Balea: krém na ruky s makadamiovým olejom

 Balea: krém na ruky s makadamiovým olejom


Keď sa mi prvýkrát dostal do ruky tento krém, to by som nebola ja, keby som si okamžite neprečítala ingrediencie od prvej až po poslednú. Vždy to robím a iná už nebudem. :-) Ale tento zoznam som si s veľkým záujmom čítala opakovane a ak si prečítate analýzu zložiek, dozviete sa, prečo.

Krém na ruky Balea, ktorý má byť súčasne maskou, má prirodzene dosť dlhý názov. Kompletne celý názov v nemčine znie Balea Handcreme Pflege & Maske 2 in 1 a jeho najdôležitejšou zložkou je olej z makadamiových orechov, ktorých kilo stojí u nás nekresťanské peniaze. Olej tiež.

Moje skúsenosti s krémom Balea

Cieľovou skupinou zákazníkov sú ľudia s veľmi suchou pokožkou rúk, ktorí ho môžu používať buď preventívne proti suchosti ako krém, alebo si z neho môžu urobiť aj intenzívnu masku. Vtedy ho natriete na ruky vo väčšom množstve. Odporúčam, aby ste si na ruky natiahli aj bavlnené rukavičky, alebo natiahnite trebárs mikroténové rukavice, ktorými v obchode naberáte pečivo a na ne dajte rukavice. Týmto sa vystupňuje efekt masky, pretože vzniknutým teplom sa látky ešte lepšie vstrebávajú. Ja to takto robím.

Textúra tohto krému je ľahká a nemastná. Vstrebáva sa vcelku slušnou rýchlosťou. Natriete a do dvoch minút môžete pracovať s počítačom. Normálne či jemne suché ruky zanecháva hladké a výborne vyživené po dobu niekoľkých hodín (4 - 8, podľa suchosti). Ja nemám suché ruky, pretože svoju pokožku často mažem rakytníkovým olejom, ktorý prirodzene urobí niečo i s rukami. Mne teda po použití krému ostávajú hladká pokožka po celú pracovnú dobu. Skúšala som ho však na predlaktí, kde sa mi nedávno zahojilo jedno suchšie miesto po testovaní jedného parfumu (na ktorý koža zareagovala negatívne, takže šťastie, že som ho hneď nestriekala na seba) a tá hladkosť nebola na 100%. Šupinky som cítila.

Zloženie sa zameriava najmä na hydratáciu a zvláčnenie pokožky. V tomto sa však účinok nie úplne stretáva s tým, čo sa píše na začiatku a teda to, že ide o produkt na veľmi suché ruky. Veľmi suché ruky si budú vyžadovať buď častejšie natieranie, alebo ešte externú pomoc v podobe niečoho, čo aj poriadne tie ruky premastí, čo tento krém nerobí. Nie je to liečebný krém. Na liečbu budete potrebovať tuhší a mastnejší krém. No ako prevencia proti nadmernej suchosti určite poslúži aj veľmi suchým rukám. Makadamiový olej sa všeobecne odporúča na veľmi suchú pleť.



Balenie krému považujem za bezpečné. Vrchnáčik sa vyklápa a drží pevne. Nejde len tak ľahko otvoriť, čo zaručuje bezproblémové prenášanie i v kabelke bez toho, aby ste si krémom umastili veci v nej. Dizajn obalu je podobný ako pri mlieku na nohy z tejto istej rady, ktorého obal sa mi páčil. Krémik rozhodne na regáloch DM drogérie vynikne a každý si ho všimne. S obrázkom orieškov vyzerá veľmi sympaticky. :-)

Vôňa krému pripomína oriešky, ale menej než mlieko na nohy, čo je škoda. To sa mi páčilo viac. Bude to zrejme tým, že v mlieku bol tiež mandľový olej a mliečna kyselina. V tomto produkte vôňu tvorí len parfum a limonén (LIMONENE) - prírodný parfum, ktorý sa nachádza napríklad v šupke z citrusového ovocia. Možno ten ma od tých orieškov odpútava. Podotýkam však, že ide o príjemnú vôňu, ktorá nepôsobí rušivo a nie je ani taká silná, že by ste nesmeli chlieb do ruky chytiť.

Moje hodnotenie krému:

Textúra: ľahká, nemastná, krémová a chladivá
Vstrebávanie: 4 (doba je priemerná, cca 2 minúty)
Hydratácia a výživa: 4 (pre suché ruky stačí, pre veľmi suché nie, jedine preventívne)
Vôňa:
 kvetinovo-oriešková, bližšie ku kvetinám než k orechom
Celková spokojnosť:
 10 (výborný krém pre veľmi suché ruky a výborný ochranný krém pri práci)
Cena: trošku som zalajdáčila a zabudla si cenu poznačiť, ale určite to nebude viac ako 2,50 EUR za 100ml, lebo tak stálo i mlieko a krém na nohy

celkové hodnotenie - slovomVYNIKAJÚCI
obal / prezentácia výrobkuhttp://nd06.jxs.cz/852/099/6a8e3693f4_92820935_o2.jpg
krátkodobá účinnosťhttp://nd06.jxs.cz/852/099/6a8e3693f4_92820935_o2.jpg
účinnosť v dlhodobom horizonte
hydratácia a výživa
rýchlosť vstrebávania
vôňa
pomer kvalita / cena
celkové hodnoteniehttp://nd06.jxs.cz/852/099/6a8e3693f4_92820935_o2.jpg

Krém som hodnotila vzhľadom k tomu, že je určený pre veľmi suché ruky a tak sa to na ňom aj píše. Ak by som ho mala hodnotiť podľa toho, ako funguje na suché a normálne ruky, pridala by som mu 2,5 motýlika v účinnosti i hydratácii a výžive. Tak či tak však obstál veľmi dobre. Ak chcete vedieť, čím to je, čítajte ďalej zloženie.


Obsahové ingrediencie

Ak ste sa už niečo z môjho blogu naučili, potom viete, prečo som bola tak milo prekvapená. V kréme je minimum konzervantov. Je tam len PHENOXYETHANOL, ktorý je aj vôňou. Krém konzervuje kyselina citrónová (CIRTIC ACID) a z pomocných látok je tam už len parfum a karbomér (CARBOMER) s cetearyl alkoholom (CETEARYL ALCOHOL), ktoré spájajú vodu, olej a stearáty do jednej emulzie. Bránia krému, aby po vytlačení z tuby púšťal von vodu. A ešte je tam fosfát disodný (DISODIUM PHOSPHATE). Ten ale nepatrí medzi konzervačné látky, udržiava krém v nezrazenom stave.

Všetky ostatné stearáty (ETHYLHEXYL STEARATE, GLYCERYL STEARATE, GLYCERYL STEARATE CITRATE), glykoly (BUTYLENE GLYCOL, CAPRYLYL GLYCOL)  a ostatné zdanlivo neúčinné látky sú pomocnými, ale tiež účinnými látkami. Boli zvolené rafinovane. Nielenže nám to celé držia pekne v kope, ale tiež hydratujú pokožku, uľahčujú prenikanie živín a držia kožu vláčnu. Z 23 látok je len 6 či 7 takých, čo prišli len na pomoc a nemajú na pokožku efekt. Dosť dobrý pomer.

A teraz pozrite na obrázok vyššie. Hľadajte makadamiový olej (MACADAMIA INTEGRIFOLIA SEED OIL - je tretí) a bambucké maslo (BUTYROSPERMUM PARKII BUTTER - je siedme). Ak by v kréme nebolo aspoň približne rovnako makadamiového oleja ako toho stearátu, odrazilo by sa to vo výslednom pocite na pokožke. Bola by síce vláčna, ale nie na dlho. Takže vo výrobni sa evidentne tým dobrým olejom nešetrilo, čo je vynikajúca správa. Makadamiový olej má úplne vyvážený pomer omega mastných kyselín. Azda jeden z najlepších pomerov, aký len oleje môžu mať. Ak existuje niečo, čo drží kožu v dobrom stave, tak sú to práve omega 3, 6, 9  mastné kyseliny. A bambucké maslo zasa vynikajúco hydratuje a zvláčňuje.

Pridajme hojivý pantenol (PANTHENOL) a alantoín (ALLANTOIN), ktoré obnovujú pružnosť a celistvosť kože. Ďalej pridajme obe formy vitamínu E (TOCOPHERYL ACETATE, TOCOPHEROL) ako konzervácia krému a ochrana kože proti starnutiu, hydratačný glycerín (GLYCERIN) a vlastne už ani nič viac netreba v kréme. Okrem nejakých voskov alebo niečoho minerálneho, čo by uvítala extrémne suchá koža, ale inak je tu absolútne všetko. Aj by som mala namiešať hydratačný a ľahký krém pre mierne suchú pokožku, nemenila by som na tomto zložení absolútne nič.
ZDIEĽAJTE:

2 komentáre :

  1. Tento krém som dostala od kolegyne a druhé balenie som si kúpila takmer hneď na to, pretože je to úžasný krém, ruky nevysušuje, dá sa použiť aj ako maska a fakt krásne vonia, v kombinácii s krásnym obalom sa fakt vydaril a ja len dúfam, že ho budú vyrábať ešte dlho, pretože je skvelý.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj mliečko do kúpeľa na nohy je vynikajúce. :-) Balea má celkovo veľmi súce produkty. Radosť o nich písať. Zloženie super, účinok tiež fajn a cena parádna. Ďakujem za komentár. Tiež dúfam, že tento krém budú ešte dlho vyrábať.

      Odstrániť

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes