Astor: masielko na pery Soft Sensation Lipcolor Butter

Nedávno bola na Facebook stránke značky Astor taká milá súťaž. Úlohou súťažiacich bolo napísať v piatich vetách príbeh, ktorý pohladí ostatných na duši. Výhra - skvelé masielko - ma zlákala. Jedno masielko mám kúpené a bolo mu samému smutno. Ale minulý týždeň mu prišiel braček, lebo sa na mňa usmialo šťastie v súťaži. :-)

Najskôr mi rozum kázal odolávať trendu kupovať si chubby stick. Má ho v ponuke už pomaly každá značka a ani tento zázrak od Astoru nie je práve najlacnejší. Prelustrovala celý internet už v čase, keď masielko len vyšlo na trh a jeho ceny sa pohybovali od 6 do 8 EUR. Nebola som veru presvedčená o tom, že ho chcem. Však čo to má ako byť? Rúž? Lesk? Či dokonca oboje? A nemám rúžov doma dosť? Potom mi do oka padol status blogerky Elišky z Alliknowaboutcosmetics, ktorá svoje váhanie prelomila a predsa kúpila. Nakoľko Eli poznám ako blogerku, ktorá nepoužije superlatív na hocičo, jej slová ma presvedčili, aby som sa aj ja vybrala na nákupy. Medzi tým mi čírou náhodou prišiel do ruky leták Tesco, kde hlásili jeho pôvodnú cenu na 4 EUR a s 30% zľavou sa dalo kúpiť za neuveriteľných 2,80 EUR. No nekúp to, keď je naň taká akcia...

odtieň 002 Loved Up
odtieň 008 Hug Me

Odtieň 002 je taký oranžovo-hnedý a odtieň 008 má viac ružovú farbu. Obidva sú veľmi jemnučké a blížia sa prirodzenej farbe pier. Žiadne šialené odlesky ani prehnané trblietanie. Napriek tomu rúž nanesený na perách vyzerá z rôznych uhlov inak. Keď sa na pery pozeráte kolmo, vidno jemné trblietky a masielko pripomína viac rúž ako lesk. Zboku sa zdá byť ako lesk a vyvoláva dojem mokrých pier, ako to vidíte na druhej fotke s odtieňom 008.



Takže aké je masielko? Mám na to jediné slovo, ktoré pomenúva, čo si o ňom myslím. Je to BOMBA. 

Čo obsahuje? Za prvé - veľmi príjemnú arómu. Vôňu mu prepožičiava obdoba vanilínu (ETHYL VANILLIN). Ak chcete vedieť, ako vonia, zájdite do kuchyne či komory, vytiahnite vanilínový cukor a privoňajte. Presne takto vonia aj masielko. Nie je však sladké, to sa nebojte. Nebudete ho jesť. :-)

Ďalej v ňom nájdeme emolienciá, ako napríklad triglyceridy plus jeden zvláštny ester (BIS-DIGLYCERYL POLYACYLADIPATE-2), aktuálne pridávaný do kozmetiky namiesto lanolínu. Lanolín má perfektné zvláčňujúce účinky a aplikovaný na perách dlho vydrží, len sa v posledných rokoch jeho použitie ukazuje ako riskantné. Niektorí ľudia, vrátane mňa, majú na lanolín alergiu, takže bol nahradený týmto bezpečnejším esterom.

Dosť podstatnou látkou je aj vitamín E (TOCOPHEROL) vyhladzujúci pokožku, brániaci starnutiu, skrátka vitamín krásy, o ktorom vám zbytočne písať nemusím. Skôr sa zmienim o poslednej látke, ktorú z toho koktailu považujem za najdôležitejšiu. Skvalán (SQUALANE) bol na tomto blogu spomínaný už minimálne trikrát. Získava sa z oleja zo žraločej pečene (výskyt v najväčšom množstve), z naklíčených obilnín a dostávame ho vo forme skvalénu, preto som v inom článku písala, aby ste si tieto dve zložky nemýlili. Ony sú síce vo svojej podstate to isté, avšak skvalán je vlastne skvalén nasýtený vodou. Aj lanolín používaný v kozmetike je ten istý prípad. Nie je to čistý vosk z ovčej vlny, ako by ste si mohli myslieť, ale je tam len 65%, potom v ňom máme 20% vody a zvyšok tvorí parafín. Keby ste do niečoho chceli primiešať čistý vosk, to by ste sa poriadne narobili. Je tuhý ako šľak a veľmi podobné to bude určite aj so skvalénom. Preto kozmetické značky siahajú po skvaléne, ktorý má tú vodu už v sebe.

Vlastnosti masielka

Maslo má vlastnosti troch výrobkov - rúžu, balzamu a lesku na pery. Dodáva farbu ako rúž, trbliece sa ako lesk a vyživuje jemnú pokožku pier ako balzam. 

Balenie sa mi páči. Ja osobne obľubujem tyčinkové výrobky, lebo sú praktické. Nepotrebujem jednou rukou držať nádobku s farbou a v druhej aplikátor, alebo hľadať rovnú plochu, kam by som tú nádobku zatiaľ položila, než sa namaľujem (z čoho ma triafa obvykle šľak). A príjemná je aj šírka. Jednak sa tá farba s úzkou a dobre zošikmenou špičkou ľahšie aplikuje a jednak sa výrobok samotný dobre skladuje. V kozmetickom kufríku na cesty mám aj taký diel podobný peračníku a masielko sa mi pevne vmestí do uška. Nemusím teda prehrabávať ani vysypávať vonku celý obsah, keď po ňom náhle zatúžim. To by mohla byť dobrá správa aj pre školopovinné parádnice, ktoré si ho môžu do školy nosiť pri písacích potrebách. Však kto vie, že to nie je fixka? ;-)

Kto dával na hodine biológie dobrý pozor, alebo koho ľudské telo zaujíma, ten vie, že jemný povrch pier je náchylný na poškodenie, lebo pery nie sú popretkávané mazovými žľazami ako pokožka na zvyšku tela. Teda sú odkázané na prijímanie vlhkosti inak. Dôležitý je najmä dostatočný pitný režim a pokiaľ ich prirodzená obranyschopnosť pokuľháva, v problematických podmienkach je nutné aj adekvátne ošetrovanie povrchu pier. Ten musí byť jednoliaty bez prasklín, hebký a mierne vlhký. Astor na to myslel a týmto potrebám prispôsobil zloženie. Poučila som vás, že skvalén je prirodzená súčasť kožného mazu - prirodzenej obrannej bariéry ľudskej pokožky, skvelý lubrikant a je to NMF (viac na túto tému sa dozviete na mojom druhom blogu). Ak teda udržiavame pery takto prirodzene hydratované, odvďačia sa nám skvelým zdravím.

Test masielka

Už samotným používaním masla si všimnete, že sa vaším perám značne zlepší štruktúra. Ostanú hladké, dobre premastené a dobre hydratované, ale všetko samozrejme záleží, v akom stave ich máte, než sa dáte do skúšania. Ak sú suché, asi ho budete musieť používať dlhšie, ako písala Eli. Ten dobrý pocit výživy by mal priemerným perám vydržať po dobu minimálne 5 hodín (tak sľubuje výrobca), no ja bohvieako suché pery nemám a u mňa tá hydratácia dostáva dlhšie trvanie. 

Vonia ako spomínaný vanilínový cukor. Tuhosťou je to vhodný kompromis medzi balzamom a rúžom, asi ako mnou vyskúšaný rúž - chameleón od Oriflame. Je tuhý ako rúž, no pri styku s teplou pokožkou sa rozplýva a rozlieva naozaj ako maslo. Nedám ho teda zbytočne silnú vrstvu a aplikácia je jednoduchšia.

Pigmentácia ma prekvapila. Čakala by som menej farby a viac lepivý povrch, ale poviem, že je to tak akurát. Nelepia sa mi naň vlasy, ale zasa nie je taký priesvitný, ako bývajú lesky.

Paleta farieb je vraj široká. Na stránkach sa spomína až 12 odtieňov, no reálne som v žiadne drogérii doposiaľ nevidela viac než 6 - 8 farbičiek. Ale páčili sa mi všetky. Každý si tam niečo vyberie.

Moje hodnotenie:
 
Textúra: stredne tuhá, mierne pastová
Aplikácia: priemerná (naozaj nič ťažké, lebo rúž sa nerozmazáva)
Farebná sýtosť: 4 (na rúž slabšie, no na balzam a lesk je to super)
Výdrž: dobrá (2-3 hodiny - opäť sa budem opakovať, že ako rúž to nie je veľa, no na balzam a lesk je takáto výdrž viac ako fajn)
Celková spokojnosť: 8 bodov z 10
Cena: okolo 6 - 8 EUR, mne sa podarilo kúpiť za 2,70 EUR.
Grafické znázornenie hodnotenia podľa novej stupnice:
celkové hodnotenie - slovom
VYNIKAJÚCE
obal / prezentácia výrobku
efekt po nalíčení
účinnosť v dlhodobom horizonte
http://nd06.jxs.cz/647/707/c74113a017_92820934_o2.jpg
pigmentácia
http://nd06.jxs.cz/647/707/c74113a017_92820934_o2.jpg
pocit na perách
zloženie
pomer kvalita / cena
celkové hodnoteniehttp://nd06.jxs.cz/852/099/6a8e3693f4_92820935_o2.jpg

Ak by som ešte raz natrafila na takú akciu, určite si nakúpim viac odtieňov. Pokiaľ však reťazec Tesco vo svojom letáku neklamal, aj bez akcie by mali mať najlepšiu cenu - 4 EUR. Toto vám však ja momentálne zistiť neviem, pretože nie všetky predajne majú kozmetiku Astor vo svojom sortimente. Ja som masielko kupovala v hypermarkete v inom meste, lebo u nás ho nemali ani v jednom zo 4 obchodov. 

Máte šťastie, obchod vo vašej lokalite kozmetiku Astor vedie? Budem rada, ak sa s ostatnými čitateľkami podelíte v diskusii, o svoje zistenie. Nejde mi totiž do hlavy, že by mohol byť medzi drogériovou a hypermarketovou cenou až 3-eurový rozdiel.

Ďakujem.

ZDIEĽAJTE:

2 komentáre :

  1. Čože? Ty si ho kúpila za 2,8??? WAW! To bz som si asi kúpila všetky odtiene:)) Normálna cena je totiž 7eur, viem, lebo som ho kupovala už dvakrát:D
    Ela

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Však práve... Ľutujem, že som nemala pri sebe platobnú kartu, alebo viac peňazí. To som vybehla len narýchlo do obchodu, kým som bola na návšteve a vzala si len pár euráčov... Bola by som si kúpila aj tri...

      Odstrániť

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes