Max Factor: Créme Puff púder

Ak sa lesknem, tak sa prepúdrujem. Púdre mám doma až štyri a každý používam na iný účel. Pýtate sa, na čo iné len človek môže používať tento výrobok? To by ste sa čudovali, ale k tomu ešte dôjdeme. Prvý produkt - cestovateľa - som Vám predstavila minule, dnes je pre porovnanie na rade druhý a tento je taký domased. 


I keď mi lesk v poslednej dobe netrhá žily a moja pokožka nie je vyslovene ligotavá tým nepekným spôsobom (skôr sa potím, keď je teplo), mala by som vám ich predstaviť postupne všetky, nech si viete vybrať pre seba ten pravý a trošku sa zariadiť aj podľa ingrediencií. O tom poslednom produkte ste sa mohli dočítať tu. Takže poďme teraz k veci a zoznámte sa s mojim statickým ranným púdrom. ;-)

Zloženie púdru

Aj púder Créme Puff z najväčšej časti tvorí mastenec (TALC). Druhá základová zložka sa nazýva uhličitan vápenatý (CALCIUM CARBONATE), čo je vápenatá soľ a hneď po nej už prichádzajú na rad viazače jednotlivých látok (ako stearát zinočnatý - ZINC STEARATE a tekutý parafín - PARAFFINUM LIQUIDUM). Tu na chvíľku zastavím menovanie surovín a pristavíme sa pri týchto pomeroch, lebo práve tu prichádza ten rozdiel

- - - - - - - - - - - - - - 
U konkurenčného púdru Match Perfection od Rimmel-u bola po mastenci sľuda a polyetylén (ktorý som zabudla spomenúť, ale už viete, že polyetylén je taktiež viazač). U takého lesklého materiálu, akým je sľuda, sa nedá čakať, že by pomer týchto dvoch surovín mohol byť 1:1. To skôr 1:100. Vieme teda, že tento púder bude na mastencovom základe, bude sypkejší a používať sa bude výhradne na sucho, o čom svedčí aj prítomnosť silikónov. Aj pri nich len málokedy vidíte vodu. Púder Match Perfection teda kvôli jasu používam na farebnú korekciu, na oživenie pokožky a zafixovanie mejkapu počas dňa.
- - - - - - - - - - - - - - 

Uhličitan vápenatý je pomerne jemná látka a dobre absorbuje vlhkosť (možno až príliš dobre), čo nás nabáda, aby sme pozreli ďalšie látky. Ak sa má púder používať tiež namokro, určite v ňom hľadajte vodu a potom látku, ktorá dokáže prepojiť obsiahnuté látky tak, aby vytvorili niečo, ako pastu. Práve v tomto púdri máme lanolín (LANOLIN OIL) i vodu (AQUA). Ak si spomínate, parafín sme mali aj pri mejkape s vysokým krytím od Dermacolu. Tu dostávame odpoveď, v čom sú tieto dva produkty podobné a v čom odlišné, čo koniec koncov uvidíte aj pri teste. Až teda nabudúce budete vyberať púder, dobre sa pozerajte, či obsahuje vodu a uhličitan vápenatý. Ak áno, bude veľká šanca, že sa produkt používa aj na mokro a bude silnejšie kryť.

Za zmienku stojí extrakt zo zvláštneho druhu lišaníka (EVERNIA PRUNASTRI EXTRACT), ale nečakajte od neho nejaké extra schopnosti. Tento púder nebol vytvorený na rozmaznávanie pleti a optické hry so svetlom, ale čisto na krytie nedostatkov. Extrakt pridáva púdru zvláštnu drevitú a mierne sladkú vôňu a opäť pomáha stabilizovať zložky. Tie ostatné látky už veľmi nestoja za rozoberanie. Ako v každom púdri, aj tu máme kvôli bezpečnosti parabény. Sú takpovediac na mieste, pretože prášok je aromatizovaný vonnými látkami získanými z éterických olejov. Týmto chcem preto varovať všetkých alergikov a ľudí s veľmi citlivou pleťou, aby sa produktu radšej vyhýbali. Ak vaša tvár neznesie voňavé produkty, potom tento púder nebude pre vás. Citlivú pleť som do menoviek neuviedla teda zámerne.


Moje skúsenosti s púdrom

Možno by som mala vysvetliť, prečo produkt nazývam statickým. Mám k tomu viacero dôvodov. Prvým je obal. Prášok je síce dobre súdržný, to sa však nedá povedať o plastovom obale. Originálny vrchnáčik už odišiel do večných lovíšť. Praskol. Ale musím povedať, že ani v jednom celku nebol dvakrát bezpečný. Ak som púder nenatlačila do kozmetickej taštičky medzi inú kozmetiku, potom sa mi vždy otvoril. Aj keď sa nevysypal, nebol z toho dobrý pocit. To, čím teraz vidíte púder zakrytý, je vrchnáčik z jeho predošlej staršej verzie, ktorý mi na balenie ako tak prilieha a preto ho tam mám. Aj ten už má prasklinu. Našťastie som lajdák na zahadzovanie obalov, tak som mala náhradu. Na púdroch si nechávam ešte aj ten celofán. Má to svoj zmysel, lebo celofán slušne chráni obsah pred prítomnosťou baktérií, ktoré sa nachytajú na hubku. :-) Hubku vždy síce môžete vyprať, ale nebudete ju predsa prať každý týždeň...

Teraz sa púder predáva v trošku inom obale, má zlatistú farbu, ale zloženie prášku je rovnaké. Či aj rovnaká kvalita plastu, to neviem. To musí prezradiť ten, kto ho má.


Druhý dôvod, prečo je statický, je chýbajúce zrkadlo (ktoré však nebýva pri žiadnych lisovaných púdroch) a jeho hubka. Ak raz začnete púder používať namokro, pripravte sa, že to hubke skráti životnosť. Viem to preto, lebo prvý som používala len nasucho a hubka vydržala. Z novšieho sa mi rozpadla. Ale na druhej strane, púder sa dá krásne nanášať aj štetcom, takže žiadna tragédia. Lenže štetec sa mi vláčiť nechce, takže nenosím ani púder a používam ho ráno. Predtým, než vyjdem z bytu. V kabelke si nosím praktickejší Match Perfection.

Čo mám na tomto púdri rada, je jeho krytie. Najskôr Vám ukážem fotku bez líčenia, aby ste si vedeli aspoň zhruba predstaviť, čo mal púder prekryť. Pleť je očistená a nakrémovaná hydratačným nemastným krémom. Ale vidíte, lesknem sa, lebo bolo teplo.


Červený nos, vyrážka na brade a lesk v T-zóne bolo treba zakryť. Sorry za ten ksicht. Ani vy by ste asi neboli nadšení, kebyže sa takto vidíte na fotkách. ;-) Teraz si preto ukážeme efekt pri používaní namokro. Nanesiete trošku púdru na hubku, kvapnete trošku vody a natriete.



Pleť pri použití namokro neostáva úplne matná, vidieť, že na nose i brade sa trošku lesknem, ale krytie je viac ako slušné. Na nose mám pravda trošku hrubšiu vrstvu.


Ak silou mocou chcete potlačiť i tento jemný lesk, púder môžete nabrať štetcom a ešte trošku poprášiť problémové miesta na tvári, ale nemyslím si, že to treba. Povedala by som, že mi táto druhá vrstva veľmi neprospela. Aj po tom, čo som nechala podklad zaschnúť, si tieto dve vrstvy príliš nerozumeli. Bradu mám teraz akúsi svetlejšiu. Takže radšej nevymýšľať.

Ako som spravila toto líčenie, tak mi napadlo, že som Vám mala azda najskôr ukázať, ako vyzerá púder nasucho. Ale už bolo neskoro a potrebovala som ísť do práce. Takže pokus číslo 3 bol zrealizovaný večer. Takáto je krycia schopnosť púdru, ak sa použije bez vody.


Krytie na nose už nie je 100%, ale stále by som povedala, že je dosť slušné. Tá troška červene, čo presvitá, nie je teda žiadna strašná vec. Ak idem vyniesť smeti a nechcem ísť dolu schodiskom ako sob Rudolf, tak rozhodne používam tento púder a nie iné. Púder neupcháva póry a ani ich nezvýrazňuje. Ale pri použití nasucho sa mi zdalo, že mierne vysušuje. Budete potrebovať dobrý mejkap alebo podkladový krém.

Čo sa mi už ťažšie vyberalo, bol ten odtieň. Je to pre mňa stále Sodoma Gomora. Značka má farby rozdelené podľa neviem čoho. Inak má mejkapy, inak púdre. Keď ich pozriete na dobrom svetle, môžete spozorovať ten podtón (buď idú do ružova, do zlata, alebo sú vcelku neutrálne), ale tmavosť... ja som mala na prvý krát v živote šťastie, že mi pomohla predávajúca, no keby sa mi nejako radikálne zmenil odtieň pleti, asi sa netrafím. Preto vám radím, ak nenatrafíte na takú ochotnú osôbku, skúšajte testery a vždy po skúške choďte von na denné svetlo. Ak si nájdete ten svoj, budete s ním spokojné. 

Moje hodnotenie:

Textúra: ľahká, mierne krémová
Krycia schopnosť: 5, ak sa použije namokro a 4 pri použití nasucho, čiže fajn krytie
Prispôsobivosť tónu pleti: 5 (výborná, ak sa pravda trafíte do odtieňa)
Výdrž: dobrá (5 - 8 hodín pri použití nasucho), namokro drží cca o 1 - 2 hod. dlhšie
Celková spokojnosť: 9 (nebyť obalu, tak dám vyššiu známku)
Cena: okolo 7 - 8 EUR v obchode, ale na internete som ho už videla aj za necelých 5 EUR. Ako inak, za túto cenu ho predáva Elnino.sk.

celkové hodnotenie - slovom

VYNIKAJÚCI

obal / prezentácia výrobku
krycia schopnosť
výdrž v dlhodobom horizonte
prispôsobenie tónu pleti
hrubosť zrna
zmatnenie
pomer kvalita / cena
celkové hodnotenie

Na záver by som ešte chcela prízvukovať, aby ste naozaj skúšali vždy na dennom svetle. On ten púder (podobne ako mejkap) sa vždy zdá byť v obchode OK, no keď vyjdete von, tak beda. Ja som sa takto asi na 5x triafala na testeroch do Face Finity. V obchode sa zdal ružový a keď som vonku chrbát ruky natočila do svetla, bol úplne béžový. Ale inak jeho kvalitu hodnotím naozaj ako výbornú. Nebyť toho nešťastného balenia, nechýba mu veľa do dokonalosti a vláčim ho so sebou všade.
ZDIEĽAJTE:

9 komentárov :

  1. Odpovede
    1. Tak, ako sa píše na vrchnáčiku, je to 41 Medium Beige.

      Odstrániť
  2. Fuha, to chce odvahu dat nenalicene fotky na web.

    Puder som mala. Mozem povedat ze bezny drogeriovy vyrobok. Vzhladom na pomer cena/kvalita bol ok.

    Kaviaren-u-macky

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak v mojom prípade je odvaha určite potrebná. :-D Ale šla som do blogovania s tým, že budem otvorene písať. Ak chcem, aby bolo vidno, ako produkty kryjú, čo všetko vedia prekryť, ako sa prispôsobia (poprípade i to, keď v niečom zlyhávajú), takže aj takáto fotografia určite patrí na blog o kozmetike. Áno, máš pravdu. Nie je to nejaký úplne super produkt plný zázračných látok, už som čítala aj o lepších, ale svoje funkcie si plní statočne.

      Odstrániť
  3. Ahoj, dovolila som si posunut Ti stafetu Liebster award TAG :-)

    Kaviaren-u-macky

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Určite je hubka nanič, lepšie je to štetcom. Ako mejkap sa nedá použiť, mám odtieň č. 5, ale je strašné tmavý, takže to by som vyzerala ako černoška, ale ako púder si svoju funkciu plní dobre, ani príliš nepráši, ale aj tak je tmavý a to pritom ten istý odtieň inej značky je pre mňa ideálny. Čo mi však strašne vadí, je, že smrdí. Už sa len teším, že mi dôjde a idem na iný, nesmradľavý.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za komentár. Ja som veru tento púder ako mejkap skúšala, ale to mi šlo len s tou hubkou. So štetcom sa mi nedal zhutniť tak, aby aj niečo prekryl. A máš pravdu, že u Max Factor sa odtieň triafa strašne ťažko. Majú to tak chaoticky značené. Nebyť predávajúcej, netrafím ani ja a tiež mi vybrala mejkap iného odtieňa ako púder. Našťastie ale ten správny.

      Odstrániť
  5. Istý čas mi veľmi vyhovoval a minula som niekoľko balení, kryje veľmi dobre, len ten zmatňujúci efekt trvá veľmi krátko, je ho nutné prepudrovať. A nejako mi prestal vyhovovať odtieň, ktorý som dlhé roky používala, takže momentálne je z tohto púdru môj suchý šampón a nový si už nekúpim, mám už iné v obľube.
    Bianka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Púder ako suchý šampón? Netradičné využitie, ale dobrý nápad. :-) Aj takto sa dá minúť púder. Tiež som skúšala. :-) Asi by bolo super napísať článok o tom, na čo sa dá používať kozmetika. Vďaka za komentár i tip.

      Odstrániť

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes