Skinlite: Strawberry Yogurt Masque

Kolagénová krémová maska s jogurtom a výťažkami z jahôd, to znie ako veľmi dobrý nápad. Však čo môže byť zlé na jogurte? Nič. A čo na jahodách? Taktiež nič. Ani kolagén nikdy nie je v mojom veku na škodu. Takže sa dnes pozrieme na práve takúto kórejskú masku. Bola som na ňu veľmi zvedavá, lebo jahody milujem a kozmetiku z východu každý chváli.

Ako vždy, najskôr poviem, odkiaľ ju mám. Kúpila mi ju kamarátka v žilinskej predajni (už neviem, ako sa volal ten obchod, lebo už neexistuje, ale bol hneď oproti predajni Manufaktura cez halu). Okrem tejto som si všimla ešte ďalšie 3 druhy. Bola tam maska s uhorkou, potom maska s aloe a ešte jedna so zeleným čajom. Ale zloženie tých ma nejako nenadchlo, vzala som si túto. Tak si ju pozrime zblízka, nech viete, o čo ide.


Obsahové látky

Na masku v takej nízkej cenovej relácii som nečakala, že bude extrakt z jahody (FRAGARIA CHILOENSIS (STRAWBERRY) EXTRACT) umiestnený hneď na treťom mieste, čo značí vcelku slušnú koncentráciu. Potešujúca správa, pretože jahody sú plné antioxidantov a výborne čistia pleť. Dávajú pleti krásnu živú farbu ako tonikum.

Po jahodách je uvedený disacharid zvaný trehalóza (TREHALOSE). Ako všetky látky z tejto skupiny (podobne ako u Biodermy XILITOL), aj on viaže na seba vodu a pôsobí ako antioxidant. Pre pokožku je táto látka výhodná, pretože maska bude dobre rehydratovať pleť. Ale má tiež údajne peknú sladkú vôňu.

Mlieko (MILK), jogurtový prášok (YOGURT POWDER) a vitamín E (TOCOPHERYL ACETATE) pôsobia zvláčňujúco a upokojujúco. Mliečne proteíny taktiež výborne rehydratujú pleť, poskytujú potrebnú výživu a pokožka má s nimi zdravý lesk, má svoju prirodzenú ochranu. Jogurt je tiež dobrým čističom pórov, hlavne keď je kombinovaný s jahodami. Ak chcete predchádzať uhrom, tak s touto kombináciou to pôjde.

Rada stearátov nám drží masku pokope v silikónovo-gélovom základe z hydroxyetylcelulózy (HYDROXYETHYLCELLULOSE), ku ktorej bol ešte pridaný alantoín (ALLANTOIN), vysoko hojivá látka tlmiaca zápalové procesy. Ten som na tomto blogu viackrát spomínala. Maska bola stabilizovaná parabénmi, ktoré sú však u týchto účinných látok absolútnou nutnosťou. Bez nich by produkt nebol bezpečným ani len jeden či dva dni a rýchlo by podliehal skaze.

No a ešte ten spomínaný kolagén - tým je NATTO GUM - proteín kolagénového typu, ktorý v pokožke funguje spolu s elastínom. Elastín elasticky viaže kolagénové vlákna. Aby bola pokožka pevná a súčasne ohybná, vlákna nesmú byť tvrdé, inak oslabnú, sú príliš krehké, narušia sa a pokožka za tých horších okolností okamžite upadá. Tento fytokolagén robí pleti podporu, spomaľuje starnutie, zabezpečí dobrú pevnú štruktúru, elasticitu a dobrý vzhľad. 


Moja skúsenosť s maskou

Masky som mala dve, jednu som si ešte prikúpila, lebo na jednom použití nemožno vidieť nejaké výsledky. Prvú som použila naraz, ale zdalo sa mi to veľa. Druhú som si dala na dvakrát (polovica úplne stačila), pričom hneď po otvorení som balenie nepriedušne zatvorila svorkou, nech zabránim prístupu vzduchu. 

Maska má veľmi príjemnú textúru. Je len máličko mastná, asi len toľko, koľko bývajú telové mlieka, čiže v norme. Výrobne sa rozotiera a chladí. Má gélovo-krémovú konzistenciu, jemne ružovú farbu, v ktorej vidno miniatúrne červené zrniečka, zrejme pozostatky z jahôd. 

Vôňa? Panebože uchovaj! Tá sa mi teda nepáčila a to teda nie som fajnovka. Od toho, čo som čítala na internete, som čakal rajskú vôňu. Každý tvrdí, že vonia krásne ako naozajstné jahody. Však ich je v obsahu dosť, má prečo voňať. Je pravda, že vôňa nebola ani trošku syntetická a aj voňala ako jahody, ale nie čerstvé. Také jahody, ktoré necháte o jeden deň dlhšie na hriadke a už sa začínajú kaziť. Dala sa zniesť, ale nebola mi až taká príjemná.

Keď som si kúpila aj druhé balenie a použila ho, až potom mi napadlo, či neboli tie masky po dobe exspirácie. Slovenská nálepka uvádza, že minimálna trvanlivosť je 3 roky od dátumu uvedeného na obale vo forme "MFG deň/mesiac/rok", takže som vytiahla aj ten prvý obal (nechala som ho v kúpeľni, takže som ho ešte náhodou mala), obidva začala otáčať všetkými smermi, ale tento údaj chýbal. Dátum nie je ani na zvare, ani v texte, takže skôr by som predpokladala, že bol prilepený na osobitnej nálepke. To bolo prvé, čo mi napadlo. Sú na nej však taktiež iné nezrovnalosti. Podľa slovenského prekladu sa má maska ponechať na tvári 15 minút a potom zotrieť hubkou alebo zmyť, podľa textu v angličtine stačí 5 - 10 minút, ale sa tam tiež spomína teplá voda. Skúsenosť však hovorí, že s teplou to nejde tak dobre. Lepšia studená.

Dôkaz o nálepke s dátumom výroby som napokon našla aj na jednom zahraničnom blogu, kde bloggerka fotografovala produkt aj z druhej strany. Ja nemám nálepku ani na jednom sáčku. Na jej blogu som našla tiež fotku textúry a jej maska bola viac ružová a na rozdiel od tej mojej v nej neboli zrniečka. Možno maľujem čerta na stenu, ale mám nepríjemné pocity, že buď dodávateľ dodal produkt, z ktorého schválne odlepil nálepku, alebo to urobil obchod. Webové stránky slovenského distribútora nie sú funkčné. Vyzerá to, že jeho doména je na predaj. Šípim, že tá maska naozaj mohla byť po záruke, inak si to neviem vysvetliť. Aj cena hovorí za seba. :-(

Maska aj napriek všetkému veľmi pekne vyčistila pleť a stav bol po jej zmytí veľmi dobrý. Póry stiahnuté a čisté. Pre použitím som si cítila na nose hrboľčeky (upchaté póry) a po nej bola pokožka hladučká a vyzerala fakt prekvapivo čisto. Aj na dotyk bola mäkká. Hydratáciu z dlhodobého hľadisla odhadujem asi tak na 70%. Nič extrémne hydratačné, čakala som trošku viac. I keď... je celkom otázne, čo by spravila čerstvejšia maska. Ja vážne pochybujem, že táto bola OK. Mám asi šťastie, že sa mi nič nestalo a že vôbec pôsobila tak ako pôsobila.

Moje hodnotenie masky:

Textúra: jemný a dobre rozotierateľný krém - hladká štruktúra, málo mastná, viac gélová
Hydratácia: 4 - veľmi dobrá
Výživa: 5 výborná, postačí aj na mierne suchú pleť
Čistiaci účinok: 4 - veľmi dobrý
Zmývateľnosť: 4 - maska sa zmýva po 15 minútach a ide to celkom ľahko
Vôňa: jahodová, ale nie moc dobrá, ale ak je podozrenie správne, tak aj tak vonia ešte dobre
Celková spokojnosť: 8 (mohlo to byť viac, kebyže niet toho čudného pocitu)
Cena: 1 EUR za 10g (maska postačí na jedno až dve použitia), na internete bežne za 2 EURá
  
celkové hodnotenie - slovomVÝBORNÁ
obal / prezentácia výrobkuhttp://nd06.jxs.cz/647/707/c74113a017_92820934_o2.jpg
okamžitý efekt
výživa vs. hydratáciahttp://nd06.jxs.cz/852/099/6a8e3693f4_92820935_o2.jpg
čistiaci účinokhttp://nd06.jxs.cz/647/707/c74113a017_92820934_o2.jpg
zmývateľnosť / zotierateľnosťhttp://nd06.jxs.cz/852/099/6a8e3693f4_92820935_o2.jpg
vôňa
pomer kvalita / cena
celkové hodnoteniehttp://nd06.jxs.cz/647/707/c74113a017_92820934_o2.jpg

Celé výsledné hodnotenie pokazila vôňa a fakt, že neviem, či je maska v dobe použiteľnosti. Inak mohla získať ešte viac bodov. Čo sa týka mňa, určite si ju ešte kúpim, ale asi radšej v inom obchode. Pokojne si ju kúpte aj vy. Len sa uistite, že dátum výroby nechýba. Alebo sa priamo opýtajte v obchode, kde ten dátum nájdete. Ja si tam asi ešte zájdem a pozriem, či sa náhodou nepíše na kartóne, v ktorom sú tie masky. Len pre pokoj svojej duše, ale už teraz sa obávam, že nič nevypátram.

Máte aj vy doma nejakú masku značky Skinlite? Aké s ňou máte skúsenosti. Bola na nej nálepka?
ZDIEĽAJTE:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes