Estée Lauder: lesk na pery Pure Color Crystal Gloss

Čo len človek nenájde, keď si v byte spraví poriadok. Už som sa s ním rozlúčila, keď sa znenazdajky objavil za odsunutou skriňou. Tento objav ma potešil, lebo ho hľadám už od jari, kedy mi ho splašila kamarátka na eBay za neuveriteľnú cenu (len 5 EUR, lebo mal poškodenú krabičku). Urobila som mu fotku s tým, že o ňom napíšem. A odrazu ho nebolo.


Pure Color je môj vôbec prvý kvalitný lesk. Dlhú dobu moja zbierka obsahovala výlučne rúže a môj postoj k leskom bol viac negatívny ako pozitívny. V tomto novom tisícročí som mala asi tri či štyri. Efekt možno fajn, ale len na chvíľu a na úkor nepríjemného mastného alebo lepivého pocitu. Dva boli z Avonu, jeden bol od Oriflame a ten posledný ani neviem. Voňali i chutili ako ovocné cukríky a lepili pery. Presne ako z čias, kedy som bola stredoškoláčka a s babami sme na diskotékach bili o ovocné pomády. To bol presne taký istý magľajz. Myslela som, že za tie roky sa azda predsa len čosi zmenilo. Nuž som dala leskom zopár šancí a čakala, že si na to lapanie vlasov perami možno časom zvyknem, ale nestalo sa. Chuť skúšať nové lesky ma potom prešla na niekoľko rokov. Veď keď si mám zalepiť hubu, môžem si kúpiť lízatko za pár centov a nie lesk za niekoľko euro mincí. Ostala som pri rúžoch.

Na svoje pery si dám len to, na čo po pár minútach zabudnem. Môže to mať maximálne konzistenciu krému, to ešte znesiem. Avšak taká masť či olej, o ktorom stále viem a ktorý má núti otierať pery jednu o druhú, to ja rezolútne odmietam. Až v roku 2007 sa mi do ruky dostal lesk zlato-ružovkastej farby od Estée Lauder. Bola to výhra z časopisu a úplne prvý výrobok z tých luxusnejších. A práve tento hrdina nastavil vysokú latku pre všetky ďalšie skúšané lesky. Preto som kúpila aj ďalší. Tentokrát zlatý.


Vlastnosti produktu

Čo na tento lesk hovorím s odstupom času? Keď tak hľadím na jeho obal (presnejšie zloženie) a porovnávam ho s mojimi ďalšími objavmi, už nie som až taká plná eufórie ako 6 rokov dozadu. Číslo odtieňa toho prvého si už nepamätám a škatuľka je bohviekde, no tento nový zlatý je z tej istej krištáľovej edície a teda predpokladám také isté ingrediencie. V zozname vidím veľa látok, ktoré sú pre tento typ výrobku úplne bežné. Polyméry, vazelína, nejaké vosky a sunscreen ako ochrana pred slniečkom. Nič extra. Okrem toho už len vitamín E a lecitín, ktorý je zvláčňujúcou látkou a udržiavačom konzistencie. Taká účinná i pomocná látka. Nič, kvôli čomu by sa oplatilo vraždiť. Mohlo to byť aj lepšie.

Obal sa nezmenil. Aj po rokoch vyzerá viac menej rovnako. Asi to bude tým, že je to tá istá edícia a tá bude mať nejaký svoj dizajn. Dizajn hodnotím kladne. Nádobka s leskom vyzerá ako sklo a hoci je to plast, má celkom fajn odolnosť voči škrabancom. Túto som zatiaľ nemala príležitosť so sebou vláčiť kade tade, zato tá predošlá si moje drsné zaobchádzanie užila dostatočne. Aplikátor je klasický malý. Nenadchne ani neurazí. Vyrobili ho z jemného materiálu. Presne taký, z akého býva väčšina aplikátorov konkurenčných výrobkov. Čakala som niečo jemnučké, ale asi výrobca urobil dobré rozhodnutie, lebo lesk je tuhšej konzistencie a mäkší aplikátor by nemal dlhú životnosť.

Test produktu

V porovnaní s leskom Stay Glossy od Rimmelu je tento lesk tuhší a na perách ťažší. Obidva nemajú žiadnu chuť ani vôňu. Teraz to vidím jasnejšie a lepšie to viem porovnať. 

Stay Glossy mal aj lepšie zloženie. Bolo v ňom viac cenných látok a menej lepil. No Pure Color zasa dlhšie vydrží, lepí o trošku viac (ale až tak veľmi nie) a vôbec sa nerozmazáva.

Stay Glossy sa síce olizovaním z pier nestrácal, ale dal sa zotrieť prstom a tým ochrana končila. Ostávala len hydratácia a jemný pocit na perách. Pure Color nezotriete. Má lepšiu priľnavosť a aj keby sa vám to podarilo, pery bude chrániť ďalej taký silný ochranný film. Sú ošetrené a zacelené, ako keby som si ich stále natierala balzamom. Tento pocit mi vydržal celé 4 hodiny a niekedy aj viac.

Trblietky sú dobre fixované v lesku. Keď začnú miznúť, mizne celý lesk, neostávajú na perách. To o Stay Glossy povedať nemôžem.Tam najskôr mizne ligotavý film, potom farba, potom trblietky a s efektom je koniec.


Pigmentácia je taká akurát. Nepodobá sa to na nepriehľadný "lak na pery", ako bol môj prvý lesk z Avonu, ale keby ste ho chceli použiť samostatne, vyzerá pekne i sám o sebe. Toto vidím ako výhodu, lebo tento lesk plánujem občas používať v kombinácii s menej trvanlivými rúžmi, aby im zvýšil výdrž a zasa nechcem, aby ich farbu úplne pohltila zlatá žiara. Chcem, aby bol vidieť aj rúž, aj lesk. Ale to vám niekedy predvediem aj v reálnom líčení poprípade urobím podobný experiment ako so Stay Glossy. Lepšie je raz vidieť, ako stokrát o tom čítať. 

Moje hodnotenie: 
Textúra: tuhšia, hladká
Aplikácia: ľahká (aplikátor je malý a šikovný, lesk sa nerozmazáva) 
Farebná sýtosť: 4 (intenzita presne zodpovedá mojim predstavám) 
Vôňa: žiadna, možno trošku sladká, ale skôr vonia neutrálne ako klasické rúže
Výdrž: dobrá (4 hodiny a viac, to je ozaj fajn) 
Celková spokojnosť: 8 bodov z 10 s odstupom času
Cena: okolo 15 - 20 EUR za 6ml (čo je dosť aj keď mne sa podarilo kúpiť ho za 5 EUR).

Grafické znázornenie hodnotenia podľa novej stupnice:
celkové hodnotenie - slovom
VÝBORNÝ
obal / prezentácia výrobku
efekt po nalíčení
účinnosť v dlhodobom horizonte
hodnotenie aplikátora
http://nd06.jxs.cz/647/707/c74113a017_92820934_o2.jpg
pocit na perách
http://nd06.jxs.cz/647/707/c74113a017_92820934_o2.jpg
zloženie
http://nd06.jxs.cz/471/874/396e6cde80_92820932_o2.jpg
pomer kvalita / cena
http://nd06.jxs.cz/113/293/47d145e50c_92820931_o2.jpg
celkové hodnoteniehttp://nd06.jxs.cz/647/707/c74113a017_92820934_o2.jpg

Keby som si mala tento lesk kúpiť v plnej cene, váhala by som. Hodvábne jemný Stay Glossy so svojou hodnotou 5 - 6 EUR je mu vážna konkurencia. Ale zasa trvanlivosť Pure Color Crystal Gloss zatiaľ neprekonal žiadny lesk. Ešte stále je to silný bojovník a jeho používanie pre mňa má svoj zmysel i čaro.
ZDIEĽAJTE:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes