Bioderma: Sensibio AR krém na začervenanie

Dnes vám predstavím svojho favorita v liečbe začervenanej pleti. Krém, ktorý by som nevymenila za žiadny iný. Krém z rady Sensibio, z ktorej mám už veľa rovnako skvelých vecičiek a všetky sú súčasťou môjho každodenného líčenia i odlíčenia. Bez akéhokoľvek preháňania.

Považujem sa za "Sensibio fanatičku", lebo keď práve nemám akné kupujem si prípravky Sensibio stále a stále. Používam Sensibio AR mejkap, BB krém, micelárne vody (AR aj klasickú), tento krém a ešte dva ďalšie výrobky, ktoré však predstavím až neskôr, lebo vás nechcem pripraviť o prekvapenie. 

Kto sleduje môj blog, určite vie, že mojim naobľúbenejším mejkapom sa po Match Perfection od Rimmelu (už nie v predaji ani vo výrobe) stal nie ďalší mejkap, ale BB krém od Biodermy. Spomínam ho v takmer každom druhom líčení, lebo bez neho ani nevyjdem na ulicu. BB krém Sensibio ani v podstate nepotrebuje podklad. On sám dobre kryje, hydratuje, upokojuje pleť a tlmí i začervenanie, takže to mám taký viacúčelový zázrak. No nie vždy to stačí. Niekedy si moja pleť pýta prídavok. Keď sa ráno neponáhľam, alebo cítim podráždenie, pri líčení použijem BB krém aj krém proti začervenaniu ako podklad. Liečebný krém, o ktorom dnes bude reč, však používam každý večer bez výnimky. A keď svoj čas trávim doma a netreba sa mi líčiť, tak ho mám aj cez deň. 


Kto na svojej pleti vidí presvitať červené žilky, ten by mal pre seba každý deň urobiť aj niečo viac, než si len vyčistiť pleť a nakrémovať sa bežným krémom. To je naozaj primálo na zastavenie postupu tejto nepeknej choroby, ktorej sa už zrejme nikdy nezbavíte. Najlepšou zbraňou je liečebný krém.

Zloženie krému Sensibio AR

PERSEA GRATISSIMA (AVOCADO) OIL UNSAPONIFIABLES - avokádo poznáme všetci. Niekto ho už jedol a niekto možno nie. Kto by ho chcel vyskúšať, najlepšie je len tak nakrájané na plátky, pokvapkané citrónovou šťavou a posolené. Olej z tohto plodu (čiže avokádový olej) je zdrojom nenasýtených mastných kyselín a veľkého množstva vitamínov i minerálov. Pre nás asi najvýznamnejšia je kombinácia horčíka s draslíkom a takmer kompletné spektrum vitamínov (A, B - konkrétne B3 a B5, ďalej C, D, E, H, K). Olej sa získava z dužiny a jeho typickou vlastnosťou je super rýchle vstrebávanie. Táto ingrediencia je štvrtom mieste (z 36 zložiek) krému Sensibio AR, z čoho vyplýva, že nebude v zanedbateľnej koncentrácii a slúži nielen ako účinná, ale i pomocná látka. Je to dobrá správa, pretože už z tohto môžeme vydedukovať, že ako nosič živín prenikne do pokožky pomerne rýchlo bez zanechania mastného pocitu.

Čomu olej, respektíve celý krém, vďačí za tento rýchly prienik do pokožky bez straty účinnosti? Kľúčom je ten úplne posledný výraz UNSAPONIFIABLES. Ten olej sa v kréme nenachádza v takom surovom stave, v akom by sme ho kúpili v predajni zdravej výživy. Slovíčko nám prezrádza, že z oleja bola použitá len určitá časť a to presne tá, ktorá je najhodnotnejšia. Vysvetlím.

Každý olej bez výnimky tvoria estery mastných kyselín a glycerolu. Procesom zmydelnenia (čiže tvorby mydla) z oleja za prítomnosti zásaditej látky vznikajú alkoholy a soli (soli mastných kyselín). Čiže všetko, vrátane vitamínov, je fuč. Telo to nijako nevyužije. Príroda však stanovila aj určité pravidlá. Takmer žiadny rastlinný olej sa vám takto nepremení celý, lebo obsahuje niektoré substancie, ktoré sa vám nerozložia a práve tieto sú pre pokožku veľmi cenné. Tieto pokožku ozdravujúce frakcie označované pojmom
UNSAPONIFIABLES sú zastúpené v rôznych koncentráciách, pričom úplne najvyššiu má bambucké maslo a druhú najvyššiu má avokádový olej, preto použitie frakcie z avokádového oleja a nie celý olej hodnotím ako skvelý ťah výrobcu. Nevyužíva len tých pár percent obsahu cenných zložiek (do 15%), ale celých 100% k dosiahnutiu super hojivých vlastností, tlmenia podráždenia a svrbenia, ekzémov, kožných alergií a podobných problémov.


Chondroitín sulfát (CHONDROITIN SULFATE) by ma pred rokom určite priviedol do údivu, kebyže ho vidím, ale dnes už nie. Ide síce o polysacharid, ktorého vysoký podiel obsahuje chrupavka a tak ho lekári automaticky nasadzujú pri osteoartróze (ochorenie kĺbov). Lenže tento polysacharid patriaci do skupiny glykosaminoglykanov (GAG) nesie v sebe vzácne aminokyseliny a obsahujú ho aj spojivové tkanivá, čiže ho potrebuje aj pleť. Už som to spomínala pri inom kréme a poučila som vás o tom, že GAG pomáhajú vytvárať silné spojenie medzi epidermis a dermis. Pokožka je pevnejšia a odolnejšia voči vonkajším vplyvom.

Keď si tak zaspomínam na staré lekárenské časy, možno tak dvaja ľudia zo 100 mi hovorili, že sa im po kĺbovej výžive zlepšila kvalita pleti. Skeptici sa vraj ozývali aj pri výrobe kozmetiky s GAG (tak tvrdili bývalé kolegyne). Mohlo by sa preto zdať, že GAG nevykazujú až takú efektívnosť. Tá nedostatočná odozva však bude spôsobená predovšetkým tým, ako lajdácky ľudia berú tieto preparáty. S vidinou šetrenia peňazí si kúpia balenie na jeden mesiac, neužívajú ho v dostatočnej dávke, po dvoch týždňoch nadávajú, že im nepomáha a vysadia preparát. Ja by som sa však čudovala, keby im to naopak zabralo. Skupine GAG prislúcha aj iné pomenovanie - SYSADOA, tzv. symptomaticky pomaly pôsobiace lieky pri osteoartróze s dôrazom na slovo "pomaly" . Neliečime teda pravú príčinu, lebo to sa ani väčšinou nedá úplne vyliečiť (také starnutie predsa nezastavíte), ale pomáhame potláčať symptómy a pomáhame si pomaly. Z dennej dávky sa nám vstrebáva len málo percent tejto látky a než sa v tele prejavia prvé účinky, trvá to aj 4 - 8 týždňov, takže o nejakej liečbe za dva týždne nemôže byť ani chýru. Treba ich teda brať minimálne 2 - 3 mesiace. Vstrebávanie cez kožu je tomu trošku podobné, preto aj v tomto ohľade je nutná istá disciplína. Neprestanete sa červenať, vaša pokožka sa neupokojí a nestane sa elastickejšou zo dňa na deň. Na začiatku možno nebudete nadšené a budete si pomáhať BB krémom či mejkapom, ale časom si na pravidelnú starostlivosť zvyknete a krém nepustíte z ruky. 



Všetky ostatné hlavné zložky krému sú rovnaké ako u BB krému. V liečebnom kréme nenájdete akurát 3. minerálne farbivá (keďže nie je tónovací) a 4. slnečné clony. Bioderma ráta s tým, že krém budete používať buď so Sensibio mejkapom alebo BB krémom a tie už pokožku chránia aj pred slniečkom.

Môj názor na krém Sensibio AR

BB krém viac pripomína penu i keď... neviem, či je slovo "pena" úplne výstižné. Nemá objem ako pena, no zato sa doslova lúsknutím prstov rozleje po pokožke a priľne a to väčšinou robia len peny. Naproti tomu krém Sensibio AR sa správa ako krém v pravom slova zmysle. Je super jemný, bez mastného pocitu, má dobré vstrebávanie a pri aplikácií príjemne chladí. Evidentne vytvára na tvári celkom prirodzenú ochranu po dlhý čas, čo sa prejavuje hladkým povrchom pokožky bez vytvárania šupiniek, čo sa u krémoch konkurencie nie vždy dá povedať. Nie je teda taký ľahký ako BB krém a nie je ani parfumovaný, ale to ste si určite domysleli. Ako by aj mohol? Však BB kréme sú kladené požiadavky na udržateľnosť na povrchu a u liečebného krému na vstrebávanie, teda ten parfém by tam nerobil dobrotu.


Je mimoriadne vhodný hlavne v chladnejšom počasí a kľudne i v mraze. On je stavaný práve na takéto extrémy, lebo je výživný a obsahuje aj parafín. Môj postoj k minerálnym olejom už poznáte. Ja tvrdím, že pri pokožke mimoriadne citlivej či pokožke so sklonom k ekzémom s nimi skrátka treba rátať a vôbec nie je pravda, že by nedovolili pokožke dýchať. Keby to tak bolo, tak som samá vyrážka po celý rok. Mne krém akné nezhoršuje a dovolím si povedať, že nebyť tohto krému, tak aj dnes ešte stále chodím s červeným nosom. Pleť sa mi zlepšila a teda o dosť. Už nie som taká závislá od mejkapov. Keď mi nejaký zlezie, nemusím hneď vyťahovať zrkadielko a upravovať sa.

Moje hodnotenie výrobku:

Textúra: ľahká, krémová, chladivá
Hydratácia: 5
Výživa pleti: 5
Vôňa: neutrálna, tak by to malo pri liečebných krémoch na rosaceu byť
Celková spokojnosť: 10
Cena: odporúčaná cena je cca 18 - 19 EUR za 40 ml


celkové hodnotenie - slovom

NAJLEPŠÍ Z NAJLEPŠÍCH

obal / prezentácia výrobku
zloženie
účinnosť v dlhodobom horizonte
hydratácia pleti
výživa pleti
vôňa
pomer kvalita / cena
celkové hodnotenie

Krytie som, na rozdiel od CC krému značky Mixa, nehodnotila. On sa neradí medzi CC krémy, teda liečebno-dekoratívnu kozmetiku, ale medzi liečebné krémy, preto by to nebolo fér. Až budem mať nejaký iný CC krém, potom budem porovnávať. 

Tvrdím, že tento krém je zatiaľ najúčinnejší z odskúšaných a preto pri ňom ostávam. Mám už jeho tretie balenie a kúpim si aj ďalšie.
ZDIEĽAJTE:

3 komentáre :

  1. Tak som sa prave rozhodla, ze si ho vezmem v ramci vernostneho programu ako bonus, si ma ukecala ;)... Nemam nejake velke problemy so zacervenanim, ale trochu predsa len, tak preco to neporiesit uz v zarodku...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Myslím, že s ním budeš spokojná, keď si ho vezmeš. Ale ak to červenanie nie je nejaké brutálnejšie (povedzme len pri prechodoch zo zimy do tepla a naopak), možno by stačil aj BB krém na deň. Ten je taký multifunkčný. Je to aj mejkap aj krém v jednom a na BB krém aj dosť slušne kryje. Ja už mejkapy pomaly nenosím a chodím len s ním. Kde by sa mi spravila vyrážka, to ešte prekryjem korektorom a mám poriešené. Možno by ti v lekárni dali skúsiť nejaký tester.

      Odstrániť
    2. Bohuzial, ten nie je v ponuke vernostneho programu... ale po tej vzorke sa veru asi popytam. Inak BB kremom az tak nefandim, ale tento ma veru zaujima...

      Odstrániť

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes