Rimmel: Match Perfection púder

Písal sa rok 2010 a ja som, fľakatá ako salamandra škvrnitá, mala robiť fotoblog na vtedajšiu novinku - púder Match Perfection. Veľmi sa mi do toho nechcelo, čo vám budem hovoriť. Ale keď sa testuje, tak sa testuje. Urobila som si zo seba psinu a zhostila sa svojej úlohy. Z fotiek vznikla koláž, ktorú ste mohli vidieť i na mojom blogu NewBridget v článku Moje Rimmel fotoblogy, ak sledujete jeho update.


Mne naozaj nič neostávalo, než sa na sebe zasmiať. V tom čase som mala veľký problém s akné a mala som sto chutí chodiť po svete s vrecúškom na hlave. Nebyť gélového mejkapu Match Perfection, ktorý sa však žiaľ neskôr prestal vyrábať, viem si živo predstaviť, ako by sa zhoršili moje komplexy. Už dosť málo sebavedomia som mala a ešte aj toto? Ale odpoveď na otázku: "Ako mejkap zafixovať" mi ležala v dlaniach. Môžem povedať, že púder Match Perfection je jeden z najlepších púdrov, aké som kedy mala a to ich málo nebolo. Dobre fixuje mejkap (čo je aj dôvod, prečo som ten fixačný púder od Dermacolu zatiaľ nepredviedla), dobre kryje. Mám ho rada.

Zloženie púdru


O púdroch sa toho veľa písať nedá, ale keďže je tento prvým produktom z tejto kategórie, tak aspoň niečo predsa len napíšem. Existujú púdre s rôznym základom. Kedysi sa do nich dával oxid zinočnantý (ZINC OXIDE), no ten pre svoju hrudkovatosť, trošku hrubšie zrno a nie príliš prirodzený efekt neskôr vystriedal mastenec (TALC). Mastenec tvorí i v tomto výrobku najväčší podiel (oxid zinočnatý nie je zastúpený). Jeho nepriaznivci, ktorí tvrdia, že upcháva póry a spôsobuje akné, dokonca by mal pri inhalácii spôsobovať i rakovinu, avšak to žiadna štúdia zatiaľ nepotvrdila. My ten púder na seba nenahadzujeme kelňou, ale normálne aplikujeme štetcom alebo poduškou. Koľko už len toho môžeme vdýchnuť? Navyše mastenec, ako každý iný minerál, sa do pokožky nevstrebáva a nerobí na tvári nepriedušnú omietku (na rozdiel od oxidu zinočnatého použitého vo veľkom množstve). Má dokonca výbornú absorbčnú schopnosť, teda si poradí i s mastnou pleťou. Ja osobne som žiadne zhoršenie akné nezaznamenala ani vtedy a ani dnes. Podobný absorbens je aj oxychlorid bizmutitý (BISMUTH OXYCHLORIDE), avšak ten sa v púdroch využíva aj kvôli svojej nepriehľadnosti a perleťovej farbe ako pigment. Spolu so sľudou (MICA, spomínaná v minulom článku) dávajú Vašej tváričke krásny lesk. Ale opäť spomeniem, že to nie je nejaký glitter, alebo niečo také. Je to len jemné trblietanie, ktoré voľným okom takmer nepostrehnete. 

Teraz ale pristúpme k hodnotnejším zložkám. Ako extrakty sú zastúpené v minimálnom pomere a v tejto práškovej forme nespravia bohvieaký hydratačný efekt, nemajú totiž veľké šance vstrebať sa takto nasucho, ale nejakú ochranu predsa len poskytnú. Je to výťažok, šťava z acai (EUTERPE OLERACEA JUICE POWDER), potom šťava z granátového jablka (PUNICA GRANATUM FRUIT JUICE) a hrozna (VITIS VINIFERA (GRAPE) JUICE). O ochrane hovorím preto, lebo toto je ovocie v najvyšším podielom flavonoidov a antioxidantov, ktoré spomaľujú starnutie a tieto látky pre pokožku nikdy nie sú zbytočné. Vlastne ani nepoznám ovocie, ktoré by bolo lepším zdrojom výživy, ako tieto tri chutné plody. Spomeniem ešte modré zafírové pigmenty, ktoré mám ja veľmi rada. Robia totiž z mojej občas nezdravo slonovinovej pleti niečo, čo na pohľad vyzerá zdravšie. Odrážajú svetlo, kryjú znaky únavy a menia šeď na normálnu farbu. Niektoré dámy, ktoré púder testovali spolu so mnou, frfľali na ten ligot, ale ja si myslím, že tento typ púdru práveže bleduľkám pristane. Komu by vadili, nech dá pozor. Nachádzajú sa vo väčšine produktov rady Match Perfection, ktorú ja dôverne poznám, pretože všetky produkty z nej (viď obrázok naľavo) používam. Mám z nej už trošku rozbitú tvárenku, bronzer, mejkap, korektor, ešte mám staré zásoby aj toho gélového mejkapu a mala som i podkladovú bázu, ale tá sa mi už minula. Alebo ukážem rovno dôkaz namiesto tárania. Match Perfection je moja srdcovka.


Moje skúsenosti s púdrom Match Perfection


Zdroj: http://uk.rimmellondon.com
Odtiene, v ktorých sa dá produkt u nás kúpiť, sú 4. Dva sú bledšie a dva tmavšie. Najbledší z nich je 100 Ivory, potom 103 True Ivory, 200 Soft Beige a 201 Classic Beige. Ivory a Soft Beige majú náznak ružovej farby a hodia sa ženám s ružovým podtónom pleti. True Ivory a Classic Beige sú viac béžové a tie najlepšie ukážu na pleti so zlatistým podtónom. Nič sa však nestane, ak sa zle rozhodnete. Púder mierne splýva, takže to nebude až taká hrôza. Ja som na testovanie dostala True Ivory, hoci mám ružový podtón. :-)

Zdroj: http://uk.rimmellondon.com
Balenie púdru je fantastické. Ja tieto kompaktné púdre so zrkadielkom milujem a škoda, že je ich tak málo. Väčšinou sa výrobcovia zameriavajú na "pressed" púdre, pri ktorých často nemáte ani len hubku a mne sa teda nechce so sebou všade ťahať zrkadlo. Tento len otvorím, postavím na nejakú vyššiu policu a už sa môžem machliť. :-) Tiež sa to hodí, keď idete niekde do spoločnosti a beriete len púdrenku a rúž. Mala som aj zrkadielka, ale tie som vždy tak nejako rozbila. Nehovorím, že tento púder mi nepadol na zem ani raz. Ako však vidíte tú fotku vyššie, on to vždy nejako prežije. 

Už horšie je otváranie, kým je nový. Čaká vás pri tom druhá maturita. Garantujem vám, že než sa to naučíte a zvyknete si na to, rýpnete si doňho prstíkom či nechtíkom. Ja mám už štvrté balenie a zaborila som necht do každého. Ono sa to poddá a potom sa vám bude otvárať ľahko, ale kým je nový, je to veda. Ale pozor, nechápte ma zle. V taške sa vám nikdy neotvorí a nevysype. Rozchodí sa len zatváranie vnútra, ktoré skrýva podušku a zrkadielko. Vonkajšie zatváranie je vysoko bezpečné. Otvorenie nehrozí. Keď som púder ako úplne nový požičala kolegovi, zháňal po celom poschodí skrutkovač, kým sme prišli na to, ako ho otvoriť vždy a bez násilia. Takže vám to rovno vysvetlím. :-)


Púder ma z prednej strany také modré tlačidlo. Keď zatlačíte jeho spodnú časť smerom dovnútra, ozve sa cvaknutie a odistí sa patent, ktorý drží priehľadné plastové viečko. Čo a akým smerom máte stlačiť, to vám bude jasné hneď. A teraz tá druhá "náročnejšia časť".


Vidieť, že políčko s púdrom má taktiež takú vyčnievajúcu časť. Tou sa ani radšej nezaoberajte, lebo ani s dlhým nechtom sa vám nepodarí ju vždy zachytiť a políčko nadvihnúť. Niekedy to možno vyjde a inokedy si dolámete nechty. Istejšie je priesvitné viečko trošku privrieť, púder prevrátiť hore dnom a to políčko sa otvorí samo. :-) Prečo privrieť? To aby ste zbytočne tým políčkom netrieskali o vrchnáčik. I keď tento dačo vydrží, žiadnemu kozmetickému produktu nerobia dobre nárazy. Keby to na prvý krát nešlo samo otvoriť, pridržte to tlačidlo v tej polohe, ako keď ste púder otvárali. ;-)


Krycia schopnosť púdru je celkom dobrá. Takto sa to nezdá, ale pozrite sa pozornejšie na tú koláž a pochopíte, že ten neborák púder veru mal čo prekrývať. Poprosím nesmiať sa na obočí a la Brežnev. V tom čase som ho ešte nevedela poriadne vyšklbať. :-p Tieto fotky sú z roku 2010. Školenie, ako sa to robí, som dostala asi o týždeň neskôr, ako vznikli.

Na druhý pokus som kombinovala púder s mejkapom. Bol to zhodou okolností ten gélový a ten bol na prekrytie suchých miest majster. Fliačiky ešte kde tu vidno, ale pleť pôsobí trošku lepšie. Hlavne menej fľakato. Až na tie oči červené ako angorák...


Môžem povedať, že tento púder si rozumie s viacerými mojimi mejkapmi. Vrátane tých, ktoré majú pleť zmatniť. S takými si veľa produktov nemá čo povedať, lebo púder s púdrovým finišom mejkapu sa spoja, urobia hrudky a z hladkej omietky na tvári sa stane brizolit. Takže nie každý púder by som odporúčala takto miešať, ale tento áno, lebo je jemný. Dosť podobný je aj Créme Puff od Max Factor, ale ten nemá zrkadielko.

Moje hodnotenie:

Textúra: ľahká, mierne krémová
Krycia schopnosť: 4 (nie naj-naj-naj, ale stále výborná na púder)
Prispôsobivosť tónu pleti: 5 (výborná)
Výdrž: dobrá (5 - 8 hodín)
Celková spokojnosť: 9 (možno tá výdrž mohla byť trošku lepšia, ale inak OK)
Cena: okolo 8 EUR

celkové hodnotenie - slovom

VYNIKAJÚCI

obal / prezentácia výrobku
krycia schopnosť
výdrž v dlhodobom horizonte
prispôsobenie tónu pleti
hrubosť zrna
zmatnenie
pomer kvalita / cena
celkové hodnotenie

Musela som nechať rezervu pre prípad, že by som raz našla nejaký lepší púder. Vytkla som chybičky, nech zachovám objektivitu, ale za seba hovorím,  že ja som zatiaľ lepší púder nemala. Určite si ho budem kupovať ďalej. Niektoré dámy hovoria, že Stay Matte púder od Rimmelu je lepší, ale mne sa viac páči tento. Zložením i efektom. Je to vecička vhodná na akúkoľvek pleť, okrem tej extrémne suchej.
ZDIEĽAJTE:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes