utorok, 1. januára 2013

O mne

Nie som dokonalá. Aj ja som v živote urobila niekoľko chýb, v dôsledku ktorých moja pleť trpela a nebolo to zadarmo. Tak sa teraz musím zmieriť s platením úrokov.

Začalo to v puberte. Trápilo ma akné. Úprimne, nebolo až také hrozné, ako som si všetko dramatizovala ja, ale o čo som si koledovala, to som aj dostala. Predpisovaný lieh s kyselinou salicylovou, bóritou a rezorcínolom zvaný ako "roztok RSB", čistý salicylový lieh, roztoky s antibiotikami a rôznymi inými substanciami v liehovom základe, neskôr lieky na báze izotretinoínu a na to kilogram aknecoloru... Osud mojej pleti bol spečatený. Pleť lesklá ako diskoguľa, miestami šupinky od presušenia a akné mi veselo rašilo ďalej. A nezlepšovalo sa, práve naopak. Z jednej vyrážky na nose a jednej na brade bola mesačná krajina. A bolo čoraz horšie.

Pokročilé riešenia a pokročilý problém

Keď som začala po škole pracovať v lekárni, s peniazmi z výplaty sa mi podarilo dostať sa aj k cenovo náročnejšej kozmetike a vtedy mi to docvaklo. Nemá cenu veriť všetkému, čo sa tvári ako dobré. Nech to stojí, čo to stojí. Treba sledovať potreby pleti. Dobré zistenie, no Veronika bola ešte stále nepoučiteľná a skúšala jedno za druhým. Len tentokrát drahé.

Ako som sa dostala k začervenaniu a citlivej pleti? Trvalým vysušovaním poznačená pleť čakala na maličký malý impulz, aby mi to dala vyžrať. Začervenanie bolo pred 13 rokmi len občasné. Stačilo mi natrieť sa nejakým krémom, aby to prešlo a dať mejkap. Potom prišiel zlom a ten posledný impulz. Tým impulzom bola hormonálna antikoncepcia, ktorú mi lekár nasadil, aby vyriešil iný problém. Liečba bola úspešná, problém zmizol, dokonca mi po nej zmizlo aj akné, čo však čert nechcel, HAK spustila lavínu iných problémov a netýkali sa len pleti, ale celého organizmu. 

Koniec HAK, problémy pokračujú

Aj po vysadení liekov bolo pre moju pleť neskoro. Problémy s akné a mastnou pleťou sa samozrejme vrátili a boli horšie, ale to je len jeden z problémov. Vás budú určite zaujímať kŕčové žily i popraskané žilky na tvári, ktoré som nikdy predtým v začervenanej pleti nebádala. Z občasného červenania sa tak stalo trvalé. V práci mi bolo veľmi trápne. Však ako sa máte cítiť, keď sa vás v lekárni pacienti pýtajú na dobrú kozmetiku a vy im musíte odpovedať s kilom mejkapu, lebo ani vy sami neviete nájsť nič dobrého pre seba? Lenže chodiť s červeným nosom ako sob Rudolf, to tiež nebolo to pravé orechové.

Po odchode zo zdravotníctva som však s pátraním po riešeniach neprestala a svoje pátranie som zacielila na kozmetické ingrediencie a ich efekt. Tento nový prístup zmenil môj pohľad na kozmetiku i lieky ako také. Dnes už neverím tomu, že každý kožný lekár sleduje záujmy pokožky. Niektorí skrátka zaspali v minulosti a veria zastaralým liečebným procesom a liečivám, ktoré nemusia byť vždy vhodné pre daného pacienta. Niekedy môžu dokonca aj uškodiť. Stačí, ak pacient nedostane ďalšie potrebné informácie o tom, ako sa má o svoju pleť starať. Mne takéto rady nikto neposkytol. Pred rokmi nebolo toľko informácií dostupných na každom kroku. Koho som sa pýtala, ten mi buď nepovedal nič, alebo mi natisol nejakú kozmetiku, ktorú považoval za dobrú. Tá mi buď nepomohla, alebo mi uškodila, alebo môj problém len načala, no nedoriešila ho. 
 
Ako svoje nové poznatky šírim do sveta
Neskôr mi môj nový prístup s pátraním priniesli prvé ovocie. Všetko sa začalo zlepšovať a ako na zlosť, ja som už nepracovala v lekárni, kde by som mohla odovzdávať svoje vedomosti ďalej. Preto som si založila blog s nádejou, že sa raz písaním o kozmetike a zdraví začnem aj živiť. To mi z časti vyšlo, pretože mi dali šancu stať sa externou redaktorkou pre magazín Diva.sk. Chvíľkami to vyzeralo, že sa ku kozmetickej téme predsa len dostanem, no neskôr vysvitlo, že pokiaľ nebudem písať o ženských orgazmoch, neverách, diétach, celulitíde a večnej téme zvanej "muži", tak mi veľa článkov nevyjde a nezarobím ani na slanú vodu. Ospravedlňujem sa za svoju priamočiarosť, no mne to vtedy naozaj tak pripadalo.

Takže som z lekárenského prostredia musela preskočiť inej práci, ktorá s kozmetikou a zdravím nemala spoločného nič, ale ma uživila. Doplnila mi však znalosti, ktoré sa mi hodia aj dnes (napríklad som si vylepšila angličtinu). Najskôr som robila v oblasti online zábavy (športové tipovanie, kasíno, online poker), neskôr prešla na online platby (spoločnosť podobná Paypal). Ani popri tejto práci som ale nesekla s blogovaním a práve to ma priviedlo aj k tomu, čo robím dnes.

Dnes ma živí písané slovo a poradenstvo zákazníkom. Radím im s výberom parfumov a kozmetiky. Dá sa teda povedať, že som konečne spokojná. Konečne sa môžem s ľuďmi deliť o to, čo viem a dostávam sa aj k ďalším informáciám. 

Ja chcem, aby ste si každý vyberali pre seba len to najvhodnejšie. Nemusí to byť za každú cenu to najdrahšie. Hlavne to používajte správne, v správnych poradiach, v správnych kombináciach. Neopakujte moje chyby a nesplácajte v neskoršom veku úroky za to, čo ste svojej pleti kedysi v rannom veku vyviedli.

Mňa moje dramatizovanie vyrážok vyšlo draho a trvalo dlho, kým som sa dopracovala k relatívne bezproblémovej pleti, ako mám dnes.

Čo ma trápi dnes?

Dnes ma už trápi len to, čo väčšinu žien v Kristových rokoch. Hydratácia by na tom mohla byť lepšie. Bez hydratačného krému nedám ani ranu. Pleť na čele mám večne suchú a tak ju musím natierať častejšie. Tej už hydratačný krém nestačí, treba aj výživu, takže krémy na atopické ekzémy to v kritických obdobiach istia.

Tiež som si tými bojmi s akné zavarila a mám farebne nejednotnú a občas precitlivelú pleť. Lokálne teda používam produkty na zosvetlenie pleti, lokálne produkty pre citlivú pleť a keď treba, tak sa natriem niečím, čo mierni začervenanie. Inak je ale moja pleť väčšinou v pohode.

Z času na čas sa mi spraví akné. To však obvykle príde len vtedy, keď si nedám pozor a zjem niečo s orechmi, na ktoré mám alergiu a vyrážky sú dôsledkom. Aj v čase pred "mojimi dňami" sa mi čosi občas vyhodí. To viete, hormóny... No už nemám akné cez celú tvár, po celej brade i sánke. Jedna či dve malé vyrážky okolo úst či na nose a to je všetko.

Nelesknem sa ako diskoguľa, nečervenám pri každej príležitosti, pleť viac neštípe, nepáli, nesvrbí, nešupinatie a vyzerám mladšie než iné ženy po tridsiatke. Keď sa nenamaľujem a chcem si kúpiť plechovku piva, pýtaodo mňa občiansky preukaz. To ma teší. Účinky toho všetkého, čo si kupujem, sa prejavujú a snáď to bude takto pokračovať. Už si aspoň zhruba dokážem pre seba v obchode vyberať dobrú kozmetiku a som konečne spokojná. 

Ale ja chcem, aby boli spokojní všetci. Preto cítim potrebu niekomu radiť prostredníctvom článkov, ktoré píšem. Nie vždy trafíte produkt na prvý krát. Môže sa stať, že pár produktov podarujete kamarátke, lebo vám nesadnú aj napriek vysokým očakávaniam. A možno vám ona potom daruje niečo, čo nesadlo jej a bude to pre vás to pravé. Netreba sa vzdávať. Len sa hlavne naučte pozorovať, aby ste vedeli, čo z kozmetiky Vám môže škodiť. Väčšinou škodia určitým ľuďom určité látky.

Preto o tých ingredienciách píšem, aby ste si to vedeli u mňa vyhľadať. Ak si všimnete, v ľavom hornom rohu je vyhľadávací panel. Iné blogerky ho zvyknú rušiť, ja som ho nechala. Keď vidíte ingredienciu, ktorou ste si nie istí, zadajte do políčka názov, ktorý je na etikete. Alebo aspoň prslová toho názvu látky napíšte. Pokiaľ som ju v nejakej súvislosti spomínala, systém Vám ju v článkoch nájde a ponúkne vám ich.

 
Vpravo dolu je kontaktný formulár. Ak je niečo, o čom som nepísala a zaujíma vás to, môžete mi cez formulár poslať email. Nemám však skúsenosti s každým produktom a ich zloženia naozaj neviem z hlavy. Pokiaľ sa teda produkt nedá vygoogliť a zloženie mi cez formulár nepošlete, možno ho nebudem vedieť posúdiť. No určite sa ozvem a rada pomôžem, ak to bude v mojich silách ak to budem zvládať časovo.

 
Načúvajte potrebám svojej pleti a to hlavné - BUĎTE ZDRAVÉ. Nepchajte sa hormónmi a vnímajte, čo sa deje. Môžete si na seba natierať čokoľvek. Ak budete ignorovať napríklad také tráviace ťažkosti alebo problémy so zubami, nikdy nebudete so svojou pleťou spokojná. Telo je jeden celok. Keď nefunguje jedno, nebude ani druhé.
 
A na záver ešte jedna prosba.
 
Úctivo prosím, aby ste mi nezanechávali v komentároch pozvania na giveaway a ani linky na kozmetické a parfumové e-shopy s otázkou / odporúčaniami. Aj linky sa dajú poslať cez formulár. Ak to bude odporúčanie a uznám ho za vhodné, produkt si kúpim, zrecenzujem ho alebo ho niekomu odporúčim a uvediem Vás ako autora nápadu. Komentáre s URL budem považovať za skrytú reklamu, SPAM a takéto komentáre vymažem. Naozaj tu nechcem žiadnu propagáciu vecí a obchodov, ktoré som nevyskúšala. Je to môj blog a moje skúsenosti, preto pod takými reklamami nechcem figurovať. Ďakujem za pochopenie.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za to, že ste si našli čas, prečítali článok a zanechali komentár k tejto téme. Vážim si to. ♥ Ostatných poprosím, aby mi sem nevkladali odkazy na Giveaway ani odkazy do e-shopov. Reklamy tu nechcem. Ďakujem.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...