štvrtok, 14. marca 2013

Salvador Dalí: parfémy s motívom pier

Dnes predstavím parfémy značky Salvador Dalí. Než začnem predstavovať jednotlivé kúsky z tejto zbierky kúskov s nádherným dizajnom, musím podotknúť, že žiadna z týchto vôni - nie je len obyčajným parfémom, ale hotovým koncentrátom emócií. Svojim zložením vyvolávajú v mužoch sladkú túžbu a chuť snívať. Ktorá žena by odolala?



Spoločným neklamným znakom všetkých surrealistických umeleckých diel bolí vždy emócie. Prejavovala sa v nich bezprostrednosť vo vyjadrovaní, provokácia a v extrémnych prípadoch až potreba šokovať. Aj tvorbu Salvadora Dalího možno charakterizovať presne takto a dnes sa zameriame na jeden z motívov, ktoré mal tento talentovaný španiel v obľube - pery.

Dalího pery, v skutočnosti pery herečky Mae West, vyjadrujú množstvo pocitov, ktoré sa dnes spájajú aj s identitou značky parfémov. Spomínané pery sú našpúlené a zmyselné, vášnivé a vrúcne, nezbedné až mierne drzé ako samotná Mae. Presne pre takéto ženy sú určené aj vône Salvador Dalí a teda niet divu, že dnes sa tieto slávne pery objavujú aj na flakónoch voňaviek ako hlavný motív. Obrys je vyrytý do skleneného kvádra s čistými líniami a podfarbený tmavofialovou, svetlou fialovou, modrou alebo červenou farbou. Papierový obal nesie umelcov podpis a rovnaký motív. Flakón i obal každého z parfémov spájajú Dalího umelecký odkaz s nadčasovým dizajnom a veľmi očarujúcou vôňou. Nuž si teda privoňajme, aby sme odhalili ich tajomstvá.


Vôňu Purplelight (na obrázku vyššie) vytvoril a uviedol ho na trh Francis Kurkdjian v roku 2007. Ku mne sa dostala o rok neskôr v podobe výhry v jednej súťaži. Je to parfém s viac kvetinovou než pižmovou vôňou a teda by som ho odporúčala nosiť počas dňa.

Ako prvý vás upúta orgován, ktorý celej vôni dominuje a ktorý vám a ani vášmu okoliu nedovolí zabudnúť, čo ste práve ucítili. Po ňom nasleduje svieži čerešňový kvet a bambusový list ako vrchné tóny. Stredné tóny tvorí jazmín, gardénia a už spomínaný orgován. Základom je pižmo a sladký zemitý vetiver, ten však spolu s jasmínom obzvlášť nevyniká. Vôni len prepožičiava sladkastý nádych.

Purplelips je veľmi výrazná a o niečo ťažšia kvetinovo - drevitá vôňa, ktorú využijete rovnako cez deň, ako aj v noci. V jej vytvorení a majú svoje prsty až dvaja muži - Antoine Lie a Guillaume Flavigny. Na predajné pulty sa dostala v roku 2006, čiže o niečo skôr ako Purplelight. Výber fialovej farby ako farby obalu i flakónu nebol čisto náhodný. Tmavá fialová farba je farbou éterickosti, tajomstva a zvodnosti. Bola som zvedavá, či sa potvrdia dobré chýry a vybrala sa na výpravu do parfumérie, aby som ovoniala tento a aj ostatné kúsky a mohla vám povedať svoj názor.

Okrem silne vanilkou voňajúcej orchidey a orgovánu v jej srdci možno zacítite aj naznak fialkovej vône. Tá je už trošku slabšia. Zatiaľ čo vrchné tóny Purplelight tvorili len kvetinové vône, tu nájdete tajomné tóny ovocia ako je čučoriedka a maracuja. Ešte som ich v žiadnom parféme nemala a nadchli ma, Spodné tóny svojou vonnou silou konkurujú ovociu asi tak 1:1 a tvorí ich santalové drevo, pižmo a ambra.


Purplelips Sensual je presný opak Purplelips. Aj keď ju len o rok neskôr (2007) na svetlo sveta priviedli tí istí autori, táto vôňa je korenistá a drevitá. Skôr sa hodí na povyrazenie za nočnou zábavou, ale na také potulky mestom by som ju celkom zniesla aj cez deň. Tento parfém je priam stvorený pre ženy, ktoré za sebou rady nechávajú voňavý obláčik. Ešte aj na druhý deň mi zápästie stále bolo cítiť. Tip pre nezadané: Škoricová vôňa je silné afrodiziakum. Ak hľadáte niečo, čo vám zvýši sebavedomie, tento parfém je pre vás ten pravý.

Vrchné tóny frézie, fialky, čiernej ríbezle mierne okorenené čiernym korením sú nenápadné. Len vás pošteklia v nose a hneď po nich žezlo preberie vôňa škorice, živice zo somálskeho stromu (opoponax) a orchidey posilnená základom zo santalového dreva, pačuli a ambry.

Nenadarmo sa hovorí, že za všetkými zázrakmi treba hľadať ženu. Nos, ktorý zapracoval v roku 2004 na návrhu Rubilips, ovocno - drevito - korenistej vône, patrí napodiv žene, ktorou je Daphne Bugey.

Daphne stavila na ovocie, ktoré hrá hlavnú úlohu. Za vrchné tóny zvolila japonské citrusové ovocie yuzu, červenú ríbezľu a jablko, jabĺčko však vonia nenápadne. Žena sa nezaprie a keďže je sama krehká ako kvetina, aj stredné tóny sú kvetinové. Orchidea, lekno a ruža - dokonalá sladká kytička pre náročnú ženu. Celkový dojem pozitívne pozdvihne santalové drevo, pačuli a napokon citrónovník, ktorý začína aj končí túto doslova inváziu citrónových vôní. Citrusy a santalové drevo v celej vôni prevládajú, no kvetiny prepožičali sladkosť. Aj preto som parfému pridala prívlastky "ovocný" (nie vyslovene citrusový) a "drevitý". Asi sa zhodneme, keď poviem, že tieto druhy parfémov sú univerzálne a teda nemôžem povedať, pre ktorú časť dňa sa hodia viac.

Michael Almairac nás prírastkom do veľkej zbierky v podobe vône Eau de Rubylips poctil v roku 2005. Názov nebudí dojem, že by mala byť veľmi trvácna, ale opak je pravdou.

Asi sa inšpiroval výtvorom Daphne, lebo ako vrchný tón zvolil grapefruit, ktorý na veľmi silnom podklade pozostávajúcom z cédru (druhá najdominantnejšia substancia), ambry a pižma vynikne a drží sa tela ako kliešť počas celého dňa. Na noc by som volila menej ovocnú a viac sladkú vôňu. Aj tu máme nejaké to ovocie v srdci a je ním ananás, ktorý s cédrom tvorí rovnocenný párik, no grapefruit netromfne ani jeden z nich. A samozrejme nezabudnime na magnóliu. O tej by som však povedala, že je tu viac menej do počtu, alebo možno práve kvôli dodaniu sladkastému nádychu tejto inak vyslovene citrusovej vône.

Som veľmi spokojná, že máme na našom trhu aj takúto ucelenú kolekciu parfémov, pričom každý z nich je iný. Obvykle sa stretávam s fenoménom, že kozmetická značka priam chŕli na predajné pulty jeden výrobok za druhým, pričom jednotlivé vône sú si podobné ako vajce vajcu. Tieto parfémy sú našťastie svetlou výnimkou.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...