Fleur de Santé: Sprej pre lesk a vôňu vlasov 2 v 1

Tento prípravok typu 2 v 1 má príjemnú a nie príliš vtieravú kvetinovo-ovocnú vôňu. Kamarátka robila objednávku v internetovom obchodíku FdS a pýtala sa, či ho nechcem, lebo ho mohla získať za dobrú cenu ako bonus. Tak som súhlasila. Napadlo mi, že by to mohol byť dobrý darček pre moju sesternicu. 



Po odoslaní objednávky som dostala od FdS email, že mi ho posielajú v rámci našej spolupráce na odskúšanie, takže ho teraz môže posúdiť nielen moja sesternica, ale aj ja.

Na obale sa píše, že sprej zanecháva pocit práve umytých vlasov a vlasy sú po aplikácii okamžite lesklé a prevoňané. S tým viac menej súhlasím, no mám voči tomu menšie výhrady. Podľa mňa neexistuje lesk, ktorý by bol vhodný pre úplne všetky typy vlasov a ani tento nebude výnimka. U kondicionéru som sa už presvedčila o opaku, ale lesk je iná kapitola. Než vás zahrniem dojmami z testovania, povedzme si niečo o zložení, ako vždy.

Aktívne látky

Na obale sa píše, že aktívne zložky sú výťažky z ovocia a kvetov ako je pomaranč, grapefruit, zelené listy (neviem čoho, ale predpokladám, že čajovníkové), červené ríbezle, jazmín a ruža. Ani jednu však nevidím v rozpise ingrediencií, teda sa domnievam, že sú súhrnne označené slovíčkom PARFUM - ako vôňa. Čo dáva prípravkom vôňu? Všeličo. Môžu to byť synteticky získané parfémy, ale po väčšine prípadov sú to éterické oleje, označované aj ako esenciálne oleje, vonné voleje, aromatické oleje, silice. Silice sú kvapaliny, ktoré sú síce na dotyk i vzhľad mastnejšie, ale nie sú to svojou povahou pravé oleje. Vyparia sa raz dva ... Ich vôňa je veľmi silná, preto na 100ml prípravku väčšinou stačí len jedna či tri kvapky. Najlepšie sa rozpúšťajú v oleji, ale čistý olej si na vlasy určite striekať nebudete, preto výrobca použil lieh, ktorý ich taktiež dokáže rozpustiť a ktorý vám nevezme polovicu objemu z vášho účesu.

Vitamíny

V minulom článku sme zhodou okolností rozoberali práve niacín amid (NIACINAMIDE), ako formu vitamínu B3. Prečo práve amid a nie čistý niacín? Nuž logiku to má. Amid je rozpustnejší a teda sa lepšie správa vo vodnom prostredí, aké mu poskytuje aj tento sprej. Vlasy ošetrené prípravkami s týmto viramínom sú preukázateľne elastickejšie a tiež pevnejšie, pretože niacín amid pozitívne ovplyvňuje priebeh keratinizácie (čiže samotnej stavby) vlasu. Jeho rozprašovanie má aj ďalšiu prídavnú hodnotu, ktorou je podpora mikrocirkulácie v koži, na ktorú sa prípravok dostane, čím kvrný obeh lepšie rozprúci a vlásky sú dobre zásobené živinami.

Pantenol (PANTHENOL) je taktiež forma vitamínu zo skupiny B, konkrétne provitamín B5. Jeho primárna funkcia v tomto spreji je zvláčňovanie, pretože sa stará o to, aby vlasy prijímali dostatok vlhkosti, teda boli dobre hydratované. Vďaka svojej textúre má dosť podobné vlastnosti ako vyššie zmienené silikóny. Máločo dokáže vlas tak zapečatiť a ošetriť ako pantenol.

Pomocné látky
 
CYCLOPENTASILOXANE, CYCLOHEXASILOXANE (CYCLOMETHICONE) - sú polyméry na báze silikónu, čo nám už pri tejto prvej vete naznačuje, že by sme to s nimi nemali preháňať. Strieknite si občas, ale každý deň... to asi radšej ani nie. Na rozdiel od iných silikónov sú však tieto našťastie ľahšie a tekutejšie, vďaka čomu sa ich molekuly pohodlne vmestia do úzkej štrbiny rozprašovacích zariadení sprejov a teda výrobca nemusel rozmýšľať nad menej pohodlnou formou aplikácie prípravku. S týmito polymérmi dnes kozmetika ráta pomerne často. Akonáhle ich natriete na vlas, alebo skrátka akýkoľvek povrch, vyplnia všetky prasklinky a vytvoria ochrannú bariéru. Taktiež zanechajú lesk, čím natretá plocha budí dojem, že je úplne zdravá a neporušená. Keďže nie sú príliš tuhé, pokryjú vlasy tenkou vrstvou a zabránia im, aby sa pohybom o seba odierali a ďalej ničili.  

Denaturovaný lieh (ALCOHOL DENAT.), C12-15 ALKYL BENZOATE a voda (AQUA) sú v tomto prípravku technické pomocné látky slúžiace na rozpustenie a udržanie aktívnych zložiek. 
 
Sčítané a podtrhnuté, lesk na vlasy od Fleur de Santé vlásky prevoňá a dodá im lesk, no nie je určený na každodenné použitie a na všetky tipy vlasov. 

Pre koho áno a pre koho nie?

Určite nie pre mňa, aspoň nie teraz, lebo moje vlasy sa ešte stále pomerne rýchlo mastia. Ale to sme už pri dojmoch. Otázka, ktorá mi skrsla v hlave hneď po prečítaní zloženia, znela:  

Ako dlho budú budiť dojem, že sú čisté?

U mňa to nebolo moc dlho, pretože moje vlasy sa naozaj dokážu extrémne rýchlo zamastiť. Bojujem s tým už dobré dva mesiace. Odkedy používam šampón proti lupinám od tejto istej značky, výrazne sa zlepšili a umývam si ich každý druhý deň, no napriek tomu nie sú vhodnými kandidátmi na tento lesk. Vonia krásne, tesne po umytí bolo všetko v poriadku a vlásky vyzerali dobre, no keď sa k lesku pridal aj "naturálny" lesk kožného mazu, hotová katastrofa.

Bežne mi vlasy po rannom umytí vydržia v pomerne normálnom stave do druhého večera či tretieho rána, no tentokrát sa čakať nedalo. Vlasy museli hneď na druhý deň ráno nekompromisne pod sprchu. Z prirodzených dôvodov je teraz sprej odložený bokom. Až sa moje vlasy spamätajú a budú ako predtým, potom určite dostane novú šancu.

Moja sesternica má krásne, tmavo hnedé až takmer čierne, husté a zdravé vlasy. Pre ňu bude teda ako stvorený. Až ho vyskúša, opýtam sa na jej názor a určite ho do tohoto článku doplním. Ja by som sprej s pokojným svedomím odporúčala na normálne a jemné vlasy, lebo je ľahší ako kondicionér a teda im nebude uberať na objeme. Kúpiť si ho bez obáv môžu aj majiteľky suchších a poškodených vlasov. Nech vás netrápi ten lieh. Ten je prchavý rovnako ako silice, čiže strieknete a už o chvíľku nebude po ňom ani pamiatky.

Upozornenia:

Nakoľko sprej na lesk vlasov s veľkou pravdepodobnosťou neobsahuje sušené extrakty, ale pravé éterické oleje, môže reagovať so slniečkom. Prípravok odporúčam používať buď na večer, alebo aspoň vtedy, keď sa bezprostredne po použití oleja nebudete vystavovať slnečným lúčom. Ak si teda chcete strieknúť a potom vyraziť na pláž, dobre si to rozmyslite. No keby ste chceli ísť za zábavou niekde na diskotéku, alebo párty, kde sa nebudete priamo pražiť na slniečku, hovorím jednoznačné ÁNO. 

Moje hodnotenie:
Textúra: veľmi ľahká, vôbec nie ako olej, ale skôr ako voda
Hydratácia: 3
Výživa: 5
Vôňa:
príjemná, vonia sladko po ovocí a mne sa veľmi, veľmi páči
Celková spokojnosť:
5 (u mňa, ale to len preto, lebo nie je na môj typ vlasov)
Cena: 7.99 EUR za 110 ml (momentálne je v akcii za 3.99 EUR)


Grafické znázornenie hodnotenia podľa novej stupnice:
celkové hodnotenie - slovom
VEĽMI DOBRÝ
obal / prezentácia výrobku
efekt tesne po aplikácii
efekt v dlhodobom horizonte
vôňa
zmývateľnosť
zloženie
pomer kvalita / cena
celkové hodnotenie
Ak máte suché a poškodené vlasy, mohol by vás zaujímať tento prípravok:

Fleur de Santé - vyživujúca kúra na vlasy v spreji (Professional Hair Specials) pre silnejšie poškodené vlasy a vlásky bez života

Ak máte vlasy mastné, ako ja a chcete napriek tomu nejaký kondicionér, skúste tento:
Fleur se Santé - kondicionér na všetky tipy vlasov (popísaný v tomto článku)

ZDIEĽAJTE:

1 komentár :

  1. Takže na aké vlady to vlastne je??? V prispevku uvadzate, ze pre sesternicu co mahuste tmave vlasy suoer a na konci prispevku ze je lahka textura pre jemne vlasy.. A vlasy si umyvat po troch dnoch je normelna a nie extremne mastiace... Podla mňa, absolútne nie prospešné hodnotenie.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes