Môj návrat ku krajšej pleti

Také extrémne akné, aké som mala minuloročnú jeseň, som na sebe nevidela ani v období puberty a to som na tomto svete už pomaly tri desaťročia. Chcelo to podniknúť nejakú zmenu a bola to dlhá, strastiplná cesta. Moja pokožka so mnou zahájila doslova dlhé vyjednávanie. Ako to dopadlo a čo mi na mojej mierovej misii pomohlo, si môžete prečítať v tomto článku.

Medzi prvými pomocníkmi mi prišla na pomoc príroda, konkrétne bylinky. Jeden milý pán mi odporúčal prípravok Peralgin. Cieľovou skupinou, ktorej je Peralgin určený, sú síce alergici, ale mňa ku kúpe navnadil obsah.V želatínových tobolkách nájdete všetko, čo žena potrebuje k šťastnému životu bez problémov a stresu. Borák lekársky je zázračná bylinka zvyšujúca odolnosť organizmu voči stresu, posilňuje činnosť nadobličiek (ich oslabenie znamená zvýšenú únavu, podráždenosť) a normalizuje funkcie celého hormonálneho systému. Pozitívne ovplyvňuje kvalitu pokožky, nakoľko urýchľuje všetky hojivé procesy. To sa špeciálne hodí pri všetkých alergických stavoch. Naučí nás zvládať stres. Borák by preto mali užívať mladé ženy s nepravidelnou menštruáciou, nepríjemným PMS (predmenštruačným syndrómom) i ženy v prechode s návalmi horúčavy. Cordyceps - známa huba - sa považuje za jeden z najsilnejších prírodných zázrakov posilňujúcich imunitu. Ak si ju kúpite samostatne, nedoplatíte sa. Pôsobí podobne ako žen-šen, dodáva energiu. Olej zo semien perila nie je vo svete veľmi známy, no ak vás trápi alergia, mali by ste sa s ním určite zoznámiť. Tlmí prejavy alergií, ale pokiaľ sa začne užívať s predstihom, čiže skôr, ako problematická sezóna začne, budete sa počas nej trápiť o niečo menej. Bylinka valeriana (ľudovo kozlík) sa postará nielen o pokojný spánok, ale aj o bolesti, kŕče a rôzne žalúdočné problémy vychádzajúce z nervozity. Že vám tieto príznaky niečo pripomínajú? Áno, opäť náš slávny PMS. Extrakt z vínnej révy zvyknú brať ženy, ktorých nohy "zdobia" nepekné kŕčové žily, ale aj ženy, ktoré nechcú starnúť. Keď uvidíte v lekárni hociaké zázračné pilulky proti vráskam, buďte si isté, že v nich nájdete aj túto zložku. Poslednou pridanou látkou je horčík, o ktorého účinkoch na nervovú sústavu azda písať nemusím. Peralgin nie je práve lacný (120 toboliek stojí cca 23 EUR), ale keď ho využívate, pocítite rozdiel.

Takmer nič nestojí a kúpite ho všade. Veľmi podceňované a pritom úžasne všestranné jablko nám ľuďom prinieslo samo nebo. Lekári hovoria, že kto chce predchádzať zubnému kazu, zápachu z úst, cukrovke, obezite, rakovine, Alzheimerovej chorobe, kto chce svoje telo detoxikovať a kto chce mať krásnu pokožku, mal by každý deň zjesť minimálne jedno jablko. Ideálne sú dve. Aj jablkami bojujete proti zlému cholesterolu, ktorého vysokú či zvýšenú hladinu si teraz možno neuvedomujete, no na starobu sa vám to môže vypomstiť (napríklad infarktom). Jablká zasýtia a zaženú smäd, preto si ich beriem aj do práce. Zelená odroda Golden, červené Jonagold jabĺčka, alebo červenkasté Fuji, na farbe vôbec nezáleží. Všetky sú zdravé, všetky sú chutné a najviac zdravia (hlavne vlákniny uľahčujúcej vyprázdňovanie) sa nachádza pod ich šupkou. Spapajte ich teda celé. V Žiline máme predajňu ovocia Fructop, ktorej pobočky sú aj v iných slovenských mestách a ktorá ponúka jablká zo slovenských sadov. Tieto nepotrebujú žiadne leštidlá, žiadne postreky a aj tak vidíte, že sú dokonalé. Tak načo podporovať španielskych pestovateľov a prepravcov, ktorí k nám vezú napoly nezrelé ovocie, len aby vydržalo celú tú cestu až do našej misy na stole? Načo by sme si mali do seba dávkovať chémiu?

Nepodstrádateľným pomocníkom na mojej dlhej ceste bola tiež kozmetika a nie jeden, ale rovno celý set prípravkov Sébium od značky Bioderma. Keď už starostlivosť, tak poriadna. Každý deň - ráno i večer - povinné čistenie micelárnou vodou. Voda zbaví pleť hrubších nečistôt a osvieži ju ako večerný letný vánok. Aj keby som prišla domov v neviem akom stave, bez očistenia pleti micelárnou vodou do postele nezaľahnem. Každý večer prišlo k slovu aj hĺbkové čistenie penivým gélom - moussantom. Pár kvapiek vody na pokožku, potom gél, napeniť a pekne opláchnuť. Žiadna veda. Zvládne to aj malé dieťa. Ako podklad pod mejkap i nočný krém - to sú možné využitia krémiku Sébium AKN fluid (ešte o ňom budem písať). Krémovaním predchádzam vsiaknutím mejkapu do pokožky a tým aj skracovaniu jeho výdrže. Vstrebáva sa rýchlo, takže aj keď mám ráno naponáhlo, neutrpím žiadnu časovú ujmu. Nikdy sa ním nezabudnem natrieť aj keby vonku fúriky padali. Raz za dva týždne, alebo aj častejšie (podľa potreby) použijem píling. Zbaví pokožku odumretých buniek, osvieži jej farbu, vyčistí póry aj od tých najhlbšie usadených nečistôt a vyhladí povrch. Pozor, po aplikácii neleziem na slniečko. To sa so zložkami príliš nemusí, preto píling používam pred spaním. Nemusíte riešiť dobu pôsobenia. Natriete ním tváričku a idete spať. Ráno zbytky opláchnete micelárnou vodou. Radu Sébium určite odporúčam, pretože vás zbaví nielen neželaného lesku a akné, ale vašu pokožku naučí brániť sa pred mazom a vhodne regulovať jeho tvorbu.

Táto lady nie je žiadnou liečivou bylinkou, ale na mňa pôsobí silnejšie, než akýkoľvek humorista či zabávač. Vidíte, ako sa usmieva? No mohli by ste sa pri takomto milom stvorení mračiť alebo stresovať? To asi sotva. Niet lepšieho lieku na vypäté situácie v rodine, hnev, depresie, stavy beznádeje ako toto biele klbko. Keď som na niekoho nahnevaná, príde a pozrie na mňa spýtavým pohľadom "Panička, čo ti zasa preskakuje?" a človek aj zabudne, prečo sa to vlastne pajedil. Čaká na mňa trpezlivo každý deň a vždy sa teší, keď ma vidí. Nezáleží, akú mám náladu. Nezáleží, či vyzerám dobre, alebo príšerne, či som schudla, alebo sa o to len snažím. Príde za mnou kamkoľvek a keď ju občas vezme mama, aby mi šla naproti, roztrhala by aj vôdzku, len aby ma mohla privítať prvá. Nepotrebuje žiadnu kariéru, majetky, parádičky, vymoženosti techniky. Stačí jej miska s vodou, jedna miska so žrádlom, pohladenie, pelech (alebo aj môj vankúš), každodenná prechádzka a pár milých slov. Slovám evidentne veľmi dobre rozumie, takže miestami si človek aj musí dávať pozor, čo pred ňou povie. :-) Mám ju od malého šteniatka a tento rok to bude už 7 rokov, čo je na svete a pomáha mi ako taký môj balzam na nervy. Aj keď by som niekedy najradšej nevystrčila nos z bytu, ona sa už postará, aby sa tak nestalo. Aspoň mám vďaka nej nejaký pohyb na čerstvom vzduchu. Toto všetko tiež prospieva mojej pleti a takto sa všetky tieto účinky prejavili.

Pred 6 mesiacmi bola moja pokožka lesklá, na čele som mala drobné vyrážky a póry v okolí nosa bolo silne vidieť.
Dnes mám čelo čisté a póry takmer nevidieť. Občas sa mi medzi obočím objaví nejaká tá vyrážka, no nie často.


Pred polrokom sa vyrážky hojili veľmi pomaly a než sa jedna stačila zahojiť, vznikla druhá. Najškaredšie boli tie na sánke, brade a lícach. Nos bol trvalo červený.
Teraz je moja sánka takmer čistá. Sú na nej miestami stopy po zahojenom akné, no píling ich pomaly, ale isto, všetky likviduje. Nos už nie je až taký červený, ako som ho mala predtým.


Predtým sa moja pokožka výrazne leskla, bola drsná a každé akné prešlo do takého zápalu, ktorý vyústil až v nepeknú hrčku. Než sa hrčka vstrebala, prešli aj mesiace. Stačilo prstom zatlačiť kdekoľvek na nos, bradu, čelo, či líce a z pórov vychádzali stopy mazu, čiže nebolo treba dlho čakať a aj z týchto miest by bolo akné.
Dnes sa moja pleť leskne omnoho menej (ak vôbec) a hrčky si na tvári necítim. Na pohľad už vôbec nevyzerá ako tvaroh. Tie hrčky, čo som mala, sa vstrebali. Upchaté póry mám občas na nose, ale s tými si poradí píling. Ostatné partie sa znormalizovali. Akné sa mi občas vytvorí, ale len v čase pred menštruáciou, čo je celkom normálne.


Na záver zhrniem svoje rady.

Nepodceňujte pravidelné čistenie. Tak ako nejdete spať s neumytými zubami, nelíhajte do postele s nevyčistenou pleťou. Ak nemáte zapálené akné, aspoň raz za dva týždne (alebo aj častejšie) si doprajte píling. Najlepší je taký, ktorý nepodráždi pokožku a vyčistí póry do hĺbky. Nekupujte si lacnú kozmetiku vysušujúcu pleť. Investujte do kvalitnej kozmetiky.

Pokiaľ s vami lomcujú hormóny, či už endokrinné, ženské alebo hormóny nadobličiek, skroťte ich a priveďte telo k harmónii s pomocou prírody, nie chémiou. Zapamätajte si, nikdy sa neoplatí riešiť problém len čiastkovo. Neberte svoje telo ako skladačku, kde stačí nahradiť jeden nepasujúci diel novým a všetko pôjde. Jeden chybný diel poškodí poškodí aj tie ostatné. Hormonálne systémy tvoria jeden celok a akonáhle jeden z nich nezafunguje, s veľkou pravdepodobnosťou to ovplyvní aj tie ostatné. Liečte celé telo a hľadajte príčiny aj v sebe.

Eliminujte skutočných škodcov, no neostaňte len pri obviňovaní šéfky, ktorá vám nakladá úloh až na hlavu, zlostnej svokry, zlej stravy a vzduchom poletujúceho peľu. Určite vám nespôsobujú radosť, no ak svoj stres neviete zvládať a nemáte pevnú vôľu, nečakajte, že vyhráte. Stres treba vytesniť zo života. K tomu vám môže pomôcť tiež príroda, napríklad vhodný bylinný preparát, alebo domáce zvieratko.

ZDIEĽAJTE:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Design: OddThemes | Nájdete na: Blogger Themes