene, že to bola láska na prvé ovoňanie. :-) Základ vône údajne tvoril aj mach, ktorý som však necítila. Vedela som však identifikovať pačuli a pižmoMiki totiž zbožňoval obchody s ezoterikou a vonné tyčinky. Pri ňom som zistila, akú super atmosféru môže vyvolať vôňa a tak nejako sa mi tento parfum možno aj vďaka spomienkam naňho dostal do hlavy. 

Píšem o svojej láske v minulom čase, pretože chlapec tragicky zahynul. Boli sme obaja mladí, práve nás prijali na strednú školu a on sa už nástupu do novej školy nedožil. Ale jeho úsmev a vôňu konvaliniek mi zrejme z pamäti nevymaže nikto a nič. 

Comme une Evidence L'Eau vs. Comme une Evidence
Comme une Evidence L'Eau

Bolo to sklamanie, keď som míňala svoju vôňu a vedela, že už viac nebude. Ostalo mi z nej len toľko, koľko vidíte v tom malom flakóniku. Zdalo sa mi, že tesnil lepšie než ten originálny, preto som do obalu od vzorky nastriekala niekoľko dávok. Vtedy som už mala informácie, že to veľké balenie je posledné a chcela si uchovať aspoň niečo. Ako sa hovorí, uchovať pre Strýčka Príhodu. A možno ako spomienku na peknú vôňu.

Novú Comme une Evidence som sa rozhodla kúpiť preto, lebo bola v akcii a lebo som si myslela, že to bude rovnaká vôňa. Flakónik tej novej vône bol takmer rovnaký, len mala iný názov. Bude L'Eau to isté, čo bola prvá Comme une Evidence, alebo sa budú aspoň trošku podobať? 

Ruže a pačuli. No chválabohu aspoň čosi ostalo z pôvodnej verzie. Po konvalinkách však žiadna stopa. Nuž som si narýchlo kúpila aspoň konvalinkovú vôňu Muguet En Fleurs po tom, ako som doma už mala túto orgovánovú

Smútok však zahnal aspoň trošku jazmín. Po konvalinkách a ružiach je to môj tretí najobľúbenejší kvet. Možno preto, lebo vonia asi tak výrazne, ako konvalinka a je sexy. Tejto novej vôni však chýba tá príznačná vzdušnosť. Tvorca ju obohatil bergamotom, no ten v záplave petitgrain - citrusových listov s horkastým nádychom, nejako prehliadam. Nedáva až takú sviežosť ako rebarbora a robí vôňu Evidence ťažšiu. Začína ľahkým kvetinovým závanom, no mení sa pod vplyvom citrusov a napokon skončí niečím, čo trošku pripomína drevo a ten mach. Obe vône sa teda vzdialene podobajú a vrátia ma do mladosti, ale táto nová si vraj ľahšie získa mužov. Tak sa vyjadrili kamaráti. Hovorili, že im príde zrelšia a výraznejšia, tak hádam mali pravdu. Uvidíme. :-) 

Ako som zistila, táto nová parfumovaná voda na mne vydrží ešte o čosi dlhšie (aj 8 - 12 hodín). Keď sa teraz ňou navoniam, bude zo mňa cítiť i zajtra na obed. Možno je ťažšia, ale pôsobí teplejším dojmom. Mám tak prvú vôňu, v ktorej chýba pižmo a prvú, ktorú môžem nosiť i teraz v zime. Obvykle som mala len také, čo sa hodili viac na teplejšie obdobie. 

Nuž čo... všetko je raz po prvý krát... ľudia sa menia a aj ja som ako víno. Dozrievam, mení sa môj buket. Dúfam, že sa raz nezmením na ocot. :-D Keby som sa náhodou začala podozrivo kyslo tváriť, dajte mi prosím vedieť, OK? ;-)

Update 12. 2. 2015

To najdôležitejšie som nenapísala... Keby ste túto vôňu chceli, nájdete ju v obchodíkoch Yves Rocher. Je to parfumovaná voda, ktorá sa predáva obvykle vo verzii 50ml a jej normálna cena sa pohybuje okolo 33 EUR. Ja som ju však kúpila so špeciálnou zľavou a stála ma okolo 17 EUR. Ak chcete aj vy pravidelne dostávať zľavy od Yves Rocher, založte si priamo v obchodíku VIP kartu. Domov vám budú chodiť kupóny s rozličnými zľavami a ponukami pekných darčekov, vrátane narodeninových. Ja som si na narodeniny s nákupom odniesla napríklad tento pekný náhrdelník. Je to milé a tých pár minút, čo vyplníte formulár, nikoho nezabije.



ZDIEĽAJTE:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes