Rimmel: očná jumbo linka Scandal Eyes


Aká je ideálna očná linka na silvestrovskú zábavu? No predsa trvácna a odolná. Presne takto si predstavuje dokonalú očnú linku aj značka Rimmel London, preto sa v týchto dňoch do obchodov dostáva nová očná jumbo linka Scandal Eyes, celým názvom Scandal Eyes Jumbo Liquid Eyeliner. Nakoľko jej efekt naplnil podstatu ideálneho očného líčidla? To sa dozviete práve teraz.

S názvom "Jumbo" ste sa už možno stretli a možno nie. Týmto pojmom nazýva angličtina všetko, čo je kolosálne, obrovské. Jej obal je skutočne jumbo. Je široký a presne taký má fixka i hrot. Podobá sa na zvýrazňovač. To tiež nie je žiadny drobček. 

Moje skúsenosti s linkou 

Hrot má ostrý koniec, aby sa s fixkou dalo maľovať i natenko a aby sa pigment dostal aj k riasam. No kto by chcel, môže fixku pri kreslení hrotom nakloniť a získa tak širšiu linku, ale to som ešte neskúšala a asi ani skúšať nebudem. Mne široké linky nesvedčia. Až budete fixku zatvárať, dávajte si veľký pozor na správny vrchnáčik. Ja som si jej vrchnáčik pomýlila s vrchnáčikom od spreja na čistenie štetcov. Tiež bol čierny a podobnej veľkosti. Ani som ho extra silno nepritlačila a než som si uvedomila omyl, hrot ostal ohnutý. Dal sa narovnať, ale už to na fixke ostalo vidieť. Ak teda máte pri maľovaní na stole tisícpäťsto vecí pootváraných, potom sa radšej uistite, že dávate na fixku ten správny vrchnák a nezničíte hrot.

Moja fixka našťastie stále píše rovnako ako predtým. Aj napriek tej hlúpej nehode. Keďže mne najviac pasujú tenšie linky, viedla som takú tenučkú okolo rias a vo vonkajšom kútiku oka som ju rozšírila a zdvihla ako taký malý chvostík. Takto nejako.


Skutočná výrdž fixky závisí od aplikácie a podmienok. Ak linku aplikujete na tiene, vydrží zhruba toľko, ako tie tiene. Aplikovaná na pokožke ostáva 10 a viac hodín. Podľa toho, kde ste. Ak ste vonku, tak budete šťastní aj za 10 hodín, pokiaľ ste vo vnútri, tak tých 12 - 14 hodín môže byť reálnych. Sľubovaných 24hodín určite nie. To by som sa asi čudovala, keby toľko vydržala.

Po 6 hodinách vyzerala relatívne dobre. Trošku vybledla farebne, ale stále ju vidieť.


Po 10 hodinách je stále intenzívna. Vo vonkajšom kútiku zmizla. Príčinu sa dozviete v článku.


Po 14 hodinách po tieňoch veľa stôp neostalo. Nepoužila som totiž podkladovú bázu. Mám doma len silikónovú s hladkým finišom a to fixky nemajú rady. Linku ešte vidieť. V okrajoch oka je už tenučká a svetlejšia, ale stále ostáva a nepadáva. Mizne veľmi nenápadne.


Táto fixka určite nie je vodeodolná v presnom slova zmysle. Vodostála možno, ale vodeodolná nie. Dotyk rúk a dlhší kontakt s vodou, napríklad do slzami, neustojí. Ja som nalíčená pozerala film. Ležala som na gauči a film bol dojímavý. Pár slzičiek linku zmylo a vo vonkajšom kútiku oka mi tak neostalo nič. To je dôvod, prečo ste na fotkách nevideli ten chvostík. Podľa mňa určite neznesie ani poriadny lejak a guľovačku.

Ak sa však postavíte do pary alebo do hmly, to by mala zniesť a tu je aj dôkaz. Vo vrchnej časti je na chrbte ruky nakreslená linka Rimmel Scandal Eyes po 48 hodinách, na spodku 24H Perfect Stay od Astoru. Vidíte ešte celkom dobre zvyšky Scandal Eyes linky. Ruky som si normálne umývala, aj sa s nimi jedlo a spalo...


Na internete sa proti nej, obzvlášť na zahraničných stránkach, vzniesla vlna kritiky. Vraj nič nevydrží. Lenže dámy, ktoré najviac kritizovali, naliali na nakreslenú linku vodu a babrali do nej prstami, alebo ju aplikovali na očné tiene. Toto by nevydržala žiadna linka vo verzii fixky. Na rozdiel od gélových a ceruzkových liniek, do fixky nemožno zapracovať silikón ani akryl, preto nemá šancu vydržať dotyk a preto neznesie netrvácny podklad. Ona sa nemá veľmi čím prichytiť.

Takto to dopadne, keď sa na linku dlhšie leje voda alebo sa do nej vŕta. Kontakt s linkou naznačujú čiary. Vidíte, že na koncoch sa zmazali obe linky. A toto isté by sa stalo aj s Thick & Thin linkou od Astoru alebo fixkovou jumbo linkou od L'Oréal Paris. Všetky by pošli rovnako. Raz vám to aj predvediem, mám ich doma.


Plusy linky po zhodnotení a porovnaní s inými linkami sú následovné:
  • Linka je krásne pigmentovaná. Je naozaj silno čierna, čo sa mi na nej veľmi páči a čo ste koniec koncov mohli vidieť na fotke. Presne takéto linky mám rada. Keď čierna, tak čierna.
  • Po nakreslení linky pigment rýchlo zasychá, takže nemusíte dlho čakať a báť sa, že sa rozmaže.
  • Nie je vrstviteľná, čo znamená, že dve vrstvy neurobia čiernejšiu linku. Vždy bude rovnaká a tak keby ste ju chceli náhodou počas dňa napraviť a čosi dokresliť, pôjde to.
  • Dalo by sa o nej povedať, že je "mistake-free", preto by som ju odporúčala aj začiatočníčkam, ktoré chcú začať s nejakou tekutou linkou, ale ešte nemajú poriadne natrénované ťahy. 
  • Kedykoľvek ju "vygumujete". Stačí po okom prejsť prstom alebo navlhčeným tampónom a nepeknú časť odstránite.
  • Neopadáva. Aspoň ja som si nevšimla, že by mi čosi pod okom ostalo. Pri kreslení nikdy nedáte priveľa náplne na pokožku, je to len tenká vrstva. Mizne teda dosť nenápadne, nie po šupinkách ako niektoré gélové linky a ani sa nerozmazáva ako ceruzky.

Ak urobíte touto fixkou chybný ťah, stačí prst alebo navlhčený vatový tampón, vymažete chybnú časť linky a dokreslíte ju. A je úplne jedno, či si to všimnete hneď, či až za pol hodiny alebo po dvoch hodinách. Proste zmažete a nakreslíte zas. Prerušenia ani spoje nebude vidieť, ak dobre zarovnáte okraje, U gélových liniek by toto nebolo možné, pretože tam by nový ťah všetko pokazil a hlavne by bolo vidieť. V tomto je táto linka taká špeciálna.

Linka má však aj svoje mínusy a tu sú:


  • To, že sa dá vymazať, presne táto vlastnosť popiera akúkoľvek pravdepodobnosť odolnosti fixky voči vode. Vodeodolná linka by sa rozhodne nemala dať vymazať navlhčenou tyčinkou. Ešte tak čerstvo po aplikácii áno, ale po piatich minútach či piatich hodinách ani náhodou.
  • Linka tiež nemá až takú trvácnosť, ako sa sľubuje. 24 hodín nevydrží ani vo sne. Jedine, že by ste nežmurkali a nedotýkali sa oka.
Moje hodnotenie linky:

Textúra: konzistenciou je to tekutý tuš, ktorý píše úplne súvisle bez vynechávania 
Aplikácia: veľmi ľahká pre profesionála i pre začiatočníčky - tým fixku odporúčam
Farebná sýtosť: 5 (dobré krytie, výborná intenzita farby) 
Výdrž: dobrá (6 a viac hodín), keď je príliš hladký podklad, na koži výborná (aj nad 12 hodín pri normálne vzdušnej vlhkosti a nie niekde vonku) 
Celková spokojnosť: 7 (body beriem za sľubovanie nesplniteľného - najmä vodeodolnosť, za slabšiu výdrž na netrvácnom povrchu a celkovo polovičnú výdrž a porovnaní so sľubovanými 24H)
Cena: cca od 5 EUR za 3ml (na internete, v obchode Elnino.sk stojí táto linka 3,25 EUR)
celkové hodnotenie - slovom  VÝBORNÁ
obal / prezentácia výrobkuhttp://nd06.jxs.cz/647/707/c74113a017_92820934_o2.jpg
štetec (hrot)
okamžitý efekt
výdrž
odličovanie
pigmentácia
pomer kvalita / cenahttp://nd06.jxs.cz/647/707/c74113a017_92820934_o2.jpg
celkové hodnoteniehttp://nd06.jxs.cz/647/707/c74113a017_92820934_o2.jpg

Vo výslednom hodnotení beriem do úvahy plusy a mínusy podľa toho, čo sa sľubovalo a čo sa dosiahlo. Musím byť predsa spravodlivá a navyše mám s čím porovnávať, keďže to nie je moja prvá fixka v živote. 

Bod som jej musela vziať teda najmä za prezentáciu. Možno by stačilo nepísať na web 24H výdrž a nespomínať vodeodolnosť a bod by som jej nebrala. Tiež sa mi nepáči nová stratégia, ktorú začína raziť značka Rimmel. Astor svoju taktiku nezmenil, ten zložky zverejňuje, no na oficiálnej UK stránke Rimmel London sa pri novinkách už zo dva mesiace neobjavuje zoznam ingrediencií. Keď som sa naposledy pýtala na zloženie mejkapu na CZ/SK FB, odbili ma tým, že drogérie vraj majú zoznam zložiek k dispozícii. Ale kde ten zoznam nájdem, to už napísané nebolo. Pýtala som sa naň v dvoch drogériach a nepochodila. Aj preto na tomto blogu nie je článok o mejkape Lasting Finish Nude. 

Ale ešte k tej fixke... Hrot stratil body pre svoju slabú pevnosť, ktorá sa určite odrazí i na životnosti celého produktu. Výdrž hodnotím porovnaním s ostatnými fixkami. Tá nie je až taká márna. Fixka teda nakoniec neobstála až tak zle.
ZDIEĽAJTE:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes