Mineral Beauty System: bahenná maska na vlasy

Niečo robíte, jedna ruka vo vlasoch a driapete sa, driapete. Aj taká je žiaľ alergia. Ale najhoršie na tom je, že si ani poriadne neuvedomujete, čo pokožke spôsobujete. Až však oblečiete čierne tričko a všetko sa to zosype ako sneh, to už končí všetka sranda. Chce to niečo, čo tú pokožku upokojí. Napríklad masku z bahna.


Na tomto blogu som za posledné tri týždne spomenula už dva výrobky, ktoré som na tie lupiny použila a o treťom som písala už dávnejšie. Všetky nejakým dielom prispeli, že sa pokožka pomaly normalizuje. 

Ako prvé som potrebovala pokožku riadne vydenzifikovať a zneškodniť možné zárodky baktérii, ktoré som si tým škriabaním preniesla rukami na pokožku. Bol to Sensibio DS+ Moussant a písala som o ňom v článku "Bioderma: Sensibio Forte krém". Potom som potrebovala pokožku nejako zahojiť a zvláčniť, takže som si urobila olejový zábal z tohto oleja na hydratáciu a revitalizáciu od značky Jannine. Dnes ho mám mimochodom taktiež vmasírovaný vo vlasoch, akurát som doňho prikvapla trošku čajovníkového oleja. Svrbenie ustálo, no tie lupinky tam ešte sú a pokožka pod nimi bola červená. Ja som si to nevšimla, ale keď som vlasy stiahla gumičkou, mama to ihneď zaregistrovala.

Pokožka v takomto stave ale určite potrebuje nejaké minerály, ktoré by ju upokojili. Nestačí ju olejovať. Ideálne riešenie je podať jej horčík a zinok. Tá moja už síce vitamíny dostáva v oleji, ale tých nikdy nemôže byť dosť. Niečím by sa tiež zišlo trošku rozpustiť tie odumreté bunky, nech to ide všetko do kelu a aby sa mohli tie červené škvrny začať hojiť. Kyselina salicylová mi už však nezaberá, takže prípustné je len iné riešenie. Myseľ mi bežala na plné obrátky a napadlo mi, že na ekzémy sa vo všeobecnosti odporúča morská soľ. A potom mi to došlo. Však ja mám doma masku s bahnom z mŕtveho mora. Polovičku mám ako pozostatok z krabičky krásy a druhú celú masku mi dala kamarátka ako darček. Hurá. 

Takže dnes to bude o maske z bahna z mŕtveho mora.


Obsahové látky

Pri letmom pohľade na zoznam ingrediencií a po zoškriabaní papierovej etikety, ktorá mi ich z väčšinovej časti prekrývala, ma nepotešili parabény (METHYLPARABEN a PROPYLPARABEN) a propylén glykol (PROPYLENE GLYCOL).  Toto je momentálne asi to posledné, čo by tá chudinka koža potrebovala, takže žiadne nanášanie na čisté vlasy a čistú kožu, ako sa písalo v návode. Radšej trošku oslabím účinok liečivých látok, ale zároveň aj efekt tých konzervantov. Však propylén glykol si už s ich prienikom do pokožky nejako poradí. Ten preletí cez prirodzenú ochrannú bariéru ako nič a poberie aj ten zvyšok.

Zvyšné ingrediencie ma už len a len tešia. Aj som maske odpustila tie konzervanty. Základom je demineralizovaná voda a olivový olej (OLEA EUROPEA OIL). Má to veľký zmysel, lebo tým pádom máme dve fázy. 

Jedna je vodná a v nej sa bude rozptyľovať a rozpúšťať jedna časť látok ako napríklad bahno z mŕtveho mora - DEAD SEA MUD (SILT), ďalej soľ z mŕtveho mora plná minerálov - SEA SALT (MARIS SALT), kyselina citrónová ako pomocná látka a látka jemne rozpúšťajúca odumreté bunky (CITRIC ACID) a gél z aloe - ALOE VERA (BARBADENSIS) GEL. Bahno so soľou zaistili prísun živín a tá nerozpustná časť pôsobí na pokožku ako jemný píling. Gél z aloe pokožku zvláčňuje a taktiež pomáha pokožke odlupovaním sa regenerovať, takže to podstatné by sme mali už v tejto vodnej fáze.

Druhá fáza je olejová a v oleji sú najlepšie rozpustné silice. Maska obsahuje konkrétne levanduľový éterický olej - LAVENDER (LAVANDULA ANGUSTIFOLIA) OIL, ktorý pôsobí upokojujúco a dezinfekčne. Olivový olej napomohol aj zriedeniu ďalšej zložky a tou je jojobový olej - JOJOBA (BUXUS CHINENSIS) OIL. On je ako taký pomerne hustý, takže by sotva mohol poslúžiť ako základ. Má však významné zásluhy na regenerácii, pretože vytvára akúsi novú ochrannú bariéru a chráni pokožku aj pred poškodením slnečnými lúčmi. To je, uznajte, po takom driapaní veľmi dôležitá vec. A napokon sú tieto oleje ešte základom pre vitamín A (RETINOL) a formu vitamínu E (TOCOPHERYL ACETATE), lebo tie by sa vo vode nerozpustili vôbec. Obidva vitamíny slúžia na naštartovanie hojivého procesu. Kým vitamín A ide do hlbších vrstiev a začína proces bunkovej obnovy niekde pri vlasových cibuľkách, vitamín E ako prirodzený antioxidant ju chráni a regeneruje zvonku.

Moje dojmy z používania

Najskôr som bola trošku na pochybách. Bála som sa, že by tá maska mohla na mojej dodriapanej pokožke štípať. Však nasypte si soľ do rany... Ale nestalo sa. Môže to byť vďaka tomu oleju, že nebolo cítiť nič. Keby to bol vodný roztok, alebo roztok s nejakým liehom (ako býva väčšina vlasových vôd proti lupinám), to by som asi inak tancovala a skákala. :-) 


Pri vytláčaní z vrecúška som čakala čiernu alebo minimálne hnedú farbu. Na obale sa píše, že je to maska z čierneho bahna, ale maska mala bledú farbu (ako vidíte na fotke, je to skôr biela káva), takže zasa som bola vedľa ako tá jedľa. Žiadny bubák. :-) 

Jej konzistencia je krémová a vôňa príjemná. Rovnaká ako mal krém na ruky z tejto značky, ale našťastie slabšia. Mimochodom, pri tom kréme na ruky mi to spočiatku nevadilo, ale keď takými rukami potom máte niečo robiť, tam to už vadí. Pri prípravkoch, ktoré sa z pokožky zmývajú, vôňa nehrá až takú rolu. Takže sa nezľaknite, ak niečo vonia aj silnejšie.

Natieranie mi šlo veľmi ľahko, lebo maska nie je ani priveľmi tuhá, ale zasa ani taká riedka, že by mi z toho vrecúška odkvapkávala. Pre mňa potešujúce, lebo také masky mám radšej. Najlepšie sa maska aplikuje s pomocou hrebeňa. Rozdeľte si vlasy na dve strany. Jednu polovičku môžete môžete vzopnúť aj nejakou sponkou. Potom do cestičky votrite masku, hrebeňom urobte novú cestičku o centimeter nižšie smerom k uchu, zasa naneste masku a tak pokračujte, kým nenatriete celú pokožku. Všetko zopakujte aj na tej druhej strane a pomasírujte pokožku prstami. V rámci svojho pokusu som to najskôr skúšala len na vrchu hlavy, že čo to spraví. Maska z jedného vrecúška by mi na celú plochu pri tak poctivom natieraní aj tak nevyšla. 

Keď som mamu po necelých 28 hodinách poprosila, nech sa pozrie na moje vlasy a nech mi skúsi povedať, pokiaľ mám na pokožke červené miesta, presne definovala tú časť, na ktorú maska nevyšla. Nebolo teda pochýb, že tú červeň vyliečila práve maska. Takže druhé vrecúško padlo na tú zvyšnú časť hlavy a trošku sa ušlo aj pokožke okolo uší, kde som mala najviac červených miest. 
Výsledky? Pomaly tie šupinky z povrchu hlavy miznú a nové sa už netvoria. Pokožka už ani zďaleka nie je taká červená. Miestami by som dokonca povedala, že je už celkom zdravá. Predpokladám, že už zajtra zmyjem len tento olej a zvyšok práce dokončí brezová voda, ktorú som si zmiešala so zvyškom žihľavovo-brezovej vody Dixi z obchodu (už mi ostalo len trošku na dne fľašky a potrebovala som to spotrebovať). Tú si každý deň aj 2 - 3x vtieram do pokožky. Môžem povedať, že dnes je tá pokožka omnoho lepšia. Maska teda nesklamala. 

Ten prvý krát som z nej mala vlasy také nič moc. Dosť ťažko sa rozčesávali a zdali sa mi trošku tvrdé. Šampón, ktorým som ju zmývala, bol prírodný a asi na ňu nestačil. Ale tentokrát som, poučená predošlým skúšaním, masku kombinovala s novým šampónom obsahujúcim olej (článok nabudúce). Vlasom nebolo nič a dobre sa rozčesávali. Takže ak ju budete skúšať, dajte si nejaký výživnejší šampón. Alebo zmyte vlasy radšej dvakrát.



Moje hodnotenie masky:

Textúra: jemne drsná, krémová a napodiv nemastná 

Hydratácia: 5 
Výživa vlasov: 5 
Vôňa: máličko silnejšia, ale nie obťažujúca levanduľová vôňa 
Celková spokojnosť: 9 (až na tie konzervanty výborná) 
Cena: len necelé 2 EUR za 2 vrecúška po 8ml, kúpite ju v obchode BioBeauty

celkové hodnotenie - slovom

NAJLEPŠIA Z NAJLEPŠÍCH

obal / prezentácia výrobku
krátkodobá účinnosť
účinnosť v dlhodobom horizonte
hydratácia vs. výživa a účinok
zmývateľnosť
vôňa
pomer kvalita / cena
celkové hodnotenie


Pol motýlika maska stratila len kvôli etikete, ktorá mi bránila v prečítaní ingrediencií a pol za to ťažšie rozčesávanie, lebo toto mi moc s tým popisom na etikete nesedelo. Podľa neho mali byť vlasy jemné a poddajné. V celkovom hodnotení však získava plný počet bodov. Za seba hovorím Áno. Určite ju odporúčam. Na lupiny, podráždenú pokožku vlasov i proti vypadávaniu bude výborná. A možno aj na ostatné typy vlasov, len si zvoľte k nej vhodný šampón.
ZDIEĽAJTE:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes