Kozmetický súboj: gélové očné linky


Dnes som akási celá naopak. Už mám napísaný článok s porovnaním troch gélových očných liniek, no hlavná vec, že nemám ešte podrobnejší článok o jednej z nich. Ale nevadí. Ukážem vám rozdiely a na kozmetický test sa môžete tešiť niekedy nabudúce.


Ako napovedá nadpis, do parády som si vzala vodeodolné očné linky. Na trhu to nie sú žiadne novinky. Essence ich ponúka už minimálne rok, no ku mne sa dostala až vo februári tohto roku. To len dva mesiace po tom, ako mi Rimmel poslal na otestovanie ich verziu vodeodolnej linky, ktorá sa v januári tohto roku dostala do predaja. Kedy prišiel so svojou čiernou linkou L’Oréal Paris, to ani netuším. Buď je to novinka, ktorú značka zatiaľ nestihla zaradiť do kategórie produktov na líčenie očí na svojej oficiálnej stránke, alebo je to už staršia vec, ktorú už nemá zmysel propagovať, keďže ju každý pozná.

Že prečo nie som v obraze? Nesmejte sa mi, ale bola som strachopud. Kým sa mi doma v rámci agentského testovania nezjavila linka so štetčekom a nedonútila ma urobiť s ním prvú čiarku, nikdy mi nenapadlo zmeniť svoje návyky a prejsť od tekutých liniek Superliner od L’Oréal Paris s hrotom ku gélovým. So štetcom som mala linku od Avonu -  to bola pohroma, potom jednu modrú od Bourjois (ešte väčšia pohroma) a napokon jednu čiernu od Yves Rocher – z 20 pokusov sa mi podarilo s ňou namaľovať raz a potom chúďa vyschla. Takže toť bilancia môjho maľovania so štetcami. Všetko sa zmenilo po tom, ako som z internetu objednala sadu štetcov (kde mám aj štetec na linku) a ako som pár krát úspešne porobila čiarky s linkami Rimmel a Essence. Tak si ich všetky opäť predstavme a začnime slovami výrobcov, ku ktorým doplním zopár vlastných myšlienok.


  • ultra jemné gélové zloženie pre precízne nanášanie
  • nanáša sa pomocou štetčeka
  • rýchlo uschne
  • dlho vydrží,
  • nerozmazáva sa
  • je vodeodolná

Môj názor: Keď túto linku porovnávam s ostatnými, o niečo viac mi pripomína krém či penu. To bude možno tým, že je lesklá a po nanesení sa trbliece. Nemá vlastný štetec, ale ten si môžete kúpiť osobitne. Súhlasím, že schne veľmi rýchlo. Grambľavejší človek to môže vnímať ako nevýhodu, no ak pri maľovaní postupujete pomaly a po menších čiarkach, nič hrozného sa nestane. Ono vás to tak trošku aj donúti robiť kratšie čiary, pretože pri väčších dĺžkach si všimnete, že linka vynecháva. Ale keby ste si to nevšimli, dá sa to napraviť. Nová vrstva starú nijako neporuší. Horšie sa napravia chybné ťahy. Tie veru čistou vodou nevymažete. Pozor na to. Vydrží dlho. Nie 24 hodín, no tých 12 a viac určite.

  • vodeodolná gélová očná linka
  • precízny aplikátor so štetinkami
  • vykreslí tenké alebo silnejšie linky
  • vydrží perfektná až 25h
Môj názor: Gél je hustý a viac mi pripomína vosk, čo je prekvapujúce, keďže na niektorých obrázkoch na internete vyzeral, že by sa dokázal aj vyliať. Treba ním maľovať drobnejšie čiarky a častejšie naberať farbu. Mýliť sa môžete, schne pomaly. Možno až príliš. Aplikátor je super. Krátky, ale nebojte sa. To zvládnete. Keď som to zvládla ja... Farba sa ním naberá ľahko, len je trošku ostrejší na špičke a gél ním poľahky celý rozryjete ako divá svinka. Výdrž linky je fajn, len nemôžem povedať, že by aj rýchlo schla. Jej vodeodolnosť je nepopierateľná, ale určite nie je odolná hneď. Schne dosť dlho. Za 5 minút je tuhá, no naozaj vodeodolná až tak po 10 minútach. Perfektná 25 hodín? To asi nie, no tých 12 – 16 s prehľadom a bez najmenšieho porušenia. Potom už začína trošku opadávať.


Očná linka s luxusnou gélovou textúrou, ktorá perfektne priľne k viečku. Ľahko sa nanáša a zaisťuje intenzívnu farbu až 24 hodín. Súčasťou balenia je aj štetec na očné linky, inšpirovaný profesionálnymi vizážistami.

Môj názor: So všetkým viac menej súhlasím, jedine v tom poslednom vidím rezervu. Neviem, aká silná bola tá inšpirácia, ale mne to s týmto štetcom nejde až tak dobre. Žeby preto, že nie som profesionál? To neviem, no skúšala som ju nanášať aj štetcom z Rimmelu a to mi šlo podstatne lepšie. Priľne úplne super, nevynecháva a schne stredne rýchlo. Pomalšie ako výrobok Essence, no rýchlejšie ako Rimmel London. Nedá sa povedať, že by intenzita farby zostala rovnaká po celých 24 hodín, ona trošku slabne, no neodlupuje sa. 
Tak si teraz posvieťme na tie štetce. Štetec od Essence nemám a nejako ma nelákalo kupovať ho, keď mám doma štetec od Rimmelu a ešte jeden v sade + novučičký štetec od L’Oréalu. 


Štetce sú odlišné. Rimmel ho má špicatejší a tvrdší. L’Oréal priniesol štetec zaoblenejší, hustejší, ale tiež mäkší, čiže hustejší musí byť, inak by sme ním nemohli maľovať bokom a tenšie čiary. Ako teraz uvidíte, je podstatný rozdiel, aký štetec si vezmete. Ja som najskôr skúšala ten prvý.


Ospravedlňujem sa za tú nesúvislosť, ale otestovať maľovanie Rimmel štetcom mi napadlo až neskôr a preto mám tie linky tak trošku poprehadzované. Ale graficky som vám ich dokreslila, aby ste vedeli, ktorá je ktorá a ktorá je čím namaľovaná. Táto prvá fotka je aj s bleskom, nech vidíte sýtosť odtieňov.


Tu je ešte jedna fotka bez blesku, aby ste vedeli od seba rozlíšiť aj odtiene. Essence linka je zelená, odtieň od L’Oréal je čierny a pre zaujímavosť som z Rimmelu schválne dala modrý. Všetky linky boli nakreslené plochou stranou štetca. Všimnite si, že štetcom od Rimmelu linky vynechávali menej a čiary sú dlhšie.

Keďže nepoznám veľa ľudí, ktorí by si robili takéto široké linky (účelom testu bolo vyskúšať, ako dlho bude farba nechávať stopy bez prerušovania), druhý pokus bol robený bočnou stranou, aby som získala tenké línie. Tu som štetec od Rimmelu skúšala, ale výsledok bol podobný, preto vám ukážem len jednu fotku.


Že prečo sú tie linky také dlhé a prečo vyzerajú prerušovane? To bol zámer. Tieto čiary som robila takou technikou, že som naniesla na štetec farbu, potom bokom začala maľovať. Keď došla farba, štetec som otočila a maľovala opačnou stranou. Ako vidíte, linka od L’Oréalu obstála v tomto teste najlepšie. Dala sa namaľovať hrubá, tenká, akú len chcete. A to bez vynechávania. Horšie na tom bola linka Essence. Tá naozaj nie je stavaná na dlhé čiary. Vynecháva dosť. 
Pozrime si teda odolnosť voči vode. Namáčala som si prst a prešla po linkách. Čo sa stalo?


Všetky linky to prežili. Najväčšiu ujmu utrpela linka od Rimmelu. Vidíte tie modré fľaky? Trošku strácala na intenzite. Podobne dopadol L’Oréal, ale tam sa to prejavilo úplne minimálne. 
Skúsme teda trošku drsnejšiu metódu vlhčenia. Obrúsok navlhčený vodou a mierne trenie.


Tam už utrpeli všetky linky. Najviac asi Rimmel London. Aby som však nekrivdila tomuto výrobku, skúsila som test špeciálne tejto linky ešte raz, len som jej nechala dlhší čas na zaschnutie. Po 15 minútach bol výsledok skúšky odolnosti rovnaký ako dosiahla linka od L’Oréalu. Len škoda toho času.

No a na záver skúsme ešte micelárnu vodu. Je to potreba No. 1, keď ide o odličovanie. Pozná ju takmer každá žena. Takže pozrite, čo sa stalo.



Nešla som na ne veľmi drsne, i keď som mohla, ale očká si predsa netrieme ako roboti. Na oči treba jemne, takže aj tu som bola nežnejšia. Najlepšie šla odlíčiť linka od L’Oréalu, po nej na druhom mieste je Rimmel London. Linka Essence drží ako prikovaná. Ak by micelárka kvapkala z neba ako dážď, potom by to bola výhoda, no z odličovania je to viac na škodu. Keď vodeodolnosť, tak poriadna. Ale keď už máme dať linke zbohom, nemala by sa zdráhať. Dajme to teda celé do tabuľky.



Názov produktu
Silné stránky výrobku
- rýchle schnutie
- dobrá ponuka odtieňov
-  super štetec, ktorým sa dá maľovať čiara rôznej hrúbky
- dobrá ponuka odtieňov
- super pre začiatočníčky, lebo chyby sa dajú opraviť
- veľmi dlhá výdrž
- ľahké odličovanie
- výborná priľnavosť
- štetec ako súčasť balenia
- chyby sa dajú opraviť
- nevynecháva
Slabšie stránky výrobku
- vynecháva
- viac mastná ako gélová
- zle sa odličuje
- štetec nie je súčasťou balenia
- chyby neopravíte
- nie je vodeodolná hneď
- pomalé schnutie
- tiež trošku vynecháva
- málo odtieňov v ponuke
- vyššia cena
Obsah (ml / g)
3ml
2,5ml
2,8g
Cena (EUR)
3,50 EUR
6 EUR
9 EUR
Char. vlastnosti:
-
-
-
vodeodolnosť
5
4 (nie hneď)
4
Odličovanie
2 (dosť ťažko)
4 (pomerne dobre)
5 veľmi ľahko
Schnutie
5 super rýchle
3 pomalšie
4 rýchle
Farebná sýtosť
5 výborná
5 výborná
5 výborná
Výdrž
4 fajn
4 super
5 výborná
Pomer výdrž/efekt
3 priemer
4 stabilná
5 super stabilita
Aplikácia
4 celkom ľahká
3 priemerná
5 veľmi ľahká
Ponuka odtieňov
3
3
1
Štetec
1 (dá sa kúpiť)
4 má, je celkom fajn
3 má, zmiešaný pocit
Obal
4 praktický
5 veľmi praktický
4 praktický
Okamžitý efekt
5 vyhovuje
5 vyhovuje
5 vyhovuje
Textúra
4 krém či pena
3 viac vosk
5 naozaj gél
Kĺzavosť
5 veľmi dobrá
3 celkom fajn
5 veľmi dobrá
Rozmazávanie
5 nie
4 skôr nie
4 skôr nie
Počet bodov
55 bodov
54 bodov
60 bodov
Výsledné miesto
2. miesto
3. miesto
1. miesto

Ja som si najviac obľúbila linku, ktorá skončila na prvom mieste. Po nej dosť často siahnem aj na trojicu liniek od Rimmelu. Doma mám čiernu, modrú a aj hnedú.

Máte aj vy nejakého favorita medzi svojimi linkami, alebo odlišné skúsenosti s linkami, ktoré sa zúčastnili tohto testu? Budem rada, ak sa podelíte o svoje názory v diskusii.


ZDIEĽAJTE:

2 komentáre :

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes