Avéne: micelárna voda Micellar lotion

Keď už dlhšie používate výrobky jednej značky, obvykle zatúžite po malej obmene. Podľahla som i ja a a spravila som návrat k micelárnej vode, ktorú som zvykla používať roky dozadu. Nejdem dlho napínať, lebo Vy už určite netrpezlivo očakávate záver. Chcete vedieť, ako tento môj experiment dopadol? Nuž čítajte.


Micelárna voda od Avéne bola dlhé roky mojim favoritom v odstraňovaní mejkapu. Vlastne to bola moja prvá micelárna voda, ktorú som si kúpila a bola som s ňou dlhé roky spokojná. Ale potom ma náhoda priviala k Sensibio H2O od Biodermy a odvtedy ich kupujem obe ako márnotratná žena. Aj napriek tomu, že mi tento výrobok vyhovuje, micelárky od Biodermy (Sébium aj Sensibio) majú isté výhody. Hneď sa všetko dozviete, ale teraz trošku zájdem do minulosti.

Kým som nastúpila do práce v lekárni a intenzívnejšie sa začala venovať kozmetike, nič iné ako čistiace mlieko a adstringentné tonikum u mňa neexistovalo. Však aj moje spolužiačky si každý večer na intráku chochlili tváre vatovými tampónmi namáčanými v mlieku a odličovanie, tak mi ani nenapadlo chcieť pre seba aj niečo iné. Ako ony, i ja som sa bežne líčila len hrubou vrstvou Aknecoloru, očným tieňom, riasenkou a očnou linkou. Nič kvalitného. Nebolo peňazí. Vtedy som bola ako väčšina žien v mojom veku. Žiadny vlastný pohľad na vec, žiadne dlhšie uvažovanie. Pohodlnejšie je riadiť sa tým, čo ti povedia iní. Keď "jedna baba povedala" fungovalo mojim spolubývajúcim, prečo by moja tvár mala byť výnimkou... Než mi docvaklo, že tento spôsob čistenia mastnej pokožke nesvedčí, bolo neskoro plakať. Pobrala som sa inou cestou a totálne doničila pokožku vodičkami, ktoré mi predpisoval kožný lekár. Z dažďa pod odkvap... Neviem, či ešte dnešná medicína ešte stále pozná roztok zvaný "RSB", no v tom čase to bol hit. Predpokladám, že táto módna vlna sa ešte nezlomila a na ženy s podobným problémovým typom pokožky (ako mám ja) budem narážať aj ďalej. Možno k tejto hŕstke žien patríte. Ak áno, radím vám prestať si takto ruinovať prirodzenú ochrannú bariéru kože a skúsiť niečo iné. Ale to som už trošku odbočila.

Jedného dňa našu lekáreň navštívila obchodná reprezentantka zo spoločnosti Piere Fabre a opýtala sa ma, či viem, čo je to micelárna voda. Priznám sa, bola som takmer čerstvo po škole a nevedela som. Nechala som ju, aby mi všetko vysvetlila a jej prehľad o všetkých výrobkoch (mala naozaj široký rozhľad a veľmi dobre poznala výrobky konkurencie, čo ma prekvapilo) ma presvedčil k otestovaniu micelárnej vody Avéne. To isté mi povedal aj jej kolega, ktorý neskôr vystriedal v práci túto ženu a vtedy som sa presvedčila, že nie každý obchodný zástupca vie "velké kulové". Nájde sa veľa takých, ktorí svoju prácu berú vážne, zodpovedne a nezastihnete ich nepripravených.

Pani mi poradila dobre a investícia sa vyplatila. Moje líčiace návyky sa za tie roky podstatnejšie nezmenili. Jediné, do čoho som začala viac investovať, boli mejkapy. Siahala som po kvalitnejších a hlavne trvácnejších. No to čistenie na konci dňa... nič príjemné. Nedalo sa nevšimnúť si, že micelárna voda pracovala oveľa efektívnejšie než bežné čistiace prípravky. Za tento zázrak sú zodpovedné rozptýlené micely, ktoré môžete vidieť aj na obrázku vľavo (pre zväčšenie kliknite naň). Je síce v poľštine, ale pekne na ňom vidíte, že micely sú zhluky, ktoré uprostred môžu ukrývať aj takú látku, ako je Alfa-bisabolol. Kontaktom s pokožkou sa micela rozpadne a uvoľní svoj obsah, ktorý upokojí pokožku. Tie modré guličky so žltými chvostíkmi sa potom rozletia a z pokožky strhnú všetky nečistoty. Cudzojazyčné popisy mi nevadia. Po poľsky viem. Píše sa tam, že používaním vody predchádzate vysušeniu pleti, podráždeniu, pleť dokonca upokojíte.  Ja dodávam, že pleť aj pekne vyčistíte. A tak som svoje toniká poslala k vode a namiesto nich sa odličujem micelárkou a čistiacim gélom. 

Od tej doby sa aj ja neustále vŕtam v zloženiach a pátram po všetkých dostupných informáciach. Aj ja chcem byť taká macherka, akou bola dotyčná pani a aj ja chcem takto ľuďom radiť. To je tiež príčina, prečo bol založený tento blog. Vnímam to ako svoje poslanie a psiu povinnosť.

Obrázok s popismi v poľskom jazyku mám zo 400ml balenia, ktoré som zakúpila na stránke Parfums.sk za cenu 200ml. Vyšla ma na necelých 11 EUR. Dobrá cena za takú výbornú vodu. Predtým som ju mala tuším tiež v zhruba rovnakej cene, ale to som kupovala malé balenie ešte v ČR a za české koruny. Vo väčšom balení sa vtedy nevyrábala.

Zloženie

Obsahové zložky micelárnej vody od Avéne sú látky, ktoré v micelárkach nájdeme bežne. Sú tam čistiace látky, nejaké peniče (strhávajúce nečistoty) a to všetko je rozpustené vo vodnom prostredí, ktorým je termálna voda. Vďaka jej zloženiu a teda rozptýleným micelám obsahujúcim minerálne látky je voda taká účinná a svojim spôsobom aj unikátna v spôsobe, akým rozjasní zašednutú pleť.

O termálnej vode z prameňa Avéne som už čo to popísala v inom článku. Mne táto voda s obsahom oligoprvkov a vyváženého množstva ostatných minerálov veľmi vyhovuje a pochvaľujem si ju. Páči sa mi spôsob jej získavania (odchytávanie priamo pri zdroji) a s tým spojená bakteriálna čistota. Videla som o tom video, čítala o týchto postupoch v médiach. Odborná pripravenosť týchto ľudí schopných odpovedať aj na tie moje najvšetečnejšie otázky i skúsenosti ma presviedčajú, že tejto značke a aj tejto vode môžem veriť. Keby ste sa opýtali kolegu, povie vám, že ju mám neustále na stole a aj v týchto horúčavách sa ňou kedykoľvek striekam. Vždy, keď mi dôjde, kúpim si novú a hneď si ju tam postavím. Takto to bolo a takto to aj bude. Niet divu, že na mňa micelárna voda Avéne pôsobí rovnako dobre.

Účinnou látkou v tomto minerálnom roztoku je alfa-bisabolol (BISABOLOL). V minulom článku som sa o tom zabudla zmieniť, ale táto látka okrem toho, že lieči, aj nádherne vonia. Nie je mi teda jasné, načo k tejto bylinkovej vôni musela značka pridávať ešte parfém. Ja by som už voňavky nedávala, no to som ja... Bisabolol sa získava extrakciou z rumančeka. Nájdete ho aj v olejčeku, ktorým mamičky mažú bábätkám zadočky zvanom Aviril. Na kamilky už ľudstvo trochu zanevrelo, odkedy sa začali šíriť reči, že nadmerne vysušuje, ale tento zázrak je iný. Bisabolol naopak pokožku hydratuje, pretože obsahuje nezanedbateľnú dávku provitamínu B5 (pantenolu) a ten okrem zrýchleného hojenia zabezpečuje dobrý prienik hydratačných látok a látok strhávajúcich nečistoty až do hlbších vrstiev pokožky. To je v prípade potreby hĺbkového čistenia pleti veľmi výhodné spojenie látok. Však keď idete odstraňovať mejkap, chcete ho odlifrovať odvšadiaľ, nie len z povrchu pokožky. Preto bisabolol považujem za skvelý ťah. Akýkoľvek skvelý očný krém či šampón som mala, vždy v ňom bola práve táto ingrediencia.

Efekt na pokožku

Až si ňou ráno i večer vyčistím pleť, dostáva dávku osvieženia a je rázom oživená. Žiadne podráždenie, skôr úľava po dlhom sparnom dni či prepotenej tropickej noci. Ale pozor, toto určite nie je žiadne placebo*. U prípravkov tejto kategórie ani takéto neškodné klamstvo nie je možné. Micelárne vody buď čistia, alebo nie. To všetko sa dá nie len cítiť, ale aj vidieť na vlastné oči. Ja ten efekt vidím.

*placebo = látka bez terapeutických účinkov (napríklad cukor či soľ) podávaná pacientovi pod zámienkou podávania vysoko účinných látok. Pacient si myslí, že dostáva liek a má pozitívne ovplyvnenú psychiku, čo mu pomáha v rekonvalescencii napriek tomu, že dostáva len prázdnu formu a nie liek.

Jediný dôvod, prečo pri tejto vode nemôžem ostať ako pri jedinej vode (vždy musím mať doma aj túto aj vodu od Biodermy), je ten, že si neporadí s vodeodolným mejkapom a ja mám práve také trvácnejšie kúsky vo svojej zbierke. Kým som bola mladá, hlúpa a moja pokožka bola relatívne v poriadku, nepotrebovala som žiadne trvácne "omietky". Ani dnes nemôžem povedať, že by som našla mejkapy, ktoré by na mojim nose a čele ostali prikované až do súdneho dňa. Na niektorých problémových partiách ich neudržím ani pod hrozbou vyhadzovu do smetného koša a moja rosacea úspešne spod nich vykúka. Avšak predsa len majú iné vlastnosti ako tie "zafarbené krémy", čo som kedysi používala a tiež mám o niečo odolnejšie linky i riasenky. Na mejkap ani tak nie, no na tie moje riasenky a linky bola zatiaľ každá micelárna voda (vrátane tejto) prislabá. Sila opäť víťazí, preto dám nabudúce prednosť Sensibio AR od Biodermy. Ja som totiž lenivá baba a odličovač vodeodolného mejkapu sa mi používať nechce. Tým však nechcem povedať, že táto voda od Avéne je nanič. Božechráň, aby som niečo také povedala, lebo by to nebola pravda. Ešte stále trvám na tom, že spomedzi micelárnych vôd zastáva pekné druhé miesto (presne ako som jej výsledky popísala v súboji micelárnych vôd) a na ten bežný mejkap si ju ponechám. Dobre totiž pôsobí na môj červený frňák. :-)

Použitie micelárnej vody

Voda sa naleje na vatový tampónik a pokožka sa ňou pekne vytrie jemnými krúživými alebo ťahavými pohybmi. Je na vás, ako často to urobíte, no ja to robím minimálne 2 krát denne. Ráno i večer. Z času na čas si odlejem trošku vody a uchovávam ju aj v menšej nádobke v šuplíku v práci. Viem, že nie je pohodlné v práci odskakovať na toaletu, odličovať sa a potom sa nanovo líčiť, no ja tak zvyknem v záujme uchovávania zdravej pokožky robiť. Vrátim sa dokonale upravená a vyzerám sviežo.

Moje hodnotenie:
Textúra: vodová, tekutá
Hydratácia:
5, cítiť ju
Vôňa:
príjemná, vonia po bylinkách a asi najlepšie zo všetkých vôd, ktoré som kedy mala, no trošku mám obavy z toho, či nebude niekoho dráždiť, lebo ľudia sú dnes citliví na kadečo
Celková spokojnosť:
u mňa asi 9 (ale to len pre to, že neodstráni vodeodolný mejkap)
Cena: 13 EUR za 400ml, okolo 10 EUR za 200ml
celkové hodnotenie - slovom
VYNIKAJÚCI
obal / prezentácia výrobku
krátkodobá účinnosť
účinnosť v dlhodobom horizonte
hydratácia
odličovacia schopnosť
vôňa
pomer kvalita / cena
celkové hodnotenie
ZDIEĽAJTE:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes