Astor: riasenka Big & Beautiful BFly

Keď vidím nejakú riasenku, poviem si "Fíha", chvíľku si popasiem zrak na kefke a potom pozriem ingrediencie. Ak mám byť fakt úprimná, ešte nedávno bolo veľa látok "Fíha", ale s postupom času mi niektoré zovšedneli. Už ma neprekvapujú vosky ani vitamíny. Chcem revolúciu. Niečo nové, čo tu ešte nebolo. Jasného motýľa medzi tými s vyblednutými krídlami. Bude to  riasenka BFly?

Zasa pocítiť ten zrýchlený pulz a vzrušenie z niečoho svostného, to by bolo niečo. Vidieť nevídané a zaujímavé po všetkých stránkach akoby z rozprávky. Riasenku, ktorá urobí z ošumelej Popolušky princeznú a ktorá z jej rias spraví vejár sťa motýlie krýdla. Jedna taká sa práve objavuje v obchodoch, aspoň tak sa o nej hovorí, nuž som prirodzene bola zvedavá. Dnes mám to šťastie povedať, že som ju vyhrala a preto vám ju hneď predstavím.

Hodnotenie dizajnu

Nepopieram, že táto riasenka od Astoru by farbou obalu mohla spadať do čeľade "princeznovité". Na prvý pohľad môže mierne pripomínať priemer, však tento baňatý tvar nám je už veľmi dobre známy z predošlých riaseniek série Big & Beautiful a ešte aj Scandalky z Rimmelu majú dosť podobné obaly, akurát tie majú ešte na špičke embosobanú korunku a nie sú kovového vzhľadu. Tento je predsa len viac nóbl, inak odlievané z jednej formy, akoby ich jedna mater mala.



Prehnutie kefky tu už bolo. Malo nám to pomôcť natočiť riasy. Priznajte sa, koľko pokrútených kefiek ste už videli u iných značiek? Ja teda dosť a nie všetky aj naozaj vytočili (teda mňa aj hej, ale riasy ani veľmi nie :-p), takže u mňa také nikdy moc nezabodovali, okrem dvoch. Táto kefka však už od samého začiatku, kedy som ju zočila na oficiálnom webe Astor, vyčnieva z davu. Objemová, to áno, ale aj tak iná. Taká svojská. Nikdy som nemala nič esíčkové ale len céčkové alebo osmičkové a už prvý pohľad hovoril, že to bude iná káva a že tá reklama by nemusela byť predimenzovaná ako bývajú reklamy iných značiek. Tu sú dôvody, prečo si to myslím:

1) Heidi v reklame i záberoch "Behind the scene" vyzerá prekvapujúco prirodzene. Modelky na mňa bežne pôsobia úplne inak. Ako... behajú okolo nich maskéri a chochlia im tam riasy, no dosť by som pochybovala, že majú na tých kefkách aj nejaký pigment. Riasy modeliek sú v tých dokrútkach úplne dokonalé, že človek ani nechce veriť, že by neboli umelé. Ale Heidi ich nemá nadprirodzene krásne. Sú pravda okúzľujúce, ale stále z nej ide aj taký prirodzený ženský pôvab. Nie je to vyumelkovaná modelka, ale reálna žena, niekoho manželka, niekoho mamina, niekoho kamarátka.

2) Kefka riasenky je kvalitná, parádna a mám za to, že to bude vychytávka tohto roku, aj keď nám do jeho konca ostáva len pár týždňov. Neviem ako vy, ale ja väčšinou vždy najskôr bojujem s tým, ako chytím kefku do ruky a pod akým uhlom s ňou začnem pracovať, aby tie riasy naozaj nasmerovala nahor. Tu ani človek nemusí mať nadpriemerné IQ, aby to už podľa toho zahnutia dáko pochopil. ;-)


3) No a napokon ešte to zloženie musím zmieniť. Nepátrala som po ňom dopredu, čakala som, že bude na nálepke, ale ono by sa tam nevmestilo. Našlo sa až na oficiálnych stránkach a ingrediencií je tam priveľa. Priznám sa, nechcelo sa mi to ani čítať, ale keď kozmetický test, tak poriadny. Spočiatku len také prikyvovanie a hmkanie nasilu, že vidím hneď medzi prvými látkami tie substancie, čo všade. Takže také bla, bla, bla, potom odrazu stop čítaniu na konci prvej štvrtiny a vrátenie zraku k prvej účinnej látke, ktorá ma tam potešila. Potom prišlo zasa zopár nezáživných pomocných látok a odrazu mi začala klesať sánka nižšie a nižšie. Jedna vzácna látka, druhá, tretia... Málo chýbalo a zubami poškriabem podlahu. Škoda, že som si nezmerala pulz. Prekvapenia a riadny adrenalín (v príjemnom a dobrom slova zmysle). Takže poďme k tomu zloženiu, nech viete, z čoho tie stavy.

Výborne zladené ingrediencie

Karnaubový vosk - COPERNICIA CERIFERA (CARNAUBA) WAX - a včelí vosk (BEESWAX)... kedysi skôr vzácnocť, dnes už klasika tvoriaca kvalitný základ, ktorý pojme kopu živín. Stačí len primiešať a efekt zaručený.

Ďalšia príjemná, ale celkom obvyká vec je vitamín pantenol (PANTHENOL) a vitamín E. Keby už niečo z toho neobsahovala niektorá z lepších riaseniek, tak by som bola pekne nasrdená. Toto proste musí byť. Ale pri tom vitamíne E sa pristavím predsa. Tu nie je len jedna forma vitamínu E, ale rovno dve. Výborne vymyslené. Jeden je čistý, nezriedený a označený ako TOCOPHEROL a druhý je upravovaný TOCOPHERYL ACETATE. Predpokladám, že ten jeden (čistý) je prostredníctvom nosičov dopravovaný do štruktúry rias, aby im dodával výživu. Esterová zriedená forma acetátu je charakteristická svojou stálosťou a vieme, že si udrží stabilitu aj na slnku (klasický vitamín E by slnko okamžite zničilo). Takže táto slúži ako antioxidant. Ten bráni rozkladu ďalších účinných látok a súčasne poskytuje služby bodyguarda aj riasam. To tuším vidím prvý krát, čo nejaká značka prispôsobila formu vitamínu tak, aby využili všetky jeho možnosti a dala dve verzie.

Púder z bavlnníka - GOSSYPIUM HERBACEUM (COTTON) POWDER - ma sprvu nechal na pochybách. Začala som uvažovať, na čo asi bude a potom mi to docvaklo. Kto chce mať hustejšie riasy a potrebuje celodenný efekt, mal by ich najskôr prepúdrovať a až potom nanášať riasenku. Prášok nasaje prebytočnú vlhkosť, mastnotu, farba rýchlejšie zaschne, lepšie priľne a riasy vyzerajú hustejšie. Presne tento istý objemový efekt vyvoláva aj ďalší prášok - púder z hodvábu (SERICA /SILK POWDER). Prášky dodávajú pigmentu aj istú odolnosť voči vlhkosti. Nečakajte, že riasenka vydrží sprchu alebo oblievanie vodou, no jemný opar, drobnú spŕšku, vyššiu vzdušnú vlhkosť a dotyky určite rozchodí.

RETINYL PALMITATE (retinyl palmitát) som už kedysi opisovala pri výžive na nechty. Podobne ako pri stabilnejšej forme vitamínu E je aj toto istá forma vitamínu, konkrétne vitamínu A pôsobiaceho vyhladzujúco na poškodený povrch rias a regeneračne. 

COLLAGEN (kolagén) a hydrolyzovaný keratín (HYDROLYZED KERATIN) sú základné stavebné látky vlasov a teda i rias. Keratín je zodpovedný za pevnosť a kolagén za elasticitu. Bez nich by tie naše riasy boli úplne krehké a lámavé, čo by sa asi nikomu z nás nepáčilo.  Pri aplikácii na riasy nielen prenikajú do štruktúry a podporujú rast, ale tiež zaceľujú prípadné nedokonalosti ako škody spôsobené namáhaním či nesprávnym zaobchádzaním (nešetrné odličovanie, nesprávna kozmetika a pod.). 

CERAMIDE 2 (alebo ceramidy) odprezentoval môj článok o maske na vlasy. Tvoria až 50% prirodzenej ochrany pokožky i vlasov, lebo pomáhajú držať v bunkách vodu a podieľajú sa na tvorbe vyššie spomínaného kolagénu. Je dobré, že na ne výrobca nezabudol ani pri riasenke. Už sú síce aj vo výrobkoch konkurencie, ale musím tiež podotknúť, že tieto obsahujú tak štvrtinu z hodnotných látok, ktoré má táto riasenka.

Dosť silno nám riasy hydratujú a zvláčňujú aj oleje. Pri takomto ošetrovaní je lesk prakticky istý. Stará sa nám o to olej z marhule - PRUNUS ARMENIACA (APRICOT) KERNEL OIL a olivové oleje v rôznych formách. Sú zdrojmi vitamínov a omega-3 mastných kyselín. Opäť ich máme podelené na viaceré druhy a ja žasnem. Na prvom mieste je HYDROGENATED OLIVE OIL, čiže olej upravený hydrogenáciou, ktorý má zabezpečiť hydratáciu ako takú. Pomenovanie druhej zložky ako OLEA EUROPAEA (OLIVE) FRUIT OIL naznačuje,  že nepôjde zrejme o rafinovaný olivový olej (zbavený horkastej chuti), ale mohlo by ísť o olej získaný šetrnejšou metódou v kvalite známej pre panenské oleje. Podstatou šetrnosti je ich získavanie za studena, čím sa zachová aj vyššie percento užitočných látok. Keby šlo o klasický olivový olej, potom by označenie znelo jednoducho "OLIVE OIL". No a ešte tu máme špeciálnu frakciu zo spomínaného oleja zvanú OLEA EUROPAEA (OLIVE) OIL UNSAPONIFIABLES. Teraz sa mi veľmi hodí článok, ktorý som napísala naposledy. Táto frakcia je tam dobre vysvetlená. Len si kliknite na slovo "UNSAPONIFIABLES" a budete vedieť, prečo je taká vzácna (dlhšie čítanie).

Veľmi zvláštnou zložkou je ten posledný extrakt - BAMBUSA ARUNDINACEA LEAF EXTRACT - extrakt z listov špeciálneho tŕnistého bambusu. Používa ho aj Rimmel a vôbec mi nešlo do hlavy, prečo. Pre odpoveď som si zašla nie príliš ďaleko. Spomenula som si na medvedíka pandu. On síce papá pravý bambus a nie tento, no oba sú z rovnakej čeľade a ich obsahové látky sú takmer identické. Bambusové vetvičky obsahujú veľa vody i vlákniny, čiže im zahasia smäd a utlmia hlad. Bambusové drevo je duté, no napriek tomu sa vyznačuje neobyčajnou pevnosťou, že z neho môžeme postaviť aj budovy a mosty. Tieto vlastnosti predurčujú extrakt k použitiu v riasenke, lebo riasy potrebujú spevniť a tiež hydratovať. To je predsa ideál, nie? Bambus je zároveň zdrojom vitamínov ako naozajstná vitamínová bomba - nájdeme vitamíny skupiny B, vitamín A, C, E i minerály ako vápnik, horčík, zinok, železo...

Moje skúsenosti s používaním riasenky

Presne, ako som sa domnievala, nebolo to dlhé čarovanie. Kefku rovnako dobre použije praváčka i ľaváčka. Ja si bežne ľavou rukou riasy namaľovať neviem, ale napodiv som teraz nemala žiadny problém. Len to otáčanie špirálkou je možno trošku výzva. Uchopenie tak širokého vrchnáčika a posúvanie prstov po jeho obvode (ako by sme s ňou šli pod tými riasami niečo zaskrutkovať) chce cvik. S užším by to šlo azda lepšie, no zvyknem si. 

Taký fajn efekt na prvý pokus o líčenie sa mi ani nesníval. Myslela som, že dám jednu vrstvu, budem točiť a točiť a nakoniec príde druhá len na tie vonkajšie, nech ostanú akoby dlhšie. Ale ono to šlo rýchlejšie a neboli potrebné také čachre machre. A vlastne ani tá druhá vrstva nie je podmienkou. Ja som dala len kvôli intenzite farby. Všimnite si prvú fotku, riasy vo vonkajších kútikoch sú o dosť dlhšie a smerujú nahor. Pritom moje riasy sú bez nalíčenia úplne rovné a rovnako dlhé.



Výsledný objem rias je viac ako slušný. Nečakala som až taký objem od novej riasenky. Väčšinou treba objemové riasenky najskôr "rozpoužívať", než vidíte nejaký objem. Vlastne ani neviem, kde sa tie riasy nabrali. Veď ja ich nemám toľko, či? :-) 



A na tejto poslednej fotke možno trošku lepšie vidíte tú odstupňovanú dĺžku.



Dostalo ma zakrivenie kefky. Vonkajším bruškom toho esíčka (bruško bližšie ku koncu kefky) krásne nadvihnete riasy vo vnútornom kútiku a tým druhým (bližšie k držadlu) zasa vonkajšie. Stačí ňou pootočiť, aby ich to bruško nadhodilo a potom šikovne odtiahnuť kefku nabok. Nemusíte pri tom ťahať celý lakeť smerom nahor ani zápästie vykrúcať do strán, aby dostala kefka správny sklon a aby vám tým smerom ostali aj riasy. 

Ono to u niektorých riaseniek bežne funguje tak, že dvíhate celé rameno a snažíte sa, aby bola línia kefky našikmo, pričom jej najvyšší bod bude niekde pri obočí a najnižší niekde na úrovni špičky nosa. Jedine tak docielite, že vonkajšie riasy ostanú dlhšie a nadvihnutejšie, že budú skrátka pripomínať motýľa s roztiahnutými krídlami. Ale na takú gymnastiku som ja ráno príliš ospalá, takže riasenky tohto typu som nikdy nepoužívala bežne, ale len na špeciálne príležitosti. Alebo som ich teda aplikovala i ráno, no bez nejakého extra efektu. Večer som mala viac času i viac trpezlivosti sa s tým hrať. Riasenka BFly vnáša revolúciu do techniky líčenia, lebo na ten istý efekt vynaložím o dosť menej námahy. Naozaj stačí špirálkou pootočiť a ten oblúk (alebo bruško) vám riasy rovno vystrelí kam treba. Kto by nepochopil, ako som to myslela, tak mám jedno prirovnanie. Je to ako keď sa v kuchyni náhle zvŕtnete a manžela nechtiac odsotíte zadkom. Presne takto to spravíte s riasami. :-) 

Tu môžete vidieť celé líčenie:



Veľmi sa ospravedlňujem za ten účes. Zaspala som s umytými vlasmi vo vrkoči a ráno som ich nevedela rozčesať. Bolo treba kopnúť do vrtule, ak som chcela niečo aj pofotiť, takže fotky máte bez vyžehlených vlasov, len s líčením. 

Čo sa mi na riasenke páči? Páči sa mi tiež ľahkosť náplne. Na webe sa spomínalo, že gélová textúra riasy nezaťaží a tvrdím, že je to pravda. Nie som si vôbec vedomá toho, že by boli bývali počas dňa príliš tuhé a ani také ťažké, že by hneď klesli. Presne naopak. Večer som si ich našla v rovnakom stave ako ráno. A to som sa pozabudla a tesne pred fotením som si stihla parádne rozmachliť linku, lebo som si oči výdatne pootierala chrbtom ruky (od únavy, dnes som zasa lietala po doktoroch). Iná riasenka by to po tých 12 hodinách nerozchodila, ale táto by pokojne bola ešte držala. Mejkap tiež ešte vydržal. Vlasy to vzdali už dávno. :-)



A takýto bol efekt po tých 12 hodinách. Fakt nie zlé.  Podotýkam, že som dnes celý deň strávila chodením z budovy do budovy (úrady, lekári...), pričom vonku fúkal vietor a dážď so snehom mi padali rovno do tváre, lebo ja chytrá som nechala dáždnik doma. Mala som len bundu s kapucňou. Myslíte, že by takto vydržali iné riasenky? Asi sotva.





Moje celkové hodnotenie riasenky:

Textúra: ľahká, gélová
Manipulácia s kefkou: jednoduchá
Výdrž: výborná (12 a viac hodín)
Intenzita pigmentu: 4 (možno mohla byť ešte trošičku tmavšia)
Odolnosť voči vode: 5
Odolnosť voči mojim neposlušným prackám: 4,5 ;-)
Celková spokojnosť: 10
Cena: bežná cena je okolo 10 EUR


celkové hodnotenie - slovomNAJLEPŠIA Z NAJLEPŠÍCH
obal / prezentácia výrobku
efekt po nalíčení
účinnosť v dlhodobom horizonte
pigmentáciahttp://nd06.jxs.cz/647/707/c74113a017_92820934_o2.jpg
odličovanie
zloženie
pomer kvalita / cena
celkové hodnotenie


Môj víťazný príspevok
Ale áno, strašne som ju chcela, lebo sa mi páčila už od prvého momentu, kedy som ju videla na Facebooku. Aj by som si ju bola kúpila, len ju mali všade za plnú cenu a môj obmedzený rozpočet mi momentálne nedovolí nakupovať žiadnu kozmetiku. Ako už viete, peniaze potrebujem, aby som si dala do poriadku svoje zdravie a mohla začať hľadať novú prácu (viac o mojich hodnotách na mojom blogu NewBridget), takže som skúsila súťaž, kde sa o ňu hralo a urobila maximum, nech mám aj ja nejaké Vianoce. A vyšlo mi to.

Ak vás riasenka zaujala, chcete ju niekomu darovať na Ježiška ako prekvapenie, alebo spraviť radosť sebe, mám pre vás tip. Už od piatku 13.12. ju zoženiete v DM drogérii v akčnej cene za 6,99 EUR. Ja mám teraz nákupnú pauzu, ale čo pozerám aktuálne ceny, tak toto nie je v porovnaní s inými špirálkami tak veľa. Astor poslednú dobu boduje cenami i vychytávkami. Musím byť v obraze. Už sa teším, kedy začnem zarábať a zasa to "rozfofrujem" v nejakom obchode. Však ma už poznáte. :-p
ZDIEĽAJTE:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes