L'Occitane: Mini Bambucké maslo

Bambucké maslo je ingrediencia obohacujúca zloženie mnohých kozmetických výrobkov. Tento malý zázrak z prírody, ešte donedávna v našich končinách nepoznaný, dnes pridávajú do balzamov na pery, hydratačných krémov, rúžov, telových mliek a dokonca i šampónov. No kto by veľmi chcel, zoženie ho aj v čistom stave. Napríklad u L'Occitane.

Bol to darček od kamarátky a za lacný ho považovať nemožno. Hoci ho Dada vykutrala niekde na stránkach Ebay za necelé 4 EURá, bežne stojí 8 EUR. Avšak L'Occitane je (aspoň pre mňa) vždy záruka vysokej kvality a  za kvalitu sa hodí priplatiť. Keď na obal napíšu, že je niečo 100% čisté, tak to čisté naozaj je. Podobne v mojich testoch dopadla voňavka, ktorú používa moja mama. Ja teda niektoré citrusové vône vôbec nemusím, lebo na väčšinu z nich reagujem alergiou, no táto sa mi páčila a nespravila mi žiadnu galibu. A to som ju skúšala na sebe viac krát. Z tohoto titulu si dovolím tvrdiť, že ak nemáte alergiu na oriešky, potom by ste nemali mať žiadny problém ani s týmto masielkom.

Fotka produktu je staršieho data a masielko som minula už dobrých 8 mesiacov dozadu, no na tomto blogu nemám článok o žiadnom podobnom produkte, takže som sa rozhodla, že predsa len o ňom napíšem. 


BUTYROSPERMUM PARKII BUTTER / SHEA BUTTER - bambucké maslo - sa získava zo semien, respektíve orieškov, ktoré rastú na území Afriky. Na tomto masle sa dá údajne aj smažiť jedlo, no na smaženie je ho podľa mňa škoda. Aj keď sa z času na čas vyskytne v čokoládových výrobkoch ako náhrada kakaového masla, chuťovo a ani vôňou nie je až také dobré ako to kakaové. Vôňa je pre bambucké maslo charakteristická a zrejme to má niečo dočinenia s procesom výroby.

Obe masla sa získavajú podobným spôsobom, akurát kakaové maslo sa získava z kakaových bôbov a bambucké maslo je zo semien vo veľkosti i forme orieškov. To by vás mohlo zaujímať, takže tento proces v skratke popíšem.

Obývatelia pozbierajú dozreté oriešky a tie sa sparia v kotli. Tvrdá škrupinka takto mierne povolí a oveľa ľahšie sa rozbije. Po usušení sa oriešky musia ručne rozbiť a ich vnútro vybrať. Toto je obvykle práca žien, ktoré majú v prstoch akurátny cit. Ako správne kuchárky oriešky okamžite naložia do kotla, opečú ich, obsah rozomelú, vyšľajú s vodou až do zovretia, aby sa zo zmesi oddelil olej, ktorý je v podstate po vychladnutí práve tým maslom. Lenže ono to nie je až také jednoduché. Olej voskovatie a aby sme si ho vôbec mohli na seba natrieť, musí sa poriadne našľahať. Všetko je to ručná práca a preto je bambucké maslo také drahé.

Bambucké maslo je vynikajúce emoliencium (zvláčňuje pokožku) a priam skvele hydratuje pokožku. Ako napovedá názov, je naozaj maslovitej konzistencie a vďaka tejto svojej vlastnosti ho do krémov pridávajú aj na zahustenie. Však načo by ste zbytočne do krému pchali nejaké ťažké vosky, keď vám ten obsah masielko pekne stuží? Aj maslo od L'Occitane je presne také. Mohli by ste ho nabrať na nožík a natrieť si ním toast. :-) 

Táto druhá fotka už nie je moja, pretože začiatkom r. 2013 tento blog ešte neexistoval. Zdroj tu.
Jeho všestranné využitie sa mi veľmi páči. Maslo nevonia tak dobre ako iné produkty z kategórie masiel (s veľkou dávkou sústredenia cítiť náznak toho opekania - je to taká dymová vôňa a príchuť), ale zahojí úplne všetko. Stačí dať len maličké množstvo. Tu sú príklady:
  • Keď sa mi začali na rukách robiť zádery, jednoducho som si ich potrela a zmizli raz dva. 
  • Podobne rýchlo mizli drobné oderky, ku ktorým som väčšinou prišla v práci alebo pri domácich prácach. 
  • Kto niekedy trpí oparmi alebo máva kútiky, ten pozná, ako dlho sa regeneruje pokožka po preliečení. Bambucké maslo túto dobu podstatne skracuje, pretože na jednej strane vysušenú pokožku premastí a jednak ju aj hydratuje.
  • V zime som ho používala aj namiesto balzamu na pery a počas chrípkovej sezóny poslúžil aj ako prvá pomoc na nádchou podráždený nos. Ak vidíte, že vám z nosa tečie čoraz viac, nečakajte a použite masielko hoci i preventívne. Nikto nechce predsa chodiť s červeným nosom. 
  • Jeho vlastnosti ocenia aj ženy, ktoré sa v studené dni zdržiavajú v prekúrených priestoroch v dôsledku čoho sa im robia lupinky na citlivejších partiách pokožky - nos, líca a čelo.
O svoj mejkap nemusíte mať žiadne obavy. Nebudete dlho čakať, než ho budete môcť naniesť. Maslo sa vstrebáva takmer okamžite a na jeho dokonalé splynutie s pokožkou stačí telesná teplota. Z plechovky sa vám však nevyleje, pokiaľ ju pravda nenecháte na priamom slnku, lebo v takom teple by sa vám roztopilo úplne všetko.

Moje hodnotenie masielka:



Textúra: krémová, hladká, mierne vosková
Hydratácia:
5
Výživa: 5
Vôňa: nevýrazná, ale mne príde taká prírodná a príjemná (nevadí mi)

Celková spokojnosť: 8

Cena: 7 EUR za 8ml
celkové hodnotenie - slovom

VÝBORNÉ

obal / prezentácia výrobku
krátkodobá účinnosť / efekt
účinnosť v dlhodobom horizonte
hydratácia
výživa
vôňa
http://nd06.jxs.cz/471/874/396e6cde80_92820932_o2.jpg
pomer kvalita / cena
http://nd06.jxs.cz/113/293/47d145e50c_92820931_o2.jpg
celkové hodnoteniehttp://nd06.jxs.cz/647/707/c74113a017_92820934_o2.jpg

Škoda je akurát tej ceny za inak vysokú kvalitu. Pri mojich momentálnych možnostiach súvisiacich s odchodom z práce je to dosť veľa. Ale keby sa naskytla možnosť si ho kúpiť za takú dobrú cenu, ako ho zohnala Dada, určite nezaváham. 
Milé čitateľky, zaujíma ma váš názor. Koľko peňazí ste schopné utratiť za kvalitný produkt?
ZDIEĽAJTE:

1 komentár :

  1. Hm :) Za kvalitny kozmeticky produkt tak do 20e... obcas :)... Ale keby som nieco naozaj POTREBOVALA kvoli nejakemu zdravotno-kozmetickemu problemu, tak aj viac. Ale z vlastnych skusenosti viem, ze kvalitne produkty nie vzdy byvaju drahe, nastastie! :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes