Astor: Eye Artist paletka očných tieňov

Poprašok jemný na dotyk s úžasnou schopnosťou priľnúť a splynúť, 5 vysoko koncentrovaných pigmentov uložených v pásikavo tvarovaných mištičkách pripomínajúcich steblá trávy. To sú paletky Eye Artist, pre ktoré by ste sa mali zrýchliť svoj krok, lebo sú výpredajovým artiklom doslova ideálnym pre odvážne i menej odvážne kreácie. A za polovičnú cenu.

Moja voľba padla na paletku 230 Smokey Blue, lebo jej farby sú studené a je to už moja neviem koľká paletka s kombináciou troch a viac tieňov. Už ich radšej ani nerátam, pre istotu. Myslíte, že mi preskočilo? Je to celkom možné, ale na svoju obranu by som najradšej začala tento článok vlastnosťami paletky a dôvodmi, prečo som neodolala a ako paletka obstála. Uvidíte, že potom sa mi už nebudete čudovať. :-p

Polovičná cena tieňov nie je bežná. Ide o dopredaj, lebo aktuálne vychádzajú paletky 4 farieb v novom dizajne pripomínajúcim oko (viď obrázok naľavo) a staré paletky im musia uvoľniť svoje miesto. Za normálnych okolností by som vás v prípade záujmu o tento výrobok posielala do DM drogérie, ale čo som pozerala len tie v našom meste, majú ich tam celkom rozpredané. Drogérie siete 101 majú k niektorej kozmetike (zrejme z bezpečnostných dôvodov) prístup oddelený pultom a tak zákazníčky tak rýchlo nerozoberú a neponičia tovar. Ak vám môžem poradiť, zájdite radšej tam, lebo tam máte vyššie šance si vybrať z niekoľkých farieb.




Moje dojmy z testovania paletky

Paletka pozostáva z piatich odtieňov. Smotanový, dymovo hnedý, sivý, denimovo modrý a tmavosivý. Balenie je praktické. Tiene sa dobre naberajú, lebo mištičky sú dostatočne široké, aby ste do nich vbehli aplikátorom, štetcom i prstom (prstom nenaberiete akurát ten najtmavší sivý tieň). Zatváranie drží bezpečne. Náhodné otvorenie v kabelke je vysoko nepravdepodobné, lebo uzáver urobí "cvak" a balenie nejde tak ľahko otvoriť. Skôr by ste mohli poškodiť plast v mieste, kde sú kliny kĺbov, vďaka ktorým sa vrchnáčik otvára. Toto spojenie je otváraním a zatváraním namáhané a keby vám tieň spadol na zem, určite sa poškodí (to sa mi stalo aj s tieňmi Glam Eyes od Rimmelu, ktoré majú ten istý patent), ale kto by už hlobil svoje tiene o zem naschvál? Ja to teda nebudem kvôli článku riskovať a pevne verím, že mi krabička vydrží celé veky. Každý tieň môžete použiť samotný, no môžete ho zmiešaním pretvoriť aj do úplne novej farby a to je pri očných tieňoch neobvyklá vlastnosť. Na opačnej strane nájdete aj ilustračný nákres jedného z odporúčaných líčení. Ako som si zvykla u všetkých tieňov Coty, farbičky sú na obrázku pekne očíslované, takže podľa týchto čísel sa zvládne nalíčiť každá žena. 


Smotanovo biely odtieň je už na prvý pohľad perleťový a pri dopade svetla hádže zlatisto-striebristé odlesky. Hodí sa do vnútorného kútika, keď chcete od seba opticky oddialiť oči i pod obočie na zvýraznenie pohľadu a prejasnenie vpadnutých očí. K vytvoreniu trojrozmerného líčenia sa pre svoju jasnú farbu môže naniesť v slabšej vrstve aj doprostred viečka. Kto má malé oči, tomu by som odporúčala ním obtiahnuť aj časť spodnej linky. Dávajte si však naň pozor. Tie ostatné tiene sú iné, no tento je strašne mäkký a aplikátorom ho rozrýpete raz dva. Nanášajte ho jemným dotykom víly a po troške, lebo inak sa vám z neho budú odpadávať celé chuchvalce. Ak sa vám to už nešťastnou náhodou podarilo, nasypte ho späť a jemne ho tým aplikátorom (alebo prstom zatlačte). Nebojte, on bude držať na mieste.

Denimovo-modrý tienik ja nazývam tieňom pre odvážne ženy. Táto modrá farbička je na pohľad nádherná, avšak vyžaduje nejaké tie skúsenosti s farebnou typológiou a miešaním farieb, lebo v surovej podobe (celé viečko nalíčené touto farbou a vytieňované) pristane len málokomu. Napriek uvedenému by som každej žene -  túžiacej odskúšať tento odtieň – poradila kúpiť práve túto paletku. Prečo práve Eye Artist a nie inú? Ak ste čítali môj článok o paletke od L’Oréal Paris -  Color Riche, potom viete, že tmavé a výrazné farby zvyknú mať jednu nepeknú vlastnosť. Farbičky to môžu byť síce pekné, textúry ľahké, tiene dobre držiace, no dobre ich rozotrieť a vytieňovať... to dá poriadny kus práce. Bývajú totiž prevažne matné a matné tiene potrebujú úplne hladký povrch. Bez podkladu alebo perleťového tieňa na viečku nemáte šancu riadne ich rozotrieť a ony potom uviaznu v každom záhybe a držia na pokožke ako kliešť. Už na chrbte ruky mi vliezli do pórov a nedajboh ich odtiaľ dostať. Ale tieto Eye Artist paletky nie sú namiešané pol na pol (polovica trblietavých, polovica matných tieňov), nelezú do vrások a nerobia zhluky. Všetky tiene sú jemného zrna a majú perleťový lesk. Tým pádom sa dajú perfektne miešať i rozotierať aj bez bázy. A nemáte len jednu mištičku plnú modrého pigmentu, ale minimálne ďalších 5 namiešaných verzií modrej a pri troške snahy získate možno aj viac. Na obrázku môžete vidieť tých 5 odtieňov, ten jeden priečne je originál a ostatné sú namiešané. Škoda, že mi to nešlo lepšie odfotiť, ale hádam tam vidíte nejaký rozdiel. Namiešala som modrú farbu neba tesne pred súmrakom (niečo medzi nebesky modrou a šedou), dymovo modrý odtieň, námornícku modrú, nočnú modrú a modrosivú. A to som sa bohvieako nesnažila. Na všetko stačil originálny aplikátor a prst, nebol treba žiadny blending brush ani štetec. Takže toto je vôbec prvý krát, keď nefrflem na nejakú paletku kvôli aplikátoru. Ako viete, vždy nadávam, že výrobcovia nedávajú k aplikátoru aspoň maličký štetec, alebo taký duo aplikátor - z jednej strany pena a z druhej štetec, ale tu nepoviem ani slova.

Moja tretia najobľúbenejšia farba je dymovo hnedá. Bez takejto farbičky sa nezaobíde žiadne nahé líčenie, lebo patrí medzi univerzálne. Nepoviete o nej, že je to teplá farba, ale ani k vyslovene studeným ju nezaradíte. V mištičke možno viac pripomína hnedú, ale na viečku hádže šedé odlesky a tým je taká zaujímavá. Ja mám vo svojej zbierke prevažne tiene viac do hneda a tak bola táto farba po modrej druhým dôvodom, prečo som musela túto paletku kúpiť.

A napokon tu máme až dva sivé odtiene. Sivá vhodne doplní líčenie, lebo pasuje ku všetkým farbám z paletky a odtieň každej jednej zmiešaním zmení na nepoznanie. Ak vám niečo hovorí pojem „farebná typológia“, potom viete, že ženy letného typu (akých je na Slovensku asi najviac) by mali nosiť farby akoby vyblednuté od slnka – čiže žiadne výrazné farby, ale skôr pastelové. S výraznými farbami totiž vyniká bledosť pleti a preto je nutné vhodne ich tlmiť. Najlepším adeptom na zmenu charakteru výraznej farby je sivá farba a po nej hnedá. Ich pridanie do paletiek bol geniálny nápad. Tieto dve farby (s prižmúrenými očkami nad zelenkavou a fialovkastou paletkou, lebo tam máme zeleno-hnedý a fialovo-šedý tieň) nájdete v každej pätici. Astor to má fakt veľmi dobre vymyslené, lebo obe sú skvelými brzdami tlmiacimi príliš žiarivé farby.

Už len s touto mojou modro-sivou paletkou vytvoríte neskutočný počet rôznych líčení. Ak to mám zrátať, tak s týmito tieňmi určite spravím aspoň tri druhy dymového líčenia. Jedno bude šedé, druhé hnedasté, tretie modré (viď obrázok naľavo) a kebyže chcem, pridám do modrej trošku sivej a mám aj štvrté šedo-modré. Akékoľvek svieže denné líčenie by nemalo byť problémom, však si vezmem ktorú farbu z paletky a len ju zmiešam so smotanovou, čiže to máte ďalšie 4 líčenia. Ale viem si predstaviť aj nejaké 3 či 4 odvážne rockové kreácie, veď tam máme dostatok výrazných farieb. Tieto farby môžete mixovať do zbláznenia, primiešavať iné nové odtiene, tieňovať, rozotierať, skrátka sa s nimi pokojne hrajte. Kto sa hrá, ten nehnevá. ;-)

Výdrž tieňov je slušná. S podkladovou bázou mi držali od šiestej ráno, keď som sa len trepala na vlak, až do príchodu domov o deviatej večer. To je spolu 15 hodín. Samozrejme vybledli a pod obočím už neostalo veľa farby, ale ešte stále je na fotke vidieť, že som nalíčená. 
líčenie po 15 hodinách s podkladovou bázou
Bez podkladu malo líčenie 8 hodinovú trvanlivosť v perfektnom stave. Výdrž sa skrátila cca o 3 hodiny. Po 11 – 12 hodinách z tieňov ostalo asi toľko, čo vidíte na predošlej fotke. 

čerstvé líčenie bez podkladovej bázy
líčenie po 8 hodinách bez podkladu


Moje hodnotenie tieňov:
 

Textúra: ľahká až veľmi ľahká (smotanový tieň)
Schopnosť priľnúť: 4 - 5
Aplikácia: veľmi jednoduchá
Farebná sýtosť: 4 (sú trošku svetlejšie, než sa zdajú a pre dymovo hnedý tieň platí 3,5)
Výdrž: aj bez podkladu výborná (8 > hodín)
Celková spokojnosť: 10
Cena: táto konkrétna edícia sa vypredáva za polovičnú cenu, okolo 3,50 EUR

celkové hodnotenie - slovom
  VYNIKAJÚCI
obal / prezentácia výrobku
aplikátor (klasika)
okamžitý efekt
výdrž
zmývateľnosť
pigmentácia
pomer kvalita / cena
celkové hodnotenie


Musím vyjadriť veľkú spokojnosť blížiacu sa tesne k môjmu favoritovi Star Secret Quad od L’Oréalu. Rozdiel je v pigmentácii, ktorá je u konkurencie lepšia a tiež tie konkurenčné vydržali bez podkladu viac. No aby som bola objektívna, na tej druhej paletke sú svetlé farby a na tých úbytok až tak nezasvieti ako u tmavších farieb. Takže z môjho pohľadu je to naozaj tesnotka a svedomie mi nedovolí dať inú známku ako vysokú. Chýba len pol motýlika, aby mohli dostať prívlastok "Najlepšie z najlepších", no uznajte, že za pôvodnú i túto zníženú cenu by nemuseli mať ani z polovice také kvality, aké majú. Veľmi milo prekvapili.
ZDIEĽAJTE:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes