Balea: pleťová maska Mlieko a med regenerujúca

 Balea: pleťová maska Mlieko a med regenerujúca

Masku s medom a mliekom Balea som skúšala ráno. Ja to robím tak, že sa naraňajkujem, natriem masku, sadnem k počítaču a pracujem. Niekedy si nastavím aj budík, lebo v zápale práce by som ju aj zabudla zmyť a niekedy si fakticky spomeniem po hodine, že mám masku. Tak to už býva, keď je niečo dobré. :-) 

Čo som písala o jahodovej maske, to platí i tu. Vrecúška všetkých masiek Balea sú dizajnovo krásne riešené, nálepky so slovenským prekladom obsahujú všetky potrebné informácie, nikto ich nenalepil cez zoznam ingrediencií a aj bez pomoci nožníc ich natrhnete v záreze zvaru a obsah vytlačíte. Z užívateľského hľadiska prijateľné balenie. Kedykoľvek potrebujete, neriešite otváranie. Proste odtrhnete a mažete. To sa pri iných maskách nestáva. Super.  Takže poďme k účinkom

Skúsenosti s Balea maskou Mlieko a med

Túto masku výrobca neprifarboval klasickými farbivami. Žltý nádych jej dal betakarotén, ale zasa platí, že jej sfarbenie je pre moje oko i objektív fotoaparátu stále viac menej biele. Nech som fotila pri akomkoľvek svetle, vyzerala biela. Aj to vidíte. A je aj hustejšia.

Vôňa... ach jaj... tá vôňa mi strašne vadí. Ten prvý krát som myslela, že vezmem vreckovku a zotriem, ale odolala som. Nechala som pôsobiť 15 minút a zotrela, ako sa písalo. No po celý zvyšok dňa som bojovala s tým, čo mi hlásil nos. Poobede mi praskli nervy. Musela som sa ísť natrieť nejakým voňavým krémom, lebo ma triafal šľak. Pre niekoho to možno bude naozaj medová vôňa, ale mne to príde ako babky v kostole trpiace inkontinenciou a nedostatočnou hygienou. Veľké sorry za toto prirovnanie, ale tie moje pamäťové asociácie sú niekedy šialené a neviem si pomôcť. Len skrz tú vôňu som mala chuť tú druhú dávku nedať na seba, ale neviem prečo, druhý krát mi vôňa vadila o kúsoček menej než ten prvý krát. No stále je pre mňa viac nepríjemná ako príjemná.

O čo nepríjemnejšia vôňa, o to lepší účinok. Táto maska má viac mastnoty než jahodová, preto ju odporúčam pre normálnu, dehydratovanú, suchú i veľmi suchú pleť. Na svoje si príde i zrelá pleť, pleť zašednutá a pleť s vráskamiV tejto maske parfum nie je, zato však obsahuje veci, na ktoré by mohla byť alergia, takže s rozdráždenou pleťou radšej neriskujte. A nešla by som ani na slniečko.

Čo sa týka účinkov, cítite, že sa pokožke vráti elasticita i život. Známky únavy sú fuč. Suchosť tiež. Možno tak neschladí a neupokojí pleť ako jahodová a neviem to vyfotiť, ale hydratuje i vyživuje ešte lepšie. Neurazí ani zmiešanú pleť, len masku treba zmyť a nie zotrieť. 

Ako ste uhádli, kúpila som len pre tú zvedavosť ešte raz, že čo to spraví, keď sa maska zmyje. :-) Prvé dvojbalenie som nezmývala, druhé áno. A opäť to bol rozdiel. V účinnosti som po zmytí nebádala nedostatky, kvality ostali (a vôňa až tak sakramensky nevadila :-p), zato v plnení požiadaviek mastnejšej pleti to bolo lepšie. Žiadny lesk.

Moje hodnotenie masky s mliekom a medom:

Textúra: krémová, mierne mastná, ako výživnejší pleťový krém, ale rozotiera sa výborne
Hydratácia: 5 (cítiť ju a poriadne)
Výživa a premastenie pleti: 5 (tak isto maximum)
Regenerácia: 5 (cítiť i vidieť)
Vôňa: pre mňa dosť nepríjemná (asi kvôli nejakým pamäťovým asociáciám), ale vám to asi až tak páchnuť nebude podľa mňa, takže v rámci zachovania objektivity neberiem všetky body

Celková spokojnosť: 9 (keď odmyslím vôňu a záťaž mastnej pleti a beriem účinky)
Cena: 1 EUR za 2 x 8 ml

celkové hodnotenie - slovom
NAJLEPŠIA Z NAJLEPŠÍCH
obal / prezentácia výrobku
krátkodobá účinnosť
účinnosť v dlhodobom horizonte
hydratácia vs. výživa
regenerácia a zlepšenie 
elasticity pleti
vôňa
pomer kvalita / cena
celkové hodnotenie

Opäť platí to, čo som písala pri jahodovej maske. Ak si túto masku kúpite, pokojne ju na tvári nechajte aj pol hodiny a viac, no ak máte mastnú pleť, po tej dobe si radšej pri odstraňovaní prebytkov pomôžte teplou (nie horúcou) vodou. Oleje možno pleť až tak nezaťažujú, no aj v tejto maske sú zložky, ktoré mastná pokožka nepotrebuje. A konzervačné sorbáty a benzoáty nepotrebuje ani citlivá pleť. Ak vás to zaujíma, čítajte ďalej. Pokiaľ nie, tak sa lúčim a budem rada, ak prídete zas.



Obsahové ingrediencie

Aj teraz začnem výhradami, aby som vám trošku oddelila tie nie príliš dobre zvolené látky a aby ste vedeli, čoho sa máte vystríhať, ak máte nejaké problémy. I v tomto produkte je pre mastnú a aknóznu pleť nešťastný syntetický oleát (DECYL OLEATE) a ešte aj isopropyl myristát (ISOPROPYL MYRISTATE), ktorý nám tam spája všetky tie mliečne a rastlinné zložky v súvislý krém. Pleť sa pod nimi možno na chvíľu zháči a nerobí maz, no potom ho začne tvoriť ostošesť a zanášajú sa póry. Ešte by som spomenula nešťastne zvolený extrakt z mrkvy (DAUCUS CAROTA SATIVA ROOT EXTRACT). Je možno zdrojom vitamínov, no zasa zvyšuje citlivosť pleti na slnko. Takže keď zregenerujete pleť, nechoďte na slnko potom, inak ste dávali masku zbytočne a môžete si uškodiť.

Celé to zhoršujú dva druhy oleja, ktoré mastná a aknózna pleť nemusí - sezamový olej (SESAMUM INDICUM SEED OIL) a podzemnicový olej (ARACHIS HYPOGAEA OIL) - inak nazývaný arašidovýAk toto vidíte v maske a máte mastnú pleť, používať ju môžete, ale naozaj treba zmývať a večer nezabudnite hĺbkovo vyčistiť pleť, lebo sezam a arašidy sú pre mastnú pleť hotovým vrahom. No zasa sú skvelé pre veľmi suchú pleť.

Máme tu ešte ďalšie štyri druhy oleja, no tie už nevníma mastná pleť tak zle. Je to napríklad makadamiový olej (MADACAMIA TERNIFOLIA SEED OIL) a olej z avokáda (PERSEA GRATISSIMA OIL). Sú to oleje s vysokým obsahom vitamínu E, ktorý potrebujú všetky typy pleti i omega mastných kyselín, ktoré pomáhajú pleti regenerovať sa. Dokonca aj extrémne suchej vyhovujú, také sú perfektné. Ostatné dva oleje sme mali aj v jahodovej maske, teda kukuričný olej (ZEA MAYS GERM OIL) a mandľový olej (PRUNUS AMYGDALUS DULCIS OIL).

K výslednému efektu opäť dopomáha glycerín (GLYCERIN), nejaké stearáty, už v jahodovej maske spomínaný pantenol (PANTHENOL) a pantolaktón (PANTOLACTONE), lecitín (LECITHIN), vitamín E v oboch formách (TOCOPHERYL ACETATE a TOCOPHEROL) a palmitát vitamínu C (ASCORBYL PALMITATE). K antioxidantom môžeme zaradiť aj betakarotén (BETA-CAROTENE) i keď tu bol použitý skôr v roli oranžovo-žltého farbiva.

Z dôležitých látok, ktoré dotvárajú masku, musím samozrejme spomenúť med (MEL). Dopĺňa pantenol i pantolaktón o ďalší regeneračný účinok a dezinfekciu pokožky. Med bráni mikroorganizmom rozmnožovať sa. K medu výrobca dodal i extrakt z mandlí (PRUNUS AMYGDALUS DULCIS FRUIT EXTRACT). Predpokladám, že pôjde o extrakt aj so šupkami, ktoré pomáhajú pleť upokojovať rovnako dobre, ako lieči ovos ekzémy. 

Čo máme na vypínanie pleti a zlepšenie jej štruktúry? Určite inositol (INOSITOL) - látka často využívaná v drahých krémoch proti vráskam pre dobré viazanie vody v podkoží. V tomto sa dobre uplatňuje aj ovocný cukor (FRUCTOSE) a močovina (UREA). Majú na zadržiavanie vody talent. Ďalej je tam vitamín, teda forma vitamínu B3 - niacín (NIACINAMIDE). Bráni podráždeniu a drsnosti pleti spolu s glycínom (GLYCINE) - aminokyselinou, ktorá je súčasne pomocnou látkou a bráni zrážaniu účinných látok. 

V maske musí byť prirodzene zastúpené i mlieko. Máme tu niekoľko zložiek z mlieka, takže pozor si dávajte tí, čo neznášate laktózu a mliečne bielkoviny. Máme tu laktát sodný (SODIUM LACTATE) - vyhladzuje, zjemňuje a pomáha hydratovať, kyselinu mliečnu (LACTIC ACID), ktorá robí prakticky to isté, mliečny proteín (LACTIS PROTEINUM) - chráni pleť, mliečny cukor (LACTOSE) - dáva energiu, drží vlhkosť.

Po tomto zložení, za ktoré by sa nemuseli hanbiť ani veľmi drahé masky a krémy proti vráskam, musím naozaj prehlásiť, že by bol v tom čert, keby táto maska neučinkovala. Toto sú ozaj skvelé zložky a toto je naozaj dosť dobrá maska. Len teda nie na citlivú pleť, nie na slnko a pre alergikov (a pre môj nos :-p), ale ak sa používa správne, nemá vážnejšie chyby.

Teraz už viete, prečo som spravila namiesto jedného dva články. Tie zložky sa naozaj nedali nespomenúť. Bolo o čom písať, takže ak ste došli až na koniec, ďakujem za prečítanie.
ZDIEĽAJTE:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes