Lancôme: Lip Lover lesk na pery

Je novinka od Lancôme - Lip Lover rúž? Je to balzam alebo dokonca lesk? Dobrá otázka. Český a slovenský Facebook sa pomenovaniu obratne vyhýba. Všetky príspevky označuje ako Lip Lover. Nevedia sa zhodnúť ani ženy, ktoré ho odskúšali. Nazývať ho farbou na pery, tak ako by znel preklad frázy "Lip Color", sa mi nepáči, takže to zjednoduším a zaraďujem ho k leskom. Podľa vlastností i podľa obalu.


Niektoré lesky, ktoré sa k nám budú dovážať, obsahujú trblietky, niektoré nie. To je výborný ťah, lebo takto výrobca zahrá na citlivú strunu každej žene. Lesky s trblietkami budú pasovať ženám s veľmi svetlým a ružovkastým tónom pleti i ženám, ktorých pleť je unavená a potrebuje kompenzovať, tie ostatné zasa padnú vhod opáleným kráskam a ženám zo zlatistým podtónom. Veľmi rozumné riešenie. Na stránkach Lancôme sa ďalej píše, že farby sú intenzívne a Lip Lover má taktiež vlastnosti balzamu, pretože hydratuje.  Výrobca teda v jednej tubičke spojil vlastnosti troch výrobkov na pery súčasne. Alebo lepšie by bolo napísať, že dva a pol. Všetko je opäť dané zložením.

Mne z tých 15 možných odtieňov pripadol 316 Rose Attrape-Coeur - Bright Rose Pink, ktorý je druhý najsvetlejší (tretí zľava). Prišiel mi ako výhra a je to len vzorka, ale s jej farbou som maximálne spokojná. Lepšie sa organizátor súťaže ani trafiť nemohol. :-) Až si kúpite plné balenie lesku, obal bude vyzerať ako tieto na obrázku.

Zdroj: https://www.facebook.com/LancomeCZSK

Obsahové látky Lip Lover

Takmer všetky klasické suroviny tvoriace objem zamenil za verzie, ktorých názvy obsahujú slovíčko "hydrogenated". (HYDROGENATED POLYISOBUTENE, HYDROGENATED STYRENE/METHYL STYRENE/INDENE COPOLYMER, HYDROGENATED POLYDECENE, HYDROGENATED STYRENE/BUTADIENE COPOLYMER). Hydrogenácia je proces, ktorým sa do tukov vháňa plyn - vodík. Atómy vodíka sa prichytia na chvostíkoch mastných kyselín a tuk tak získa úplne nové vlastnosti. Nie je už taký tekutý, ostane vzdušnejší, ľahší a získa maslovitú a krémovú konzistenciu. Presne ako margaríny, ktoré si natierame na chlieb. Všetky vyššie spomínané látky sú polyméry, čiže syntetické látky. Hneď tá prvá sa používa ako syntetická náhrada za skvalén, čiže vytvorí na perách ochrannú vrstvu (rovnako, ako ju na pokožke vytvára kožný maz) a drží vlhkosť vo vnútri.  Dosť podobne pôsobí aj tretia látka zo zoznamu. Jej výhodou je super ľahká roztierateľnosť a vyplnenie prípadných trhlín a vrások. Pery potom vyzerajú jemné a hladké. Kopolyméry (druhá a posledná ingrediencia) zahusťujú obsah, bránia vysýchaniu a vytvárajú pružný film. Práve tieto určujú trvácnosť líčenia. Ak ich je primálo, farba zlezie, ani sa nenazdáte. Ale tu ich je tak akurát.

Keď pôjdeme do detailov, tak neuniknú vašej pozornosti silikóny (napr. dimetikón), lebo bez silikónov by to v lesku na pery naozaj nešlo i látky šialených názvov, ako napríklad BIS-BEHENYL/ISOSTEARYL/PHYTOSTERYL DIMER DILINOLEYL DIMER DILINOLEATE. :-) Vyzerá to ako preklep, toľko "dilinov" v názve, ale ono je v skutočnosti naozaj taká komplikovaná látka, ktorá mohla byť nazvaná aj jednoduchšie - ako Plandool® G - ale legislatíva to asi neumožňuje, takže si pri čítaní musíme lámať jazyky a namáhať oči. :-) Získaná je čiastočne aj z fytosterolov prítomných v rastlinách, no výroba už od prírody odbieha na kilometre. Má však skvelé zvláčňujúce i hydratačné účinky, preto je obľúbená. Hlavne vo výrobkoch vyššej cenovej kategórie. S ďalšími emolienciami a hydratačnými látkami, s vašim dovolením, už radšej nepokračujem. Z tých názvov ma bolí hlava a verte, že by bolela aj vás. Zhrňme to tak, že lesk má chrániť pery, robiť ich vláčnymi a hydratovanými, lebo v nich udrží vodu.A to fakticky, lebo tieto ingrediencie ju vonku nepustia.

Tú vodu a výživu by som však, byť na vašom mieste, radšej dodala ešte osve. Pred aplikáciou lesku by bolo celkom na mieste použiť nejaký hydratačný a výživný balzam. Lesk určite prekryje šupinky, toho by som sa nebála, no riešenie pre vyslovene suché pery to teda nie je, pretože veľa hydratácie vám tento lesk nedodá. Nech sa pozerám ako chcem, výživné látky mi tam chýbajú. To je dôvod, prečo som výrobok nazvala balzamom len z polovice. Keď už raz poviem o niečom, že je to balzam, chcem v tom mať aspoň vitamíny.

Zložky by mohli trošku oklamať názvami a hovoriť nám, že výrobok obsahuje minerály. Ide konkrétne o tieto: CALCIUM ALUMINUM BOROSILICATE, CALCIUM SODIUM BOROSILICATE, SILICA, ALUMINA, MAGNESIUM SILICATE. To sú však všetko nerozpustné pevné látky. Aby sa niečo vstrebalo, muselo by ísť o soli. Silikáty, kremeň (SILICA) a korund (ALUMINA) robia obsah nepriehľadným, bohatším, lesklejším (však ide o lesk na pery), vyčarujú perám objem a rovnomerne roznesú pigment. Keby sa všetka farba usadila na spodku fľaštičky a my by sme pery museli natierať len bezfarebnou tekutinou, alebo ňou museli pol hodiny trepať (i to asi bez efektu), to by sa nám asi nepáčilo. Takže nie, dodávanie minerálov sa nekoná. Tento lesk je viac pre efekt než na výživu. Ale ten efekt je parádny. Však to uvidíte.

Zdroj: https://www.facebook.com/LancomeCZSK
Farbičky, ktoré sa dostali na náš trh, sú intenzívne a určite pekne prekrývajú pery so všetkými ich nerovnosťami. Ostatné farby som síce pozerala len cez internet, no keď vidím, čo dokázal môj jemne ružový lesk, jeden z najsvetlejších a potom vidím fotku pier na FB stránke, je mi jasné, čo dokážu tie výrazné farby. :-) Je tam pravda zopár nude odtieňov a tie najsvetlejšie (vrátane môjho) budú polopriehľadné, no i tak sa farebná škála a sila pigmentácie viac blíži k rúžom, než leskom. Táto správa poteší parádnice, ktoré nechcú strácať čas a používať pod každý lesk aj rúž ako základ.

Moje skúsenosti s leskom  

Aplikátor hodnotím ako super vecičku z príjemného a mäkkého materiálu podobného bavlne. Je to presne ten typ, aký moje miniatúrne pery milujú - nie príliš veľký, ale skôr malý (taký, ako pre ne) a na oboch koncoch sploštený. Žiadna námaha. Vtisnem ho medzi pery a natriem spodnú i vrchnú peru jediným ťahom. 


Po nanesení cítite hydratáciu a ochranu, akú vie síce perám poskytnúť aj dobrý a kvalitný rúž, ale ten pocit vlhkosti, ktorý z neho chvíľku ide, to sa na rúž až tak nepodobá. Ešte som nevidela žiadny rúž ani lesk až takto chladiť. Hoci vodu neobsahuje žiadnu, efekt sa prekvapivo podobá na balzam. Lancôme na webe ani v reklamách teda nepreháňa. Len tá výživa pokuľháva, čo je škoda.

Hneď ako sa vlhkosť dostane do pokožky, na povrchu ostáva ligotavá, nelepivá a nevysýchavá vrstva, typická pre kvalitné lesky na pery. Vlasy sa naň možno chytia, však tie sa chytia na každý lesk, ale vyslovene neprilepia tak, že by ste ich museli rukami odhrabávať. Je len málo leskov, s ktorými by som vydržala a podstatnejšie neriešila ich prítomnosť. Buď mi na nich prekáža až príliš dobrá chuť a vôňa (a zlížem ich), alebo sa mi zdá, že sa hromadia na vnútornej strane pier a mám potrebu ich trením pier o seba stále rozotierať na celý povrch.  Aj tento lesk sa hromadí. Vidno to, pretože je z tých svetlejších a priesvitnejších. Ale to bolo len zo začiatku, kým sa rozložila farba. Potom sa vlastnosti zlepšili. Ani farba nie je super trvanlivá, avšak lesk, ten by mohol každej dáme vydržať také 4 hodiny (isto nie 8, ako sa kdesi písalo). Ale len nebudete jesť. Jedlo "nerozchodíl" žiadny lesk na pery, čo som doteraz mala a ani tento nie je výnimkou.

Farba takto na pohľad vyzerá veľmi intenzívna, no práve ten môj odtieň je, ako som spomínala, jeden z najsvetlejších odtieňov patriacich do skupiny Basic Chic. Tie nie sú pigmentované tak silno, ako v rade Creative Chic,  čo sú už farby pre odvážnych ľudí. Môj lesk je polopriesvitný a všetky odtiene v rade Basic Chic voľne prechádzajú z ružovej do béžovej. Voňajú po vanilke a ružiach. Maliny tiež, ale dávajú len vôňu, chuť nie. No celkovo, chuť ani vôňa nie sú bohvieako výrazné. To je fajn. Aspoň pre mňa určite.

Veľmi sa mi páči, ako sa farebné pigmenty hrajú so svetlom. Túto ich svetelnú šou musím vyzdvihnúť ako prednosť. Opticky vyčarili pekný objem mojim úzkym perám. Ale nie je to taký ten nadprirodzený ligot plný trblietok, ktorý by fotoaparát ani nedokázal zachytiť a na fotke by bola z toho jedna veľká svetelná škvrna. Pery vyzerajú ako orosené a vyzerajú byť najmenej o dve čísla väčšie. Bez žartov.  


Keď sa fotím, viem niekedy (nevedomky) čudne špúliť pery, ale teraz som práveže nahodila vážnu tvár kvôli tomu, aby ste dobre videli farbu (prvá fotka) a potom úsmev číslo 1. Takže efekt, ktorý vidíte dolu, je naozajstný zväčšujúci efekt lesku. Nie moje ksichtenie. :-) 


Moje hodnotenie lesku:

Textúra: tuhšia, hladká 
Aplikácia: stredne ľahká (aplikátor je malý a šikovný, farba sa ale trošku hromadí) 
Farebná sýtosť: 4 (intenzita zodpovedá mojim predstavám) pre svetlý odtieň 
Vôňa: slabučká a neutrálna, asi ako klasické rúže 
Výdrž: dobrá (4 hodiny a niekedy aj viac) 
Celková spokojnosť: 8 bodov z 10 
Cena: okolo 22 EUR za 6ml (čo je teda dosť, aj s týmito vlastnosťami, ktoré má).




celkové hodnotenie - slovom
VÝBORNÝ
obal / prezentácia výrobku

efekt po nalíčení
účinnosť v dlhodobom horizonte
http://nd06.jxs.cz/647/707/c74113a017_92820934_o2.jpg
hodnotenie aplikátora
pocit na perách
http://nd06.jxs.cz/478/151/e1bfd40f60_92820933_o2.jpg
zloženie
http://nd06.jxs.cz/471/874/396e6cde80_92820932_o2.jpg
pomer kvalita / cena
http://nd06.jxs.cz/478/151/e1bfd40f60_92820933_o2.jpg
celkové hodnoteniehttp://nd06.jxs.cz/647/707/c74113a017_92820934_o2.jpg

Takže keď zhodnotím všetky vlastnosti lesku, vrátane trvácnosti líčenia, farby, optických efektov, potom sa mi tento lesk páči. Len teda škoda chýbajúcej výživy i ceny. Mne by sa v leskoch tejto cenovej kategórie predsa žiadalo ešte niečo navyše. Minimálne vitamín E alebo naozajstný skvalén. Ako sa táto novinka páči vám?
ZDIEĽAJTE:

1 komentár :

  1. Okolo tohto lesku som chodila v mníchovskom Douglase, ale napokon som odolala... nejak poslednú dobu ulietavam skôr na rúžoch. Z tvojho odtieňu som ostala najskôr mierne vydesená :D, /farba je to pekná, ale nie na mne :)/ Ale výsledný efekt je prekvapivo jemný a decentný - fakt som si myslela, že bude naozaj "farbiť"...

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes